вторник, 18 юни 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2501 прочитания

    Какво се крие зад Effie Awards?

    Вижте четири въпроса към четирима представители на журито
    09 октомври 2018, 19:31 a+ a- a

    Наградите Effie® са като Оскарите в маркетинговите комуникации. За 11-та поредна година агенции и рекламодатели ще могат да вземат участие в българското издание на най-престижния в света конкурс, организиран у нас от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). В надпреварата ще бъдат оценени целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.

    Началото на Effie Awards е поставено още през 1968. Тогава Американската Маркетингова Асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Конкурсът бързо печели уважението на индустрията и се превръща в най-престижното сред специализираните маркетингови отличия. Ключова роля при отличията има и първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.

    За 11-те години на съществуването на Effie в България редица компании и агенции са показали значението на една истински ефективна комуникация. Заявките за тазгодишните кандидати БАКА очаква в трите обявени дати - 8, 15 и 23 октомври. Но какво е нужно на една заявка, за да изпъкне пред всички останали и да грабне заветното отличие? Зададохме 4 важни въпроса на 4 представители на журито на Effie Awards 2018.

    Ето какво ни казаха Иво Алтънов – управляващ директор Noble Graphics, Грета Колева – управляващ директор Proximity Sofia / BBDO Group, Тошка Иванова - Творчески директор на reforma и д-р Кристиян Постаджиян - преподавател по реклама в „Нов български университет“.

     

    1. Ако трябва да дадеш обяснение на Effie Awards по най-краткия и ясен начин - какво ще кажеш?


    Иво Алтънов: Най-смислените и стойностни награди в нашата индустрия.

     

      

     

     

     

    Д-р Кристиян Постаджиян: Най-важното в една реклама е ефективността й. А тя се измерва с Effie.  

     

     

     

     

     

    Тошка Иванова: Конкурс със световна значимост, който максимално обективно измерва добре свършената работа.

      

     

     

     

     

    Грета Колева: В нашата агенция Effie е философия. Начин на мислене. Конкурсът Effie награждава най-умните комуникационни и маркетинг решения, довели до позитивна промяна за бизнеса, марката или компанията.

     

      

     

     

     

    2. Какво е Effie за теб?


    Иво Алтънов: Доказателство, че по-добрите идеи водят до по-добри резултати.

     

      

     

      

     

    Д-р Кристиян Постаджиян: Една невероятна комплексна картина на рекламния пазар, взаимоотношенията между агенциите и клиентите и резултатите, до които може да доведе една добре планирана и реализирана кампания.

      

     

     

    Тошка Иванова: Като участник - предизвикателство и възможност да докажем, че творчеството в комуникацията е в пряка връзка с постигнатите резултати. Като жури – няколко дни на свръхконцентрация.

     

      

     

     

    Грета Колева: За мен  Effie e начин на мислене и култура на работа. Винаги търся по-широкия контекст в един бриф. Търся истинското предизвикателство за бизнеса отвъд очевидните причини и цели за разработката на една комуникационна кампания. Защото вярвам, че ролята ни като комуникатори е да помагаме на бизнеса чрез творчески и комуникационни решения.

    От друга страна, като член на журито на Effie България и член на журито на Euro Effie, за мен е чест и привилегия, но и отговорност. В конкурса Effie участват водещи компании и агенции с най-ефективните си кампании. Журирането и определянето по стриктни критерии на най-добрите от тях е и сериозна професионална отговорност.

     

    3. Кои са трите най-важни неща, които гледа журито на Effie в заявките за участие?


    Иво Алтънов: Предизвикателство -> идея -> резултат.

      

     

      

     

     

     

    Д-р Кристиян Постаджиян: Контекста на кампанията, стратегията и разбира се, резултатите от кампанията.

      

     

     

     

     

     

    Тошка Иванова: Резултати – не само колко големи са, а колко амбициозни и адекватни на поставените цели; предизвикателства пред марката; стратегически подход в комуникацията за разрешаването им.

      

     

     

    Грета Колева: Оценяването на една заявка в Effie се извършва на база много повече критерии и е трудно да ги сведа само до три. Но все пак, най-важното за мен е:

    1.Доколко е значима позитивната промяна, която комуникацията е донесла?

    2.Комуникационното решение решава ли бизнес проблема и предизвикателствата?

    3.Мога ли да обясня на човека до мен в рамките на 30 секунди защо тази заявка заслужава награда?

      

    4. Какво в една кампания може да те грабне най-силно?


    Иво Алтънов: Нестандартен подход, довел до промяна в потребителските нагласи и/или поведение към нещо смислено и по-добро.

      

     

      

     

    Д-р Кристиян Постаджиян: Стратегическото мислене, търсенето на нови и нестандартни канали за комуникация и подходи към потребителите.

      

     

     

     

     

    Тошка Иванова: Оригиналността, не задължително на творческата идея, а на стратегията и избрания подход за комуникация. В начина, по който се разрешава един бизнес проблем, също може да има оригиналност и творчество.

     
     

     

     

    Грета Колева: Най-ефективните и добри кампании обикновено почиват на много простички и очевидни прозрения. Но обикновено гениалността се крие точно в това. В една кампания ме грабва най-силно дадено решение/ идея, която те кара да си кажеш: „Гениално, как не съм се сетила досега. Завиждам благородно на екипа стигнал до това простичко, но ефективно прозрение“.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Херо Мустафа е новият посланик на САЩ у нас
    Тя ще замени Ерик Рубин, чийто мандат изтича
    преди 2 часа
    Брекзит: Трябва ли Великобритания да заплати 39 млрд. евро на ЕС
    Кандидатите за премиер повдигнаха въпроса пред Консервативната партия
    преди 5 часа
    Стартира редовната самолетна линия от Бургас до Херсон
    България ще се популяризира като предпочитана туристическа дестинация на украинския пазар
    преди 10 часа
    Българските ученици ще изучават програмиране по модела на сръбските учебни планове
    Майкрософт и Proplusion обявиха нова иницатива, която ще трансформира обучението по информатика в четири балкански страни