петък, 23 юни 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2429 прочитания

    България е идеално предмостие за навлизането на Китай на европейския пазар

    Как Китай стана втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света и какво може България да научи от Поднебесната империя – Хайтао Ки, CEO на китайската сорсинг асоциация, пред Economy.bg
    14 юни 2017, 10:48 a+ a- a

    Хайтао Ки има над 15-годишен опит в аутсорсинг индустрията както в Китай, така и в чужбина. Ръководил е софтуерния аутсорсинг бизнес на ИТ компания. Като вицепрезидент и CEO за Китай на голяма американска аутсорсинг компания е ръководил офшорния й BPO бизнес. Сега Ки е изпълнителен директор на Devott – водеща консултантска компания в Китай. Той е и CEO на китайската сорсинг асоциация - http://chnsourcing.com.
    Хайтао Ки ще бъде гост на Годишната аутсорсинг конференция, която ще се проведе на 16 юни в Бургас.
    Economy.bg разговаря с него за развитието на китайския аутсорсинг пазар и за бъдещето на индустрията.

    Г-н Ки, колко голям е китайският аутсорсинг пазар като обем и ръст?
    Китайската аутсорсинг индустрия се разви много бързо през 2016, като сключените нови договори надхвърлят 1 трлн. юана (близо 150 млрд. долара). Това е ръст от 20%. За първи път беше достигната тази рекордна стойност от 1 трлн. юана. Обемът на реализираните договори достигна почти 740 млрд. юана, което е ръст от 17.6%. Същевременно обемът на сключените договори при офшорния аутсорсинг (задграничен аутсорсинг) надхвърли 660 млрд. юана, а обемът на реализираните договори – 488.5 млрд. юана, което е ръст от съответно 16.6% и 16.4%. Делът на китайския офшорен аутсорсинг от общия глобален пазар е 33%, което нарежда страната на второ място в света. Офшорният аутсорсинг представлява една четвърт от общия износ на услуги от Китай.

    Колко зрял е пазарът в Китай в сравнение с други световни аутсорсинг дестинации?
    Китай не само разполага със значителен човешки капитал – голям брой хора, владеещи чужди езици, но по-важното е, че в сравнение с други големи страни Китай има голям вътрешен сорсинг пазар. Това е най-голямата разлика с Индия и други големи аутсорсинг дестинации. Китай вече е втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света.

    Кои са основните фактори за развитието на индустрията?
    Широкото разпространение на нови технологии. Китай вече е най-големият интернет пазар в света с най-голям брой интернет потребители на глобално ниво. Китайски са четири от десетте най-големи интернет компании в света. Така че независимо от клиентите или от доставчиците на аутсорсинг услуги, употребата на нови технологии, като „облак“ и изкуствен интелект в страната, допринася за непрекъснатото модернизиране на китайската аутсорсинг индустрия.

    Кои са основните предизвикателства пред развитието на аутсорсинг пазара в Китай?
    Конкуренцията на глобални предприятия, особено с трансграничната интеграция, която индустриалното развитие донесе. По този начин голям брой интернет компании и фирми от други индустрии навлязоха в сектора на аутсорсинг услугите.

    Какво прави китайското правителство за развитието на аутсорсинг пазара в страната?
    От програмата на китайското правителство за насърчаване на развитието на аутсорсинг индустрията Thousand-Hundred-Ten от 2006 до ръководството за ускоряване развитието на аутсорсинга (Guiding Opinion on Accelerating the Development of Service Outsourcing Industry), издадено от китайското правителство през 2015, властите в страната силно насърчават развитието на сектора на изнесени бизнес услуги през последните 10 години. Мерките включват различни преференциални политики, установяване на пилотни градове и т.н.

    Къде е основният фокус на китайската аутсорсинг индустрия – върху ITO, BPO или KPO сектора?
    Китай е втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света за развитие на ITO, BPO и KPO секторите. И трите се развиват много бързо.

    Как оценявате потенциала на България като аутсорсинг дестинация?
    Централна и Източна Европа са традиционна аутсорсинг дестинация за Европа. България има много голямо предимство по отношение на талант, разходи, локация. Тя е идеално предмостие за Китай и другите азиатски страни за навлизане на европейския пазар. В същото време България като една от важните страни за сътрудничество по стратегията на Китай „Един пояс, един път“ (One Belt and One Road – бел. ред: идеята е свързването на Китай с Европа по суша, подобно на древния Път на коприната), предлага чудесни възможности като аутсорсинг пазар.

    Какво е бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията?
    Това е ерата на аутсорсинг 3.0.
    Дефиницията на Devott е: „Ера на интелигентни услуги“, в която бизнесът и услугите ще претърпят значими промени.

    Робоколеги – реалистичен сценарий ли е това? Могат ли хората и машините да работят заедно?
    Робоколегите вече присъстват в живота ни. Хората и машините определено могат да работят заедно. Смятам, че в тази ера машините трябва да бъдат въвлечени все повече в работата.

    Какви ще са основните предимства и предизвикателства от внедряването на изкуствения интелект в аутсорсинга?
    Изкуственият интелект ще намали разходите за аутсорсинг и ще подобри ефективността на услугата.

    Нагоре
       
    Отпечатай
     



    преди 3 часа
    17 нови професии ще се изучават в дуална форма от следващата учебна година
    Сред новите възможности ще бъде професията „Приложен програмист“
    преди 5 часа
    Прогнозират недостиг от 756 хил. ИТ специалисти в ЕС до 2020
    Европа се надява да привлече повече от най-добрите и най-умните в света чрез т.нар. "Синя карта"
    преди 7 часа
    Сигурност и работни места сред приоритетите ни за Председателството на ЕС
    България ще поеме Председателството на 1 януари 2018
    преди 10 часа
    Тереза Мей: Няма да гоним европейците от Великобритания
    Британският премиер обеща да гарантира правата на гражданите на ЕС на Острова