вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4228 прочитания

    За какво мъжете и жените в ЕС използват Интернет?

    Вижте любопитни данни от Евростат
    18 октомври 2017, 14:32 a+ a- a

    Евростат съвместно с националните статистики са подготвили интересна дигитална публикация: Животът на жените и мъжете в Европа - статистически портрет.

    Вижте интересни данни от нея за това как мъжете и жените ползват Интернет:

    Жените използват интернет повече за участие в социалните мрежи, а мъжете - за четене на новини
    Жените в ЕС използват интернет по-малко отколкото мъжете (77% от жените на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет поне веднъж седмично през 2016 г. в сравнение с 81% от мъжете на същата възраст — вж. таблицата). Когато разглеждаме за какво се използва интернет, делът на жените в ЕС, които четат новини онлайн е по-малък в сравнение с този на мъжете (68% от жените и 72% от мъжете, използвали интернет през последните три месеца през 2016 година). Няма голяма разлика при използването на интернет за телефонни разговори (38% от жените и 40% от мъжете), интернет банкиране (58% от жените и 60% от мъжете) и търсене на работа (22% от жените и 21% от мъжете през 2015 година). Еднакъв е делът на жените и мъжете (86%), които използват интернет за изпращане и получаване на електронна поща. От друга страна, по-голям дял от жените са използвали интернет за участие в социални мрежи (65% от жените и 61% от мъжете).

    По-голям дял от жените купуват дрехи онлайн, а от мъжете - електронно оборудване
    Мъжете са малко по-активни в онлайн пазаруването от жените (през 2016 г. 65% от жените - потребители на интернет, са пазарували онлайн в сравнение с 67% от мъжете — вж. таблицата). Но жените и мъжете купуват различни стоки. Много повече жени отколкото мъже купуват дрехи по интернет (68% от жените в сравнение с 56% от мъжете, пазаруващи онлайн), докато мъжете купуват повече електронно оборудване (31% от мъжете и 17% от жените, пазаруващи онлайн). По-малка е разликата при закупуването на филми онлайн (20% от жените и 26% от мъжете, пазаруващи по интернет), домакински стоки (съответно 43% и 45%), резервации за пътуване и настаняване (съответно 51% и 52%), докато при онлайн пазаруването на билети за различни събития няма разлика между жените и мъжете - по 38%.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 2 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 2 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 3 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 19 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 21 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти