неделя, 24 юни 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2296 прочитания

    ЕП с нови правила за дроновете

    Те трябва да бъдат проектирани по такъв начин, че да не излагат хората на риск
    13 юни 2018, 09:31 a+ a- a

    Евродепутатите одобриха нови общоевропейски правила за гарантирането на безопасността на дроновете и техните пилоти. Понастоящем повечето дронове попадат под различни национални законодателства, което може да възпрепятства развитието на пазара. Според новите правила, дроновете следва да бъдат проектирани по такъв начин, че да не излагат хората на риск.

    Когато става дума за риска, свързан с теглото на дрона или зоните на използване, те ще трябва да притежават допълнителни функции, като например автоматизирано кацане в случай, че пилотът изгуби контакт с апарата, както и система за избягване на сблъсъци. Пилотите на летателните апарати трябва да се запознаят с всички правила, които се прилагат към тях и да бъдат в състояние да управляват безопасно устройството, без да излагат хора или други ползватели на въздушното пространство на риск. Това означава, че би било необходимо пилотите да преминат през обучение преди да могат да управляват дроновете.

    С цел да се идентифицират пилотите на дронове по-лесно в случай на инцидент, пилотите ще трябва да бъдат регистрирани на национално ниво и техните дронове да бъдат маркирани за лесна идентификация. Това не би се прилагало за най-малките безпилотни летателни апарати.

    Европейската комисия следва да разработи по-подробни правила въз основа на ключовите общоевропейски принципи, като максимални граници на оперативно разстояние, както и кои пилоти на дронове и дронове следва да подлежат на регистрация въз основа на риска, свързан с тяхното предназначение.

    Принципите също така ще определят кои пилоти ще се нуждаят от допълнителни обучения, както и кои дронове ще имат нужда от допълнителни функции за безопасност.

    Допълните промени засилват сътрудничеството между Европейската агенция за авиационна безопасност и националните правителства при оценка на риска, свързан с полети над конфликтни зони. Те също дават мандат на Европейската комисия да развие стандарти за сваляне на данни от записващи устройства в реално време, когато въздухоплавателно средство е бедстващо състояние, което би ускорило аварийната намеса.

    Новите правила трябва да бъдат одобрени от министрите на ЕС. 

    Понастоящем дронове с тегло под 150 кг. попадат в под юрисдикцията на националните органи и поради това производителите и операторите в рамките на ЕС са обект на различни изисквания за проектиране и безопасност. Технологията за граждански дронове може да представлява около 10% от авиационния пазар на ЕС през следващите 10 години (т.е. около 15 милиарда евро годишно). Според Комисията до 2050 производството и употребата на дронове може да създаде около 150 000 работни места в ЕС.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    22 юни 2018, 14:22
    „Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия
    Компанията планира да разшири националното си присъствие в Сърбия като основа за развитие в региона на Източна Европа
    22 юни 2018, 13:51
    Milestone Systems ускорява иновациите и увеличава капацитета за развитие с 45%
    Част от тази инвестиция ще бъде насочена към офиса на компанията в София
    22 юни 2018, 09:47
    Интерактивен технологичен център за деца и младежи отваря врати в София Тех Парк
    TechnoMagicLand е проект на българската софтуерна компания „ТехноЛогика“ и подготвя днешните деца за професиите на бъдещето
    22 юни 2018, 09:33
    Столичната община стартира кампания за алтернативно предвижване в градска среда
    София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек