четвъртък, 18 януари 2018  RSS

Учени откриха начин да прочетат мисълта на птици

Системата познава каква ще е следващата песен
    12 октомври 2017, 13:41 a+ a- a

Тимоти Гентнер и студентите му от университета в Калифорния, Сан Диего създадоха компютърен интерфейс, който разчита мозъчните вълни на птици и предвижда каква песен ще запеят дори преди да са издали звука.

„Генерираме реалистични синтетични птичи песни, като анализираме директно невронната активност“, пишат учените в доклада си в bioRxiv. В екипа участва аржентинският експерт по птичи звуци Езикиел Арнеодо. Той нарича системата „първия прототип на детектор за комплексни, естествени комуникационни сигнали от невронната активност“.

Експериментът включва софтуер за създаване на невронни мрежи и машинно обучение. Впоследствие в системата са вкарани данни за невронната активност и възпроизведения звук с паузите и промените в децибелите.

През април 2017 Илон Мъск откри компанията Neuralink, където учени, изучаващи песента на птици, бяха първите членове на екипа му. Тя цели да проучи връзката между невронните сигнали и речта. Дни по-късно Facebook също разкри, че проучва трансформирането на мисълта в реч. Марк Зукърбърг сподели, че се надява потребителите да могат да пишат текстови съобщения с мисъл.

Учените от университета в Калифорния, Сан Диего, смятат, че системата им може да бъде използвана за превръщането на човешката мисъл в текст, и се надяват разработката им да подпомогне развитието на други подобни проекти.

По-малко от една трета от българите пазаруват онлайн