сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    53824 прочитания

    Как протича интервю за работа в „Инграм Майкро“?

    Повече за процеса и какво би направило добро впечатление, разказва Полина Иванова - мениджър „Подбор“ в „Инграм Майкро“
    19 февруари 2015, 10:35 a+ a- a

    Ingram Micro e водещ дистрибутор на технологични продукти и услуги. Дейността й е свързана с продажба, закупуване и логистика на хардуерни и софтуерни продукти, както и връзка между ИТ производители и глобалната търговска мрежа. „Инграм Майкро” е сред най-големите американски компании и има над 22 000 служители по света.

    В България компанията стъпи през 2012 и получи отличието „Инвеститор на годината”. В момента в центъра в София работят 700 души, които се занимават основно с административни и аналитични аутсорсинг дейности.

    Какви специалисти най-често търси компанията, през какви етапи протича процесът по подбор и какво да очакваме на интервю за работа, разказва Полина Иванова - мениджър „Подбор“ в „Инграм Майкро“.
     





    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Това, което компанията търси преди всичко, е мотивация и желание за работа в международен екип. Характерен за средата в Центъра за споделени услуги е динамичният растеж. Затова във фокуса на търсенето ни попадат хора с разнообразен опит в административни функции и обслужване на клиенти, владеещи чужди езици. Процесите са свързани с аутсорсинг на дейности от европейските офиси на компанията.

    Име: „Инграм Майкро”
    Сектор: ИТ дистрибуция
    Основана: Компанията е основана през 1979 г. в Санта Ана, Калифорния. В България офисът отваря врати през 2012 г.
    Брой служители: 22 000 служители глобално. В България - 700
    Офиси в България: гр. София, Хермес бизнес център, сграда Д

    Основна дейност на компанията: дистрибуция на информационни технологии - продажби, закупуване и логистика на хардуерни и софтуерни продукти; връзка между ИТ производителите и глобалната търговска мрежа. В България дейността е свързана с административни и аналитични аутсорсинг дейности.

    Позициите, които можем да предложим на кандидатите, са в няколко основни направления – счетоводство, маркетинг, администриране и анализ на данни, обслужване на процеси по продажби и закупуване и др. Английският език е задължителен като основен комуникационен език за компанията. Доброто владеене на втори чужд език разширява възможностите за успешна реализация в дейността. Динамиката и международната среда дават възможност за обучение и професионално развитие.

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Динамиката на средата изисква бърз процес на подбор. Водещ принцип за нас е коректното отношение към кандидатите. Процесът започва с контакт от наша страна и покана за среща в нашия офис. Срещата представлява диалог между кандидата, специалист от отдел „Подбор“ и мениджър за позицията. Разбира се, процесът на подбор зависи от изискванията на конкретната позиция. Понякога следва втора среща или тест. Стремим се към бърза реакция и своевременна обратна връзка след посещение в нашия офис. Стандартният период на обратна връзка е между 1 и 2 седмици, в които кандидатът може да очаква от нас решение за евентуално просъединяване към екипа.

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Интервюто в „Инграм Майкро“ протича като диалог между кандидата и компанията. По време на диалога ние преценяваме дали позицията предлага търсената кариерна възможност. Екипът на компанията запознава кандидата с детайли по функциите, които ще изпълнява, както и с културата на работната средата. Очакванията на кандидатите трябва да са насочени към това да се запознаят с ценностите на компанията и да запознаят компанията със своите. Оттук нататък протичането на интервюто зависи преди всичко от индивидуалния опит на кандидата. Диалогът поема в посока на установяване на допирни точки между отворените възможности и опита на всеки един кандидат. Разбира се, по време на интервюто се оценява писменото и устното владеене на езиците, релевантни за позицията. За някои от позициите, при които се изискват определени познания, се прилагат и счетоводни тестове, тестове по компютърни умения и др.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    „Инграм Майкро“ е работодател с човешко лице. Именно затова ние бихме искали да видим в кандидатите тези личностни компетенции, които можем да доразвием заедно. За нас е важно кандидатът да ни избере като свой работодател. Добро впечатление прави мотивацията да станеш част от международния екип на една динамична компания, където иновативният дух и идеи намират своето развитие.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Ценностите ни се базират на работа в екип, взаимно уважение, отговорност и честност. Това, което не би направило добро впечатление, е поведение, което противоречи на тези ценности.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Разбира се, възнаграждението е един от ключовите фактори, които определят търсенето на работа. Затова при нас този въпрос е част от диалога по време на първоначалното интервю в компанията. Възнаграждението в „Инграм Майкро“ е цялостен пакет, който включва месечна заплата и социални придобивки. Компанията предоставя множество възможности за развитие и допълнители стимули.
     
    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Да, разработваме стажантски програми. Компанията предоставя много възможности за придобиване на нови умения. Наскоро стартира програма за натрупване на т.нар. „меки“ умения, която включва няколко основни модула за ефективна комуникация, лидерство и управление на промяната. Програмата завършва със сертификат за участниците, така че те да могат да приложат придобитите умения в работата и ежедневието си.
    Друга интересна инициатива на компанията е езиковото обучение.То дава възможност за подобряване нивото на владеене на чужди езици до степен, която позволява неговото комфортно прилагане при бизнес комуникация. Това е и една добра възможност за всеки служител на компанията за вътрешна промоция на позиция, която изисква владеенето на съответния език.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Динамиката на BPO сектора е интензивна, особено по отношение на търсенето на хора с владеене на 2 или повече чужди езици. При нас най-голяма е конкуренцията за административни позиции с изискване за владеене на английски език. За една позиция тук се конкурират повече от 300 човека.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Трудността в намирането на подходящи хора зависи преди всичко от динамиката на пазара на труда в сектора. За Центъра ни в България е характерно, че по-голямата част от дейности е свързана с процеси, които изискват владеенето на немски език. Затова при нас търсенето на хора с високо ниво на немски език понякога е предизвикателно.  

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Работната атмосфера в компанията дава възможност за чуваемост и откритост. При нас идеите се споделят свободно и намират реализация. Динамиката на средата дава възможности за кариерно развитие с акцент върху личността.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    „Инграм Майкро“ е изключително човешка компания. Културата на компанията е това, което ни отличава и определя. За нас най-важно е служителите ни да се чувстват оценявани и част от глобалната визия на компанията.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Ingram Micro/Инграм Микро ЕсЕсСи ЕМЕА в Jobs.bg тук

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 минути
    3 януари ще бъде неучебен ден за всички училища в България
    Това стана със заповед на министъра на образованието
    преди 20 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 21 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 21 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 23 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 1 ден
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години