четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4773 прочитания

    Финансови и данъчни облекчения биха привлекли повече китайски инвестиции в Европа

    Жао Бофу, зам.-директор на водещия производител на авиационна техника в Китай - Avic Chengdu Caic Electronics, пред Economy.bg
    30 юни 2014, 09:14 a+ a- a

    Avic Chengdu Caic Electronics е сред водещите производители на авиационна техника в Китай. Продуктите му се използват от самолетостроителни компании като Boeing и Airbus, както и в космическата авиация. Компанията е базирана в столицата на провинция Съчуан – Ченду. Има над 1700 служители.

    Economy.bg разговаря по време на бизнес форум в Брюксел със зам.-директора на Avic Chengdu Caic Electronics Жао Бофу, за бизнес средата в Китай и за възможностите за сътрудничество между китайски и европейски компании.

    Посещението на китайска бизнес делегация в Европа беше организирано от най-голямата информационно-консултантска мрежа за бизнеса в Европа - Enterprise Europe Network, и партньора й в Западен Китай - Европейският иновационен център в Ченду. Близо 80 китайски иновативни предприятия посетиха Брюксел (Белгия), Прага (Чехия) и Хамбург (Германия) в средата на юни с цел намиране на подходящи партньори от Европа за проектно, технологично и бизнес сътрудничество.

    Какви партньори търси китайски производител на авиационна техника в Европа, какъв опит има с европейски фирми и планира ли да инвестира в Европа?

    Г-н Бофу, защо компанията ви има интерес от бизнес партньорство с компании от Европа?
    Идеята на това събитие е да установим сътрудничество с европейски компании. Нашето правителство ни подкрепя и ни осигурява възможност да дойдем в Европа, а високотехнологичната зона в Ченду организира голяма делегация за ЕС. Смятам, че е това е една добра платформа за нас да се свържем с европейски компании.

    Какви партньори търсите?
    Тъй като сме компания от сектора на авиацията с общо предназначение, ние се интересуваме от партньори в същата област. Освен това бихме искали да си партнираме и с технологични компании от ЕС.

    Имате ли някакъв опит с европейски компании?
    Да, установихме вече сътрудничество с някои компании. Създадохме представителства, отговорни за международния бизнес.

    Какво научихте от този опит?
    Европейските компании имат много добър престиж. Те спазват договорите и затова са много търсени като партньори. Ние, китайците има какво да научим от тях.

    Събитието тук успешно ли беше за вас?
    Имах срещи с европейски компании. Но те бяха от различни сектори. Повечето от тях биха могли да бъдат наши доставчици на различни продукти и услуги. Надявам се в Прага, където е следващата спирка на делегацията, да срещнем компании от нашия сектор.

    Бихте ли инвестирали в Европа, ако намерите подходящ партньор?
    Нашата стратегия за сътрудничество не предвижда в момента планове за инвестиции в Европа.

    Какво е важно да знаят европейските компании, които искат да правят бизнес в Китай?

    Какво трябва да знаят европейските компании за бизнес средата в Китай?
    Най-напред е важно да се познава политиката в страната. Второ, трябва да се има предвид ситуацията в страната. Например, че Китай има сериозни проблеми със замърсяването на въздуха. Затова властите стимулират развитието на сектори, които ще допринесат за подобряване на екологичната обстановка. В това число попада и секторът на авиацията с общо предназначение. Освен това Китай е много по-отворен, отколкото преди. Страната отвори небето си за летене на ниска височина и считам, че скоро властите ще насърчат развитието на общата авиационна индустрия.

    Скорошно проучване на Търговската камара на ЕС в Китай показа, че европейските компании в страната задържат плановете за разширяване на инвестициите си заради повишаващите се разходи за труд и икономическото забавяне. Как при тези условия бихте могли да убедите европейски компании да си сътрудничат с вас?
    Компаниите трябва да обърнат внимание на други иновативни сектори, свързани с технологиите, интернет, електронната търговия и др.

    Какво трябва да направи Европа, за да привлече повече китайски инвестиции?
    Финансови и данъчни облекчения биха привлекли повече китайски компании в Европа.

    Защо почти няма известни китайски глобални брандове?

    В Китай има доста големи компании. Защо обаче според Вас няма много утвърдени известни световни китайски марки?
    Много китайски компании обръщат внимание само на китайския пазар, защото той е достатъчно голям, за да оцелеят. Същевременно съществува голяма конкуренция помежду ни в отделните индустрии. Така че трябва да се борим доста, за да постигнем прогрес.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 минути
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 1 час
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 17 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 18 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 18 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 18 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата