вторник, 23 април 2024   RSS

Откриването на извънземен живот може да стане в следващите 15 години

Учените смятат, че е твърде възможно в нашата соларна система да има извънземни организми
    15 юни 2017, 10:50 a+ a- a

В интервю пред Futurism професорът и заместник-директор на отдела по астрономия в Университета в Аризона САЩ Крис Импей сподели, че човечеството ще може да отговори на въпроса дали има извънземен живот в следващите 10 до 15 години. Според професора, ако учените успеят да открият живот на друга планета в такъв кратък срок, то най-вероятно ще става въпрос за прости организми. Очакванията са първата форма на извънземни да бъде открита върху обекти в нашата соларна система.

„Залагам на това, че в следващите 10 или 15 години ще открием микроби в космоса, но не и интелигентна форма на живот“, разказва Импей.

В интервюто професорът потвърди, че настоящите опити за изследването на луната „Европа“ може да насочат изследователите в правилната посока за търсене на живот извън Земята. През април 2017 НАСА разкри, че луната на Сатурн „Енцелад“ има подходящите условия за поддържането на живот.

Въпреки че това са доста обещаващи новини, НАСА не е загърбила плановете си да изследва „Европа“. През февруари 2017 космическата агенция потвърди, че ще изпрати проба до луната, която ще търси следи от живот. Спътникът има дебела ледена обвивка, под която има океани с дълбочина 100 километра.

Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания