събота, 21 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3571 прочитания

    Вижте какво представлява проектът „Приеми бъдещето“ на „Мтел“

    Инициативата на телекома е сред отличените в Годишните награди за отговорен бизнес 2016 на Българския форум на бизнес лидерите
    31 май 2017, 16:04 a+ a- a

    Вижте видео от награждаването на „Мтел“ от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2016

    По-рано тази година Българският форум на бизнес лидерите връчи своите Годишни награди за отговорен бизнес 2016. Целта на инициативата е да отличи и популяризира забележителния принос на отговорния бизнес към обществото чрез подкрепа за области като образование, екология, развитие на служителите и много други, а и да насърчи все повече фирми да развиват социални инициативи. В 14-то издание на конкурса участваха 84 проекта, осъществени от 57 компании, в шест категории. 

    В Economy.bg отново ще ви представим инициативите, които бяха отличени с награда. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.

    Ваня Божилова-Стоянова, експерт „Външни комуникации“ в „Мтел“

    Журито на конкурса определи за победител в категория „Инвеститор в обществото” проекта на „Мтел“. Повече за проекта разказва Ваня Божилова-Стоянова, експерт „Външни комуникации“ в компанията.

    Моля, опишете проекта с три думи.

    Приемната грижа спасява.

    А как бихте го описали в три изречения?

    Програмата е дългогодишен ангажимент (2011 г.) на „Мтел“ към развитието на приемната грижа в България като алтернатива на отглеждането на деца в институции. Има за цел да подкрепи развитието на децата в нужда чрез най-сигурния инструмент за това – семейството, което ги обгражда с обич и подкрепа, за да усвоят социални модели на поведение и да развият своя потенциал за независим живот. Програмата подкрепя не само децата, но и приемните семейства и професионалистите, които работят с тях.  

    Как беше реализиран и какви са резултатите от него?

    Програмата стартира в края на 2011 година и се осъществява вече пет години. Основен наш партньор е Националната асоциация за приемна грижа, която обединява усилията на приемни родители, неправителствени организации и партньори за намаляване на броя на изоставените деца и осигуряване на истинско детство за деца в риск от изоставяне или живот в социални домове.

    Инвестициите на „Мтел“ в програмата са насочени едновременно към подкрепа за деца и семейства и към популяризиране на приемната грижа. За пет години заедно с НАПГ сме подкрепили над  1200 деца и над 600 семейства.

    През 2015-а проведохме мащабно изследване, което показа, че разпознаваемостта и авторитетът на приемната грижа се увеличават. На базата на резултатите от изследването избрахме и дейностите за 2016-а година. Сред тях са стартът на Национална телефонна линия по приемна грижа, която предоставя психологически и юридически консултации, Трета национална среща по приемна грижа за професионалисти и приемни родители, летни детски лагери за 150 деца и семейства, младежки лагери за кариерно ориентиране за 30 младежи, вечеря за 14 абитуриенти с мениджърите на компанията, които осигуриха техните бални костюми с лични средства, фотоизложба „Детство в приемна грижа“ в Пловдив, Стара Загора, Бургас и учебни пособия и раници за 158 ученици, от които 22-ма първокласници. Не на последно място, през 2016 година учредихме награда „Спасители на детството“, която отличава семейства и професионалисти – повече от 200 от тях присъстваха на церемонията по награждаване.

    Служителите на „Мтел“ също участват активно в програмата – те даряват по ведомост средства за стипендии на приемни деца отличници, осъществяват професионално ориентиране и консултиране на младежите от приемни семейства, организират  кампании – за набиране на великденски и  коледни подаръци за над 500 деца, кампании за предметни дарения.  

    Какви ресурси бяха вложени?

    От началото на програмата „Мтел“ е инвестирал над 300 000 лева в нея. Отделно от това служителите са вложили над 200 ч. доброволен труд и са направили много лични дарения. За 2016 г. инвестираната от компанията сума като дарение, организация на различни дейности и закупуване на материали надхвърля 60 000 лева. Отделно от това са предметните дарения за приемни семейства в беда и за празници от служителите.

    Това е от гледна точка на цифри. За нас корпоративната социална отговорност не е просто даряване на средства, а истински дългосрочен ангажимент да помогнем и да направим промяна. Затова спокойно мога да кажа, че основният ресурс, който сме вложили, е сърцето ни – на всички колеги и партньори, с които сме работили по проекта досега и ще продължаваме да работим и занапред.

    Какво не знаят хората за вашата компания?

    Ние сме част от ежедневието на хората и държим на честните и открити взаимоотношения, затова не мисля, че има нещо, което хората не знаят за нас. Може би е по-малко известно, че за 20 години сме инвестирали над 3,5 милиарда лева в развитие на технологиите и в подкрепа на обществото. И че основен двигател за това са служителите – моите колеги, които наистина са страхотни професионалисти с големи сърца.

     
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 22 часа
    Проучване: Първи признаци на консолидация на ритейл парковете у нас
    Споделените пространства се превръщат във все по-важен елемент от офис средата, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 1 ден
    ЕК признава COVID-19 за професионално заболяване
    Вижте работници от кои сектори ще получават обезщетения
    преди 1 ден
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 2 дни
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 2 дни
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.