четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20100 прочитания

    Анализатори: До 2023 хората ще ползват смартфоните си по 65 пъти на ден

    Вижте прогнозите на Делойт за развитието на технологиите, телекомуникациите и медиите
    19 януари 2018, 14:16 a+ a- a

    Бързо развитие на машинното обучение в корпоративния свят, апетит за онлайн абонаменти сред потребителите на световно ниво и продължаващо доминиране на смартфоните, прогнозира Делойт в 17-ото издание на доклада си: Технологии Медии Телекомуникации (ТМТ). 

    Продажбите на смартфони се очаква да достигнат 1.85млрд на година до 2023г.. Това се равнява на над пет милиона броя продажби на ден, подчертават анализаторите. Притежателите на смартфони ще използват своите телефони средно по 65 пъти на ден през 2023г, което е 20% увеличение спрямо 2018, посочват от Делойт. До 2020г се очакват над 680млн дигитални абонамента и нарастване на желанието на потребителите да плащат за съдържание, прогнозират от компанията.

    Анализаторите от Делойт посочват, че бизнес организациите най-вероятно ще удвоят използването на технологиите за машинно обучение до края на 2018. ТМТ прогнозите отбелязват пет основни фактора, които ще увеличат използването на машинното обучението в бизнес средите и ще направят обучението по-лесно, по-евтино и по-бързо.

    Най-важният ключов факт е ръстът при новите полупроводникови чипове, благодарение на които  приложенията ще използват по-малко енергия и в същото време ще бъдат по-способни, гъвкави и бързи. „Достигнахме повратната точка, когато машинното обучение, използвано в бизнеса, започва да се ускорява“, казва Пол Саломи, Делойт лидер в Технологии, Медии и Телекомуникации.

    Съдържание в онлайн света и дигиталните медии, за което си струва да платиш 
    Докладът съдържа и редица прогнози, направени от самите потребители. Очаква се излъчването на живо и събитията да генерират над 545 млрд. долара директен приход през 2018г. Въпреки възможностите за използване на съдържание при поискване или виртуално присъствие на събития, консумацията на живото съдържание бележи ръст. В много случаи, реализацията на live съдържанието е било по-продуктивно и печелившо заради дигиталните технологии. 

    Отчитайки увеличаването на готовността на потребителите да платят за дигитално съдържание, Делойт предвижда още, че до края на 2018г., 50% от пълнолетното население от развитите страни ще имат поне по два абонамента за медии, разпространявани само онлайн, а до края на 2020г. средно ще се увеличат до четири.
     
    „Увеличаването на дигиталните услуги по-скоро ще подпомогне, отколкото ще попречи на апетитите за медии, което през 2018г. най-вероятно ще включва всякакви форми на съдържание на стойност над половин трилион долара, според Марк Кейси, Лидер на Глобалната група за медийна и забавна индустрия в Делойт.“ 

    Бъдещето на смартфоните
    Придобиването на смартфони продължава да расте. До края на 2023г., повече от 90% от пълнолетното население на развитите страни се очаква да притежават смартфони, като при потребителите на възраст между 55-75 години процентът достига до 85%. От Делойт очакват потребителите да използват своите телефони средно по 65 пъти на ден през 2023г., което ще представлява 20% увеличение от 2018г. 
     
    В същото време, докладът на Делойт предвижда, че 45% от ползвателите на смартфони и 65% от тези, които са на възраст между 18 и 24 години ще преценят, че използват телефоните си прекалено много в някои случаи и най-вероятно ще се опитат да ограничат използването им през 2018 година. 

    „Тъй като смартфоните продължават да бъдат голяма част от нашия професионален и личен живот, ние търсим повече баланс и етикет на използване, особено в личния си живот, въпреки че имаме все повече възможности в тази вълнуваща мобилна екосистема“, казва Крейг Уигинтон, Лидер на Глобалния телекомуникационен сектор в Делойт.
     
    Някои допълнителни теми от доклада на Делойт:
     
    • Добавената реалност на прага на реалността – Над един милиард ползватели на смартфони ще създадат съдържание с разширена реалност поне веднъж през 2018г., 300млн ще го правят месечно, а десетки милиони – седмично, според прогнозите на анализаторите.
     
    • Мобилен домашен интернет – За 2018г, Делойт предвижда, че една пета от домовете в Северна Америка ще получават целия си достъп до интернет само чрез клетъчните мобилни мрежи. Ще има значителни разлики в различните страни. В Бразилия например, почти една трета от домовете ще използват единствено мобилна свързаност, а в някои от европейските страни само 10%. Различията в страните се дължат на технологични, икономически и демографски фактори.
     
    • Ръст при блокерите на реклами – Три четвърти от потребителите в Северна Америка използват поне една форма на Ad-блокер, но само 10% от тях блокират рекламите с 4 или повече подобни услуги – рекламолергичното население. Младите, високообразовани и работещи потребители с висок доход са по-склонни да използват активно подобни услуги за блокиране на рекламите.
     
    • Телевизионните зрители на възраст между 18 и 24 години - стабилен спад: Делойт предвижда, че зрителите на традиционна телевизия на възраст между 18 и 24 години ще претърпят спад от 5% до 15% на година в САЩ, Канада и Великобритания за 2018 и 2019г. Тази тенденция продължава през последните седем години.  Многото фактори, които отвличат вниманието на младите хора от традиционната телевизия като смартфони, социални медии и видео пиратство, достигат точката на насищане. 
     
    • Свързаността на борда излита – Един милиард пътници или една четвърт от всички пътници се очаква да бъдат на самолет, оборудван с бордна свързаност (IFC) през 2018г, според Делойт. Това е приблизително 20% ръст от очакваното за 2017г. и се очаква да генерира приход от IFC технологията от близо 1 млрд. долара за 2018г.   
     
    Според Асен Димов, Лидер в секторите Технологии, Медии и Телекомуникации в Делойт България: „Продължава развитието на технологични тенденции от последните няколко години, като например нарастващата употреба на смартфони за сметка на традиционните компютри, но също така наблюдаваме и бурното развитие и навлизане в традиционния бизнес на технологии, които допреди няколко години бяха в сферата на научната фантастика като например машинното обучение и добавената реалност. Също виждаме зараждането на „съпротивителни“ тенденции, като например намаляващата консумация на традиционна телевизия и „рекламолергията“ – активното избягване на реклами. Пресечната точка несъмнено ще определи нова посока на развитие и нови възможности в технологията, медията и телекомуникациите.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 4 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 9 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 10 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 10 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам