четвъртък, 28 март 2024   RSS

Гъсеници помагат с разграждането на отпадъчна пластмаса

Ларвата консумира материала
    28 април 2017, 08:40 a+ a- a

Изследователи от университета „Кеймбридж“, Великобритания откриха, че ларвите на молците, които ядат восъка в медните пити, могат да спомогнат за разлагането на пластмасови торби и отпадъци. Експериментът показва, че гъсеницата поглъща и разгражда материала на отделни вещества.

Учените разкриват още, че на годишна база се изхвърлят над 80 млн. тона Разграждането на материала в почвата след изхвърлянето му отнема стотици години. Въпреки това гъсениците на молеца Galleria Mellonella могат да направят дупки в материала, прояждайки повърхността му за по-малко от час.

„Гъсеницата е началната фаза на проучването ни. Трябва да узнаем повече детайли за работата на организма на ларвата и как той разгражда пластмасата. Надяваме се да достигнем до техническо решение за намаляването на проблема с пластмасовите отпадъци“, коментира пред BBC д-р Паоло Бомбели – биохимик в „Кеймбридж“ и един от учените, участващи в проекта.

Откритието е патентовано от Бомбели и колегата му Федерика Берточини от Испанския национален съвет за научни изследвания. Целта им е да забързат процедурата по изследването на химичните процеси по естествената деградация на пластмасата.

Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари