сряда, 18 юли 2018  RSS

Призрачна частица може да промени разбирането ни за Вселената

Тя идва от далечна галактика с голяма черна дупка
    13 юли 2018, 13:24 a+ a- a

Една единствена призрачна частица, идваща от далечния Космос, може да даде отговор на много от въпросите на учените. Тя е по-малка от атом и е отделена от изключително богата на енергия галактика на 4 млрд. светлинни години от Земята. Тя може да отговори на въпроса за това откъде идват космическите лъчи и може разреши мистерията на Космоса.

Частицата е първата по рода си, засичана до момента. Смята се, че неин източник е блазар в близост до съзвездието „Орион“. Блазарите са сред най-високоенергийните феномени във Вселената. Те представляват компактни звездни обекти, свързани с предполагаема супермасивна черна дупка в центъра на активна, гигантска елиптична галактика.

Един от отличителните белези на този тип галактики са двата потока светлина, излизащи от полюсите. Един от тях е насочен към Земята и допринася за едно от най-големите открития в историята на астрофизиката.

Учените изследват космическите лъчения и въздействието им върху Земята вече цял век. Новото откритие дава яснота за произхода им. Смята се, че частиците могат да пренасят енергия от други части на Космоса.

13 медала за българските математици от Сеул