неделя, 24 юни 2018  RSS

Откриха три нови планети в Галактиката ни

Те са най-младите, открити до сега
    14 юни 2018, 14:37 a+ a- a

Учени откриха три нови планети в Галактиката ни. Те са най-младите виждани до момента и бяха засечени с помощта на нова техника.

Планетите обикалят около млада звезда в близост до Слънцето. Откритието може да разкрие как се сформират нови светове.

С помощта на телескопа Кеплер бяха открити хиляди екзопланети. Учените наблюдаваха за затъмнения в светлинния поток, идващ от звездите, които се получават, когато планета премине между телескопа и светлинния източник. За съжаление, методът не позволява откриването на протопланети от този тип.

„Въпреки че открихме хиляди екзопланети, засичането на протопланети все още не е в границите на възможното“, разказа Кристоф Пинт, автор на проучването от Университета „Монаш“ в Австралия.

Учените откриха новите планети, наблюдавайки за отклонения в диска от газове около звездата. Засичайки определен тип светлина, отделена при движението на въглероден окис, позволява получаването на повече информация за това как газът в диска се разбърква. Ако в диска няма планети, движенията на газа в него ще са прости и предвидими. Необикновените движения показват наличието на големи космически тела.

„Нужно е доста голямо космическо тяло, като планета, за да се създаде локализирано смущение в движението на газовете“, добавя Пинте.

Новият метод за изследване на Космоса ще позволи на учените да открият още нови обекти в Галактиката ни.

22 юни 2018, 14:22