сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3043 прочитания

    Йотингер: Целта ни е да настигнем Силициевата долина и Китай

    Партито свърши, най-добрите години са зад нас, налице са рискове за нова световна криза, предупреди еврокомисарят по въпросите на бюджета и човешките ресурси
    15 октомври 2018, 13:14 a+ a- a

    С новия дългосрочен бюджет на ЕС ние ще засилим конкурентоспособността на Европа. Това уверение даде еврокомисарят по бюджета Гюнтер Йотингер на 600 представители на бизнеса, икономиката и неправителствения сектор по време на конференцията EU Budget for the Future в Брюксел. Следващата многогодишна финансова рамка, както е известен бюджетът на ЕС, ще започне през 2021 и ще важи до 2027.

    Според Йотингер се задават мрачни времена за световната икономика. "Когато се върнахме от лятната почивка, си мислехме, че всичко е наред, че имаме икономически бум, че новосъздадените работни места се увеличават, че имаме стабилност. Но сега виждаме, че партито свърши. Партито от последните шест години е към края си“. По думите на германския политик налице са рискове светът да изпадне в нова икономическа криза. „Най-добрите, най-лесните години са зад нас. Трябва да се подготвим за студени дни с напредването на есента“.

    Повод за притеснение според еврокомисаря са политическата и икономическа нестабилност в страни като Турция, Бразилия, Аржентина и Венецуела. Освен това американските санкции срещу Иран могат да доведат до повишение на цените на енергоносителите през ноември.

    За да не изпадне Европа в рецесия, според Йотингер страните членки бързо трябва да приключат преговорите по дългосрочния бюджет на ЕС, по възможност преди изборите за Европейски парламент през май следващата година.

    „Ако Европа успее да постигне единодушие по бюджетната рамка, това би било важен сигнал за европейската решимост и способност за действие както за нашите 500 млн. граждани, така и за света в тези тежки времена“.

    Европейският парламент ще обсъди и представи позицията си по темата в средата на ноември. Европейският съвет (бел. ред.: състои от ръководителите на държавите - членки на ЕС) вероятно ще обсъди бюджета по време на срещата на върха през декември.

    В началото на речта си Йотингер благодари на българското и австрийското председателство на ЕС за значителния прогрес по подготовката на дългосрочния бюджет на ЕС.

    Еврокомисарят очерта и четирите основни принципа на следващата бюджетна рамка: икономически растеж, солидарност, устойчивост, вътрешна и външна сигурност. Важен пункт според немския политик е и дигитализацията. „Нашето предложение за бюджет засилва икономиката на Европа и повишава конкурентоспособността й. С него отговаряме и на дигиталната революция. Искаме да настигнем Силициевата долина и Китай“.

    Вижте повече във видеото:

    През май Европейската комисия предложи дългосрочен бюджет на стойност 1,3 трлн. евро за периода от 2021 до 2027, който се равнява на 1,11% от брутния национален доход (БНД) на ЕС-27.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 13 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 14 часа
    преди 14 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 17 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 17 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд