събота, 07 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9215 прочитания

    JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър в aiko?

    За професията и възможностите разказва Юлиан Савов, който ръководи отдел „Покупки“ в мебелната верига aiko
    20 юни 2018, 10:20 a+ a- a

    Юлиан Савов ръководи отдел „Покупки“ в мебелната верига aiko. Завършил е магистратура „Фирмен мениджмънт и индустриален инженеринг“ в Стопанския факултет на ТУ-София. Към екипа на компанията се присъединява като продавач-консултант преди 23 години, когато aiko е още малка семейна фирма и има само един магазин. През годините преминава през почти всички позиции в компанията - отговаря за набирането на доставчици и доставката на мебели, става управител на обект, разработва рекламни кампании... В момента оглавява отдел „Покупки“, където работят продуктови мениджъри и техните асистенти. Те ежедневно се грижат за подбора на мебелния асортимент на aiko. 

    Срещнахме се с Юлиан Савов, за да ни разкаже повече за работата на продуктовия мениджър. Какви са основните отговорности, как се поддържа квалификация, какви са възможностите за развитие и кои са най-големите заблуди за професията.

    Какво е да работиш като продуктов мениджър в aiko?

    Какви са основните отговорности?
    Основната отговорност на продуктовия мениджър е подбор на качествен и отличаващ ни от всички останали асортимент.  Това изисква професионални познания за продуктите и материалите, от които са изработени. Второ, подбор на сериозни производители и доставчици, договаряне на цени и условия за работа с тях. Това на свой ред изисква широки познания за производствените процеси и логистиката. Също така е много важно да намираме изделия, подходящи за нашия пазар. Ежемесечно анализираме пазара и продуктовото си портфолио, което налага човек да има добри аналитични познания. Ние формираме и крайните цени за нашите клиенти. Отговаряме и за създаването на рекламните стратегии и избора на асортимента, който участва в тях. 

    Как протича един работен ден?
    Ежедневието ми е много динамично и е свързано с много комуникация, аналитична работа и пътувания. Сутрин започваме с оперативка, на която разискваме проблеми от предходния ден и от седмицата. Преглеждаме пощата си, тъй като имейл комуникацията е доста динамична в нашия отдел. Запознаваме се с реализацията от предходния ден и след това започваме с ред задачи, свързани с комуникация с доставчици, подбор на асортимент, закриване на позиции, които нямат добра реализация, подготовка на следващ проспект и др. Ежедневни са и комуникации с други отдели от централно управление и търговските зали, по клиентски мнения и въпроси или пояснения за продукти, обучения и т.н.

    Какви умения и качества са необходими за тази професия? 
    За да си успешен продуктов мениджър, е необходимо да имаш добри математически и аналитични познания, да умееш да планираш, да притежаваш стратегическо мислене, да умееш да комуникираш и да можеш да работиш в екип. В същото време се изисква да сме достатъчно търпеливи, приветливи и комуникативни. От полза е владеенето на немски и английски език, тъй като това помага за успешната комуникация с нашите контрагенти от цял свят. 

    Как се поддържат знанията и квалификацията? 
    В компанията има кариерен център, за който отдел "Човешки ресурси" периодично организира, атестиране на служителите и дават основание и препоръки за по-нататъшното им развитие. Също така се провеждат чуждоезикови курсове, които подпомагат всички служители в подобряване на нивото им. Участваме и в допълнителни курсове на тема Microsoft Office пакети. Следим и всичко ново, което е свързано с нашата професия от гледна точка на дизайн и модни тенденции, посещаваме много мебелни изложения и панаири. 

    Какви са възможностите за развитие? 
    Ние развиваме всеки един асистент на продуктов мениджър, който приемем в нашия отдел. И във всеки един момент той има възможност да поеме длъжността продуктов мениджър. Наред с това всеки продуктов мениджър може да поеме предизвикателството на ред други позиции, които са подходящи за неговата личност. Също така, като част от най-голямата мебелна компания в Европа – XXXLutz, ние имаме възможността да се учим от най-добрите практики в мебелния бранш. Към момента групата притежава над 650 магазина в над 10 държави в Европа и ежегодно отваря по няколко нови обекта. Това със сигурност дава възможност за кариерно развитие и извън пределите на страната.

    Кои са най-големите заблуди за тази професия?
    Често хората си представят, че стоят в един офис, разглеждат имейли, продукти и провеждат телефонни разговори, но реалността е далеч по-различна. Ежедневието е много динамично – освен напрегнатата комуникация се изисква постоянна, аналитична работа върху продуктите, цялостното портфолио и доставчиците, както и комуникация с всички отдели в компанията. Всичко това, понякога се явява висока топка за новите попълнения в нашия отдел. 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на мебелната верига aiko в Jobs.bg ТУК.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    FT: България привлича рекордни инвестиции в технологичния сектор
    Facebook, Световната банка и самият „Файненшъл таймс“ разкриха свои технологични центрове в София през последната година
    преди 15 часа
    Над 2000 стартъпа са създали 15 хил. нови работни места у нас
    София е сред десетте най-добри градове за развиване на стартъп предприемачество, подчерта президентът Радев
    преди 18 часа
    Остават 10 дни за промени и плащане на авансовия корпоративен данък за 2019
    Това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година
    преди 19 часа
    Wizz Air поиска отпадане на бизнес класата за всички кратки полети
    Нискотарифният превозвач призова авиационната индустрия да спре да изпълнява полети с празни места в бизнес класа
    преди 23 часа
    General Motors ще строи фабрика за автомобилни батерии
    Тя ще е на стойност $2.3 млрд. и ще бъде съвместно дружество с южнокорейската LG Chem