Компанията откри 7 нови магазина и вече разполага със 71 обекта в 25 града
През изминалата финансова година dm България продължи динамичното си развитие с инвестиции от над 7 милиона лева и оборот, надхвърлящ вече границата от 100 милиона лева, съобщиха от дружеството.
Компанията откри 7 нови магазина, с които най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас достигна 71 филиала в 25 града. Капацитетът на логистичния център в Елин Пелин бе увеличен три пъти, а броят на служителите в България надхвърли 600.
Активната инвестиционна програма и ефективните усилия на целия екип на dm България доведоха до впечатляващ ръст от 15,7% на оборота през финансовата година 01.10.2016–30.09.2017 г. спрямо предходния отчетен период, и обемът на продажбите достигна 110 687 500 лева.
Ръст на оборота от 5,7% за групата dm
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2016/2017 година отбелязва приходи в размер на 10,26 милиарда евро, което е ръст от 5,7% на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 10 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8,6% до 2,4 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3 464, а служителите 59 046.
Инвестиции за над 7 милиона лева
През изминалата финансова година dm България направи инвестиции в размер на 7 027 419 лева. Те бяха реализирани в три направления: разширяване на филиалната мрежа, модернизиране на съществуващите магазини и разширяване на логистичния център на компанията в Елин Пелин.
В периода 01 октомври 2016 г.-30 септември 2017 г. dm България откри 7 нови магазина и така общият брой на филиалите на компанията достигна 71, което я прави най-голямата специализирана верига за търговия с дрогерийни стоки у нас. През месец февруари беше открит първият магазин на dm в град Разград. За последните 12 месеца бяха открити и нови филиали в големите градове като София и Варна.
Успоредно с това продължи и модернизацията на съществуващите магазини. Проектът за промяна на дизайна и вътрешното им пространство стартира през 2015 г. Той включва по-широки коридори за пазаруване, повече светлина и по-удобна подредба на търговските регали и въвеждането на енергоспестяващо LED осветление. Към момента над 50% от филиалите на dm България са с новия дизайн. Плановете са в следващите 2 години всички магазини на веригата да отговарят на тези изисквания.
Във връзка с финансовите резултати на компанията Андрей Петров, Председател на Борда на управителите на dm България коментира, че това това е поредната година с впечатляващ ръст. „Компанията работи много ефективно, а бизнес моделът на dm за пазаруване на дрогерийни стоки става все по-популярен в България и хората оценяват огромното разнообразие от над 14 000 артикула, удобството при пазаруване и компетентната консултация, която получават“, посочи той.
В началото на месец април беше пуснато в действие и разширението на логистичния център на dm в Елин Пелин, където dm e дългосрочен наемател. То е резултат на съвместна инвестиция в строителство и оборудване в размер на 11,5 млн. лева. В рамките на проекта площта на складовия комплекс беше увеличена до близо 10 000 кв. м., включително и благодарение на изключително ефективно разпределение на пространството на три етажа. Беше инсталирана и една от малкото в България автоматизирани системи за движение на палети със стока между етажите на склада. Освен това, всички процеси се управляват от единна информационна система, което повишава ефективността на работата.
Повече от 100 нови служители
Разширението на филиалната мрежа и на логистичния център на компанията, доведоха и до ръст на служителите на dm България. През последната година бяха назначени повече от 100 човека в три основни направления – логистичен център, филиална мрежа и централен офис и така в dm вече работят над 600 души.