четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2537 прочитания

    Почти половината МСП в ЕС разчитат на онлайн платформи, за да продават продуктите и услугите си

    Близо 50% от тях срещат проблеми, които им носят загуби от 1,27 до 2,35 млрд. евро. Брюксел предложи нови правила за работа с онлайн платформите
    26 април 2018, 17:13 a+ a- a

    Почти половината (42%) от малките и средните предприятия, участвали в неотдавнашно проучване на Евробарометър, посочват, че използват онлайн пазари, за да продават своите продукти и услуги. Според друго проучване близо 50% от европейските дружества, които извършват дейността си чрез онлайн платформи, срещат проблеми. Проучването също така показва, че 38% от проблемите, свързани с договорните отношения, остават нерешени, а 26% се намират решение много трудно. Според оценките това води до директни загуби на продажби на стойност 1,27-2,35 млрд. евро. Затова Европейската комисия предложи нови правила за онлайн платформите, които ще предоставят на малките предприятия повече безопасност.

    Целта на новите правила е да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за малките предприятия и търговците при използването на онлайн платформи. Ползи от новите правила ще имат предприятия, като например хотели, търговци, продаващи онлайн, разработчици на приложения и други подобни дружества, които разчитат на търсачки за привличане на интернет трафик към техните сайтове.

    Заместник-председателят по въпросите на цифровия единен пазар Андрус Ансип заяви: „Милиони, предимно малки, търговци в ЕС вече зависят от онлайн платформи за достигане до потребителите в целия цифров единен пазар. Тези нови онлайн пазари стимулират растежа и иновациите в ЕС, но се нуждаем от набор от ясни и принципни правила за гарантиране на устойчива и предвидима бизнес среда“.

    Мария Габриел, комисар по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество, заяви: Платформите и търсачките са важни канали, чрез които европейските предприятия достигат до потребителите. Ние обаче трябва да гарантираме, че те не злоупотребяват с позицията си и не вредят на бизнес потребителите.

    Новите правила ще решат отбелязаните проблеми чрез:

    По-голяма прозрачност: Доставчиците на посреднически онлайн услуги трябва да гарантират, че договорните условия, които предлагат на професионалните потребители, са разбираеми и лесно достъпни. Това означава предварително да се определят причините, поради които е възможно услугите към даден професионален ползвател да бъдат спрени или временно преустановени от страна на платформата. При въвеждането на промени в тези условия доставчиците трябва да съблюдават разумни минимални срокове за предизвестие. В случай че доставчикът временно преустанови или прекрати изцяло или частично предлагането на продуктите на бизнес потребителите/дружествата, той трябва да посочи причините за това. Освен това, доставчиците на тези услуги трябва да формулират и публикуват общите политики по следните въпроси: i) до какви данни, генерирани чрез техните услуги, се получава достъп, от кого и при какви условия; II) как те третират собствените си стоки или услуги в сравнение с тези, предлагани от техните професионални потребители; и iii) как те използват договорни клаузи за търсене на най-благоприятния обхват или цените на продукти и услуги, предлагани от техните професионални потребители (т.нар. клаузи за статут на „най-облагодетелствана нация“ (НОН)). И накрая, както доставчиците на посреднически онлайн услуги, така и интернет търсачките, трябва да определят общи критерии за класирането на стоките и услугите в резултатите от търсенето.

    По-ефективно разрешаване на спорове: Доставчиците на посреднически онлайн услуги трябва да създадат вътрешна система за обработване на жалби. За да се улесни извънсъдебното разрешаване на спорове, всички доставчици на посреднически онлайн услуги ще трябва да посочат в своите договорни условия независимите и квалифицирани медиатори, с които са готови да работят добросъвестно при разрешаването на спорове. Дружествата от сектора също ще бъдат насърчени доброволно да създадат специални независими медиатори с капацитет за разрешаване на спорове, възникващи в контекста на посредническите онлайн услуги. Освен това професионалните сдружения, представляващи дружествата, ще имат право да образуват съдебни производства от името на дружествата с цел прилагане на новите правила за прозрачност и уреждане на спорове.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 5 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 11 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 12 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам