четвъртък, 24 август 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3019 прочитания

    България е идеално предмостие за навлизането на Китай на европейския пазар

    Как Китай стана втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света и какво може България да научи от Поднебесната империя – Хайтао Ки, CEO на китайската сорсинг асоциация, пред Economy.bg
    14 юни 2017, 10:48 a+ a- a

    Хайтао Ки има над 15-годишен опит в аутсорсинг индустрията както в Китай, така и в чужбина. Ръководил е софтуерния аутсорсинг бизнес на ИТ компания. Като вицепрезидент и CEO за Китай на голяма американска аутсорсинг компания е ръководил офшорния й BPO бизнес. Сега Ки е изпълнителен директор на Devott – водеща консултантска компания в Китай. Той е и CEO на китайската сорсинг асоциация - http://chnsourcing.com.
    Хайтао Ки ще бъде гост на Годишната аутсорсинг конференция, която ще се проведе на 16 юни в Бургас.
    Economy.bg разговаря с него за развитието на китайския аутсорсинг пазар и за бъдещето на индустрията.

    Г-н Ки, колко голям е китайският аутсорсинг пазар като обем и ръст?
    Китайската аутсорсинг индустрия се разви много бързо през 2016, като сключените нови договори надхвърлят 1 трлн. юана (близо 150 млрд. долара). Това е ръст от 20%. За първи път беше достигната тази рекордна стойност от 1 трлн. юана. Обемът на реализираните договори достигна почти 740 млрд. юана, което е ръст от 17.6%. Същевременно обемът на сключените договори при офшорния аутсорсинг (задграничен аутсорсинг) надхвърли 660 млрд. юана, а обемът на реализираните договори – 488.5 млрд. юана, което е ръст от съответно 16.6% и 16.4%. Делът на китайския офшорен аутсорсинг от общия глобален пазар е 33%, което нарежда страната на второ място в света. Офшорният аутсорсинг представлява една четвърт от общия износ на услуги от Китай.

    Колко зрял е пазарът в Китай в сравнение с други световни аутсорсинг дестинации?
    Китай не само разполага със значителен човешки капитал – голям брой хора, владеещи чужди езици, но по-важното е, че в сравнение с други големи страни Китай има голям вътрешен сорсинг пазар. Това е най-голямата разлика с Индия и други големи аутсорсинг дестинации. Китай вече е втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света.

    Кои са основните фактори за развитието на индустрията?
    Широкото разпространение на нови технологии. Китай вече е най-големият интернет пазар в света с най-голям брой интернет потребители на глобално ниво. Китайски са четири от десетте най-големи интернет компании в света. Така че независимо от клиентите или от доставчиците на аутсорсинг услуги, употребата на нови технологии, като „облак“ и изкуствен интелект в страната, допринася за непрекъснатото модернизиране на китайската аутсорсинг индустрия.

    Кои са основните предизвикателства пред развитието на аутсорсинг пазара в Китай?
    Конкуренцията на глобални предприятия, особено с трансграничната интеграция, която индустриалното развитие донесе. По този начин голям брой интернет компании и фирми от други индустрии навлязоха в сектора на аутсорсинг услугите.

    Какво прави китайското правителство за развитието на аутсорсинг пазара в страната?
    От програмата на китайското правителство за насърчаване на развитието на аутсорсинг индустрията Thousand-Hundred-Ten от 2006 до ръководството за ускоряване развитието на аутсорсинга (Guiding Opinion on Accelerating the Development of Service Outsourcing Industry), издадено от китайското правителство през 2015, властите в страната силно насърчават развитието на сектора на изнесени бизнес услуги през последните 10 години. Мерките включват различни преференциални политики, установяване на пилотни градове и т.н.

    Къде е основният фокус на китайската аутсорсинг индустрия – върху ITO, BPO или KPO сектора?
    Китай е втората най-голяма аутсорсинг дестинация в света за развитие на ITO, BPO и KPO секторите. И трите се развиват много бързо.

    Как оценявате потенциала на България като аутсорсинг дестинация?
    Централна и Източна Европа са традиционна аутсорсинг дестинация за Европа. България има много голямо предимство по отношение на талант, разходи, локация. Тя е идеално предмостие за Китай и другите азиатски страни за навлизане на европейския пазар. В същото време България като една от важните страни за сътрудничество по стратегията на Китай „Един пояс, един път“ (One Belt and One Road – бел. ред: идеята е свързването на Китай с Европа по суша, подобно на древния Път на коприната), предлага чудесни възможности като аутсорсинг пазар.

    Какво е бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията?
    Това е ерата на аутсорсинг 3.0.
    Дефиницията на Devott е: „Ера на интелигентни услуги“, в която бизнесът и услугите ще претърпят значими промени.

    Робоколеги – реалистичен сценарий ли е това? Могат ли хората и машините да работят заедно?
    Робоколегите вече присъстват в живота ни. Хората и машините определено могат да работят заедно. Смятам, че в тази ера машините трябва да бъдат въвлечени все повече в работата.

    Какви ще са основните предимства и предизвикателства от внедряването на изкуствения интелект в аутсорсинга?
    Изкуственият интелект ще намали разходите за аутсорсинг и ще подобри ефективността на услугата.

    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 10 часа
    Падат изискванията за хартиен носител на удостоверителни документи
    До края на годината всички административни органи ще премахнат изискването за предоставяне на хартиен носител от гражданите и бизнеса
    преди 13 часа
    преди 15 часа
    Wal-Mart и Google се обединяват в онлайн търговията
    Новият съюз ще конкурира Amazon и проправя път към онлайн пазарануването на бъдещето
    преди 16 часа
    Предстои вторият уикенд на фестивала „София Диша 2017“
    На 26-и и 27-и август на площад „Св. Александър Невски“