петък, 22 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5773 прочитания

    Немислимо е мениджърите да се крият зад бюрата си

    Хелга Патарт-Дрекслер от академията за висши мениджъри WU Executive Academy изброява пет поведения, които отличават интелигентните лидери
    05 март 2019, 16:59 a+ a- a

    Хелга Патарт-Дрекслер

    Кое прави един лидер успешен и какво го различава от останалите? Хелга Патарт-Дрекслер, част от екипа за Екзекютив образование в академията за висши мениджъри WU Executive Academy, е категорична: „Немислимо е мениджърите да се крият зад бюрата си и да нямат пряк контакт със служителите си. Интелигентните лидери са ангажирани, уязвими и отворени; те вдъхновяват другите с визиите си.“ Големите играчи в дигиталния бизнес със сигурност са пример за подражание, но характеристиките на интелигентните лидери са търсени във всички индустрии днес.

    Хелга Патарт-Дрекслер идентифицира пет поведения, които отличават умните лидери от мениджърите, и дава препоръки как могат да се приложат на практика.

    1. Обратната връзка е необходима

    Критиката е не само позволена, но и необходима, когато е и в двете посоки. Интелигентните лидери активно изискват критики и обратна връзка от своите служители. Те не се крият зад лидерската си позиция, а са достъпни. Обратната връзка дава на лидерите нова енергия и помага за реализирането на визията. Директната комуникация се превръща в съществена част от корпоративната култура.

    На практика: Различните позиции в йерархията или тенденцията да се избягват конфликтите често не позволяват на служителите да дават открита и честна обратна връзка. Затова активно насърчавайте служителите си да го правят и им обяснете огромната полза от обратната връзка. Ако се придържате към правилата за конструктивна обратна връзка, вие и вашият екип ще натрупате нов опит и ще намалите задръжките.

    2.  Посредственото отношение не помага

    Посредственото отношение обикновено не помага на служителите. Интелигентните лидери имат твърда позиция, защитават своите идеи и своята компания и знаят какво представляват. Те не са откъснати от реалността и не се губят във визиите си, а остават здраво стъпили на земята.

    На практика: Мениджърите трябва да са наясно, че понякога е напълно допустимо да променят мнението си. Никъде не е казано, че веднъж взетите решения не подлежат на преоценка. Да говорим открито за собствените си съмнения и несигурност е човешко и ни прави по-близки с колегите ни.

    3. Без съпричастност нещата не се получават

    Клиентски-ориентираната политика несъмнено е важна за една компания, но за интелигентните лидери е също толкова необходимо да могат да бъдат съпричастни със своите служители. Те трябва да разберат какво е важно за тях и да могат да идентифицират източника на техните притеснения, дори ако той не винаги е очевиден за самия служител. Умните мениджъри знаят, че надеждната клиентска ориентираност не е възможна без мотивирани и квалифицирани хора.

    На практика: „Ако наистина се грижим за нашите хора, те наистина ще се грижат за нашите клиенти, а бизнесът ще се погрижи сам за себе си”, казва Арне Соренсон, главен изпълнителен директор на Marriott International.

    4. Насочване, а не управление

    Класическите, силно йерархични управленски действия отстъпват пред новите управленски стилове на интелигентните лидери; обръща се внимание на вдъхването на сила на служителите, а вълшебната дума е „упълномощаване“. Интелигентните лидери създават пространство, където на първо място стават възможни иновациите и практическото прилагане. Вместо строги насоки и постоянен контрол, действията се осъществяват в рамка, която гарантира свобода, насърчава индивидуалните силни страни, но все пак поставя и ясни цели.

    На практика: Широко разпространеният аргумент „Това звучи прекрасно, но в моя екип няма да работи“ не е верен. Всеки човек се нуждае от комбинация от свобода и ясни насоки, въпросът е какво трябва да е съотношението между двете. Точно там мениджърите трябва да намерят точния баланс за всеки отделен член на екипа си. Задачата е сложна, но се отплаща.

    5. Интелигентните лидери са смели

    Всеки, който се бои от откровените мнения и обича да бъде под прикритие, не е готов да бъде интелигентен лидер. Тази нова роля определено изисква смелостта активно да представяте себе си и идеите си. Трябва не само да толерирате различни мнения, но и сами да ги изисквате.

    На практика: Като мениджър е важно да се приеме, че се случват грешки. Този подход обаче често е трудно да се приеме поради страха от провал. Откритата дискусия за грешките, но и за успехите ще ви помогне да обмислите миналото, да се поучите от него и да постигнете напредък. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    преди 13 часа
    КНСБ: Между 2 и 30 дни са платените болнчини в ЕС
    В Австрия и Германия работодателят поема обезщетението на служителите през първите няколко седмици от боледуването им
    преди 13 часа
    Производството на малини у нас с 30% ръст
    Изнасяме малини за основно за Гърция, Унгария и Италия, а ягоди - за Румъния, Нидерландия и Великобритания
    преди 13 часа
    Британците лъжат, че са болни, за да не ходят на работа
    Ново проучване установи, че служителите на Острова са склонни също така да крадат дребни консумативи от офиса и да си приписват чужди заслуги
    преди 16 часа
    Louis Vuitton повиши офертата си към Tiffany
    Преговорите между двете компании продължават, но въпреки това не е сигурно, че до сделка ще се стигне