неделя, 19 ноември 2017  RSS

Защо хората проявяват щедрост?

Вижте какво показва изследване на мозъка на 50 души
    17 юли 2017, 10:56 a+ a- a

Какво провокира хората да проявяват щедрост? Ако приемем, че човешкото поведение е функция на личния интерес, изглежда нелогично доброволно да се лишим от част от своите ресурси, за да ги дадем на другиго.

Едно от обясненията на това противоречие е, че човек дава на околните, за да повиши статуса си в групата. Други популярни хипотези са, че макар да не си го признаваме, очакваме нещо в замяна, както и че в миналото сътрудничеството е било ключово за оцеляването и щедростта ни се явява един вид генетично наследство.

Отговорът може да се окаже много по-простичък. Да даваме ни прави щастливи. Поне това показва научно изследване, публикувано в Nature Communications. Сред 50 души е проведен експеримент, като участниците били разделени на две групи. Първата група трябвало да похарчи определена сума пари за себе си, а втората група – за някой друг. След това участниците отговорили на серия от въпроси, като междувременно мозъкът им бил сканиран. Учените изследвали центровете, които се свързват с алтруизъм, щастие и вземане на решение. Щастието на участниците в първата група нараснало повече от това на хората във втората група.

17 ноември 2017, 16:08