петък, 14 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4657 прочитания

    Бизнес в Азия: Какво е важно да знаем?

    Вижте кои са топ тенденциите, които ще зададат насоките на развитие на бизнеса в региона
    05 юни 2014, 14:39 a+ a- a

    България напоследък все по-често отправя поглед към Азия в търсене на нови бизнес възможности. За да се постигне успех в този регион, добре е да се познават тенденциите, които ще движат развитието на местния пазар през следващите години.

    Пет са топ тенденциите, на които трябва да обърнем внимание в Азия според списание Economist. Вижте кои са те:

    1. Влошаващ се дипломатически климат – рискът от нарастваща враждебност между Япония и Китай, както и между Китай и Виетнам, не бива да се пренебрегва.

    2. Застаряващо население и повишаващи се разходи за труд в Китай – застаряващото население в голяма част от Азия създава както пречки, така и възможности за бизнеса. Здравеопазването ще е един от секторите, които имат потенциал за растеж.
    Много важна тенденция с импликации върху целия регион е повишаващите се разходи за труд в Китай. Според настоящия петгодишен план на страната средната минимална заплата трябва да расте с поне 13% всяка година. Последица от това според Economist ще е преместването на производство, разчитащо на нискоквалифицирани труд, в други страни. Изданието посочва, че разходите за труд във Виетнам са 40% по-ниски от тези в Китай, а в Бангладеш – 60%. Същевременно компании от производствения сектор в Япония, Тайван и Южна Корея се притесняват, че повишаващите се разходи за труд ще стимулират китайските фирми да се ориентират към по-високотехнологични продукти, което ще засили конкуренцията.

    3. Повишаващи се потребителски очаквания на разрастващата се средна класа в региона – азиатското общество все повече отдава значение на качеството за сметка на количеството. Вече се ценят чистият въздух, безопасната храна и продукти. Това ще промени продуктите, които се произвеждат, и начина, по който се създават.

    4. Интернет ще промени из основи бизнеса в Азия – интернет компаниите в региона създават изцяло нови икономически сектори. В дългосрочен план онлайн компаниите ще контролират голяма част от азиатската икономика, отбелязва Economist. Онлайн продажбите в Китай се очаква да надминат тези в Америка тази година.

    5. Конкуренцията от западни мултинационални компании в Азия се засилва - това налага азиатските фирми да се адаптират, като инвестират повече в иновации и в изграждане на глобални марки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Тръмп планира нови мита
    Възможно е най-големият ефект от тях да понесат Япония, Индия и ЕС
    преди 6 часа
    Тази страна е най-големият производител на бижута в ЕС
    ЕС е произвел бижута за над 4,3 милиона евро през 2023
    преди 7 часа
    „България Еър“ добавя линията Варна – Париж към полетната си програма за лято 2025
    От април стартират и полети Варна – Франкфурт, а от юни Варна – Прага
    преди 7 часа
    ЕС: Реципрочните мита на Тръмп са стъпка в грешна посока
    Брюксел се закани да реагира незабавно на неоправданите мита на САЩ
    преди 9 часа
    Инфлацията през януари е 2%
    По данни на НСИ натрупаната инфлация за последните 3 години е 25,6%
    преди 9 часа
    Софиянци плащат данъци на коли и имоти с 5% отстъпка до 30 април
    Ставките на местните данъци за 2025 не са променени, отбелязват от Столична община
    преди 10 часа
    Електрохолд Трейд стартира високотехнологична платформа за управление на енергийни активи
    Тя предлага обща мощност за регулиране в диапазон от 190 мегавата