сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14623 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Джахоноро Веселинова, Mobile Wave Solutions

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    22 октомври 2018, 09:42 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Джахоноро Веселинова, HR и маркетинг директор в Mobile Wave Solutions. Джахоноро е родом от Таджикистан, а в България живее от 2008 г. Има повече от 8 години опит в сферата на управление човешки ресурси и оперативен мениджмънт в IT компании.

    „Имам два любими въпроса, които задавам, в зависимост от това дали кандидатите имат опит, или това е първата им работа. На хората, които си сменят работата, задавам въпроса: 

    Какво ще Ви липсва най-много от последната работа? 

    Този въпрос ми помага да разбера какво хората оценяват най-много и дали са готови да затворят вратата и да започнат всичко отначало. Или обратното – ядосани са, не са готови за нови неща и се страхуват. Повечето хора казват, че ще им липсват колегите, тиймбилдингите или да бъдат ментори. Така разбирам дали ще паснат на културата, която сме създали в Mobile Wave Solutions. Ако някой каже, че ще му липсва да бъде ментор или коуч, той би бил фаворит за нас. Защото нашата култура се крепи на споделяне на знания и непрекъснато учене.

    Другият ми любим въпрос е:

    Какво очаквате да намерите при нас? 

    Задавам този въпрос на стажанти и млади хора, които идват при нас директно от университета и това е първата им работа. Повечето от тях отговарят, че очакват от нас разбиране, както и да имат ментор, който да ги води. Но има и такива, които споделят и специфични интереси. Всяка седмица провеждаме много интервюта и помним именно тези отличителни и нестандартни специфики в хората. Ще дам пример. Провеждахме едно интервю на високо ниво и когато попитахме човека дали има въпрос, той се обърна към един от висшите мениджъри и го попита: „Каква е историята на часовника Ви?“. След този въпрос разговорът тръгна в съвсем друга посока. Той разказа как това му е била мечта още от юношеските години и колко е работил, за да го има днес. Ние запомнихме този човек и днес той е наш сътрудник.  

    А ето какво бих посъветвала кандидатите за работа:

    Упражнявайте се за интервюто и бъдете професионалисти. Ако сте поканени на интервю, уверете се, че сте подготвени. Упражнявайте отговорите си. Това ще ви даде увереност за собствената ви визия и цели, ще намали напрежението ви. Бъдете точни, изберете подходящото облекло, бъдете учтиви и не забравяйте - изпратете благодарствено писмо след интервюто. Кандидатите правят това много рядко, защото може би не знаят, че е важно.

    В крайна сметка ние не оценяваме само вашето портфолио, умения или опит. Вие самият, вашата индивидуалност ще бъдат тези, от които ще зависи получаването на работа. Затова е много важно да бъдете себе си и да вярвате в способностите си.

    Пожелавам успех на всички търсещи нова работа и предизвикателство! Ще се радвам някой ден да ги приветствам с „Добре дошли” в Mobile Wave Solutions.“ 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Mobile Wave Solutions в Jobs.bg ТУК.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 13 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 14 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 17 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант