четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2323 прочитания

    Образователна програма за намаляване на икономически неактивните млади хора стартира в България

    „Дай старт на успеха“ ще се проведе в 7 български града – Лом, Самоков, Гоце Делчев, Своге, Костенец, Търговище и София
    18 май 2017, 14:13 a+ a- a

    Над 500 младежи от седем български града ще вземат участие в първото издание на образователната програма „Дай старт на успеха“, която цели намаляване на броя на икономически неактивните млади хора у нас. В тази категория са всички онези, които не продължават образованието си, не търсят работа и дори не са регистрирани в бюрата по труда.

    Организатори на програмата са Джуниър Ачийвмънт и Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България. След поредица съвместни проекти за създаване на по-добрa предприемаческа среда и повишаване на квалификацията на младежите, двете компании отново ще обединят усилията си за подпомагане  развитието на младите хора в България.

    Национално изследване за подрастващите и младежите на УНИЦЕФ за България показа, че 1/5 от тях не са обхванати нито от образователната, нито от социалната и трудовата система. Това нарежда страната ни на първо място по този показател в ЕС. В най-голям риск за попадане в тази група са основно младежите в малки населени места и представителите на етническите малцинства. Данните от изследването показват, че общото между всички тях е усещането за безперспективност. Затова целта на „Дай старт на успеха“ е да вдъхнови учениците за професионална реализация, така че да могат да водят пълноценен живот. 

    За пилотното издание на програмата са избрани градове, в които нивото на икономически неактивните млади хора е сред най-високите в България, както и населени места, които Кока-Кола традиционно подкрепя, заради производствените си и логистични центрове в тях. „Дай старт на успеха“ ще се проведе в 7 български града – Лом, Самоков, Гоце Делчев, Своге, Костенец, Търговище и София. 

    „Над 500 младежи от тези градове ще получат основни познания за личностно развитие. Показалите най-добра мотивация и резултати 200 деца, ще поканим на 48-часови лагери. Там те ще преминат през теоретични и практически упражнения за развитие на бизнес уменията им. Ще придобият базисни умения да подготвят своята биография, да знаят правилата за общуване в корпоративна среда, да направят своя личен бизнес план за развитие. Тези, които се справят най-добре с решението на практическия казус, ще вземат участие в Youth Empower Academy в София на есен.“ – разкри детайли от програмата Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България. 

    „Икономически неактивните млади хора са най-голямото социално предизвикателство, което срещаме не само в България, но и на всички пазари, на които оперира Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани. От 75 млн. младежи, които живеят в тези държави, 16,5 млн. са икономически неактивни и то с много малки шансове за кариерно развитие. Затова в България решихме да се фокусираме върху превенцията на младежката икономическа неактивност. Вярваме, че програмата „Дай старт на успеха“ е необходимата крачка към стимулиране на развитието на потенциала на младите хора в България“, допълниха още организаторите на инициативата.

    Участниците в последната фаза на програмата - Youth Empower Academy, ще преминат през редица лекции и практически занимания в офиса на Кока-Кола, водени от мениджмънта на компанията. В последния ден от Академията те ще имат възможност да приложат наученото, като станат част от инициативата на Джуниър Ачийвмънт България „Мениджър за един ден“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 3 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 4 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 6 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 8 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк