сряда, 24 април 2024   RSS

Учени откриха начин да създават нови органи

Процедурата използва стволови клетки и цели да елиминира списъка с чакащи за трансплантация
    22 февруари 2018, 13:56 a+ a- a

Харлд От, хирург от Медицинския колеж на „Харвард“, вярва, че нестандартните методи на лабораторията му могат да разрешат проблема с кризата за органи за трансплантация. Идеята на изследователя цели да елиминира списъка с чакащи.

Процесът започва чрез прикачването на циркулационната система на орган към помпа, която прекарва почистващ препарат през него. До момента лабораторията успешно е излекувала органите на мишки и прасета, премахвайки всички клетки, оставяйки празен скелет. Впоследствие учените създават нова структура с помощта на стволови клетки от пациентите, надявайки се да създадат орган, който тялото ще приеме.

Харлд От започна работата по технологията си в Университета в Минесота. В последното десетилетие лабораторията му отбеляза напредък в откриването на най-подходящите условия, при които могат да бъдат създадени функциониращи човешки органи.

До момента екипът е трансплантирал създадените органи в животни. Тъй като за създаването на трансплантите се използват човешки клетки, нетипични за организма на тестовите обекти, животните оцеляват около седмица. Въпреки това учените споделят, че експериментите доказват, че методът работи при живи организми.

EY и denkstatt се обединяват в една от най-големите консултантски компании в областта на ESG у нас