петък, 22 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4069 прочитания

    Facebook: В центъра в София ще преглеждаме съдържание на български, турски, руски и др. езици

    Изкуственият интелект не е перфектен и имаме нужда от хора за тази работа, в София ще работят 150 модератори – Габриела Чех, ръководител „Публични политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook, пред Economy.bg
    09 май 2019, 15:51 a+ a- a

    В края на януари тази година стана ясно, че Facebook ще отвори офис в София. Той ще бъде в партньорство с TЕLUS International и ще се занимава с прегледа и модерирането на съдържание в социалната мрежа.
    Повече за работата на екипа в София, броя на служителите, съдържание на какви езици ще се модерира у нас, как Facebook ще регулира политическите реклами преди изборите за Европейски парламент и как платформата смята да предотврати повторение на случая с излъчването на живо на масови стрелби като този в Нова Зеландия - Габриела Чех, ръководител „Публични политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook, пред Economy.bg.
    Чех беше в София в края на април за участие в дискусия „Социалните медии: предимство или вреда за демокрацията?“ Форумът беше организиран от Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“ и Софийски форум за сигурност.

    Facebook отваря център за модериране на съдържание в София. Ще модерират ли служителите в него и съдържание на български?
    В рамките на следващата година в този център ще работят 150 модератори на съдържание, които ще отговорят за различни общности, които ползват Facebook. Нашият екип от модератори е глобален и преглежда съдържание 24/7 на над 50 езика. Екипът на TELUS International в София ще разшири възможностите ни за бърз и ефективен преглед на съдържание на няколко езика, включително турски, казахски, грузински, руски и български.

    Предлагате ли психологическа подкрепа на модераторите на съдържание?
    Случващото се по света намира място и във Facebook. За съжаление, то често включва неща, които са в противоречие на нашите Стандарти на общността. Затова подобно съдържание трябва да бъде свалено. Значителният прогрес на изкуствения интелект през последните години в различни сфери ни помага да засечем голяма част от съдържанието, което премахваме. Но той не е перфектен. Много от решенията, които се налага да вземем, трябва да отчетат различни културни нюанси и значението им. Това изисква човешко око и преценка. Именно затова хората все още са част от този процес.
    Даваме си сметка, че тази работа може да е много тежка. Затова сме много отговорни в това да осигурим подкрепа на хората, които вършат тази работа. Всеки, който модерира съдържание за Facebook, преминава през задълбочена няколкоседмична обучителна програма по отношение на нашите Стандарти на общността. Предоставяме и достъп до психологическа подкрепа, за да гарантираме благосъстоянието на нашите служители. Тя може да включва подкрепа на място от обучени професионалисти, подкрепа по телефона и достъп до частно здравеопазване още от първия ден на работа. Освен това разчитаме и на технически решения, които да ограничат в най-голяма степен излагането им на графично съдържание.

    Кой отговоря за контрола на излъчванията на живо – хора или изкуствен интелект? Има ли начин да се предотврати повторението на случая с лайвстрийма на масовото убийство в Нова Зеландия от месец март?
    Постоянно проучваме как новите технологии могат да ни помогнат, така че да гарантираме безопасна среда във Facebook. Използваме автоматизация за различни приложения, които да решат обхватни проблеми, включително и като подпомагат работа на модераторите по ръчно сваляне на съдържание.
    Непосредствено след атаката от Крайстчърч ние премахнахме Facebook и Instagram акаунтите на предполагаемия терорист, свалихме видеото от атаката. Използвахме изкуствен интелект, за да можем да открием и да предотвратим свързано с това видео съдържание да бъде публикувано. През първите 24 часа след атентата премахнахме глобално около 1.5 милиона видеа, свързани с нападенията. Повече от 1.2 млн. от тях бяха блокирани още при опита за качване. Вярно е, че оригиналното видео е споделено Live, но ние знаем, че то се е разпространило главно чрез споделяне наново от други хора или чрез редактирането му, което го прави по-трудно за блокиране от автоматичните системи. Идентифицирахме над 900 различни видеа, които показват части от оригиналното видео.
    Чухме от много страни, че трябва да направим повече. Съгласни сме с това. Хората с лоши намерения винаги ще се опитват да заобиколят мерките ни за сигурност. Затова ние трябва да работим, така че винаги да сме една крачка пред тях. В последните дни направихме промени в процеса на преглед на съдържание, така че да подобрим времето ни за отговор при подобни видеа в бъдеще.

    По отношение на изборите за Европейски парламент през април Facebook обяви, че ще затегне правилата за реклами. Как платформата преценява коя реклама е политическа и коя – не?
    Представихме нови инструменти, които да ни помогнат в реализирането на две ключови цели, които са важни за защита на изборите – предотвратяване на чужда намеса чрез онлайн реклами, и повишаване на прозрачността относно всички форми на политическа реклама.
    Категоризираме дадена реклама като политическа, ако е направена в полза на кандидат за публична институция или политическа комисия, ако пропагандира конкретен резултат от избори или е свързана с някакви избори, референдум или избирателна инициатива. Дадена реклама е политическа също, ако е свързана с въпрос от значение за ЕС, като имиграция, политика по опазване на околната среда, сигурност или външна политика. Възприемаме много сериозно тази отговорност. Затова предприехме редица мерки, за да гарантираме, че рекламите ни са прозрачни.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    преди 13 часа
    КНСБ: Между 2 и 30 дни са платените болнчини в ЕС
    В Австрия и Германия работодателят поема обезщетението на служителите през първите няколко седмици от боледуването им
    преди 13 часа
    Производството на малини у нас с 30% ръст
    Изнасяме малини за основно за Гърция, Унгария и Италия, а ягоди - за Румъния, Нидерландия и Великобритания
    преди 13 часа
    Британците лъжат, че са болни, за да не ходят на работа
    Ново проучване установи, че служителите на Острова са склонни също така да крадат дребни консумативи от офиса и да си приписват чужди заслуги
    преди 16 часа
    Louis Vuitton повиши офертата си към Tiffany
    Преговорите между двете компании продължават, но въпреки това не е сигурно, че до сделка ще се стигне