Том Виндмюлер, старши вицепрезидент на IATA, обяснява за новия единен стандарт за ръчен багаж
Международната асоциация за въздушен транспорт /International Air Transport Association – IATA/ предложи нови, по-малки размери на допустимия ръчен багаж на пътниците в самолетите.
От IATA са работили с авиокомпании и производители на самолети и са стигнали до извода, че най-оптималният размер на ръчния багаж е 55 x 35 x 20 см. (или 21.5 x 13.5 x 7.5 инча). В момента няма единен стандарт за размерите на ръчния багаж - всяка авиокомпания има собствени изисквания. При предложения единен размер на ръчния багаж, на теория, всички пътници в един пътнически самолет със 120 или повече места, ще има къде да приберат чантите си.
За сравнение: В момента максималният допустим размер за ръчен багаж на Lufthansa е 55x40x23 см., а на Wizz Air - 42x32x25 см.
От IATA обясняват, че новите правила се предлагат за улеснение на всички, но най-вече на пътниците. Няколко производители на чанти вече са разработили куфар с въпросните размери.
Към момента авиокомпаниите, които проявяват интерес към новия стандарт са между 30 и 40, като някои вече са обявили, че ще въведат новите размери на ръчния багаж. Сред тях са Emirates и Lufthansa. От асоциацията очакват в следващите месеци още големи авиокомпании да възприемат новия стандарт.
Чантите с новите размери вече са произведени и ще са налични по магазините по-късно тази година. Върху тях има лого IATA Cabin OK, което ще улеснява работата на служителите на авиокомпаниите.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg