сряда, 29 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2746 прочитания

    Как реагират потребителите на промяна в размера на разфасовката?

    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи
    21 октомври 2013, 17:13 a+ a- a

    По-голямата разфасовка често се свързва с по-изгодна цена, но изглежда модата на тези опаковки е на път да отшуми. Потребителите се насочват към по-малки опаковки, защото ги свързват със здравословен начин на живот, а производителите – защото цената на суровините расте. От друга страна, намаляването на разфасовката е рискована стратегия, някои клиенти биха могли да сметнат подобна практика за подвеждаща. Така че за маркетинг специалистите въпросът как потребителите ще реагират на промяна в размера на опаковката е критичен.

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева разработват модел, който сравнително точно да даде отговор  и да спести провеждането на серия от тестове. Тяхно проучване, публикувано в Journal of Marketing, показва, че хората понякога подценяват промените в размера. Това се случва най-често, когато има изменение и при трите параметра на опаковката (дължина, височина, широчина). Причината е, че вместо да умножаваме процентните изменения в отделните параметри, ние сме склонни да ги събираме. Така ако увеличим ръба на един куб с 26%, обемът на новополучения куб ще бъде приблизително двойно по-голям (1.26^3=100%). Средностатистическият потребител обаче ще възприеме увеличението като сбор (26+26+26=78%).

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева обобщават следните изводи:

    Хората преценяват размерите на даден обект чрез сравнение с друг обект;
    Хората могат точно да преценят височината, широчината и дължината на даден обект, но когато ги разглеждат поотделно;
    Когато изчисляват обем/размер, хората са склонни да използват събиране;
    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи от по-късите и широки опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 46 минути
    xAI е оценена на $24 млрд.
    Компанията на Мъск за изкуствен интелект набра $6 млрд. в нов кръг финансиране
    преди 18 часа
    МФ: Очакваме да покрием инфлационния критерий за еврозоната до края на годината
    Парламентът може да приеме закона за еврото до края на лятото
    преди 19 часа
    Разкриват 5 нови паралелки за дрогеристи у нас
    За първи път в Бургас се обявява прием за ученици след 7-ми клас за дрогеристи по австрийска програма
    преди 19 часа
    Logiscool обяви сътрудничеството си с EtonX
    Веригата предлага и обучение по Python и AI в своите школи в София, Пловдив, Плевен и Варна
    преди 23 часа
    Държавата пое дълг за още 300 млн. лева
    Това е третият за тази година аукцион
    преди 2 дни
    Китай ще подпомага производството на чипове с $47,5 млрд.
    Една от основните области, върху които ще се фокусира третата фаза на фонда, е оборудването за производство на чипове