сряда, 20 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3812 прочитания

    Bosch: София като Силициева долина на Европа беше отличен избор за нашия нов център

    Томас Мец, управляващ директор на Bosch инженеринг център София, пред Economy.bg
    10 октомври 2019, 16:52 a+ a- a

    Германската компания Bosch откри преди дни инженеринг център в София. В него работят вече близо 200 софтуерни специалисти, които разработват иновативни технологии за автомобилната индустрия в области като системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране и електромобилност. До 2023 година в центъра се очаква да заработят над 500 висококвалифицирани инженери.

    Защо Bosch избра София за новия си център, какви технологии ще се разработват тук, колко и какъв тип специалисти ще бъдат ангажирани, какво е бъдещето на автономните коли – тези въпроси отправихме към Томас Мец, управляващ директор на Bosch инженеринг център София.

    Томас Мец е управляващ директор на центъра в София от януари 2019. Преди това той е заемал различни позиции в групата на Bosch в областта на автомобилното инженерство, управлението на ключови клиенти, както и стратегическия маркетинг и продажбите. Томас Мец се присъединява към Bosch през 2008 като стажант. След успешното приключване на програмата той получава своята немска диплома в областта на технологичния мениджмънт от Техническия университет в Мюнхен, Германия.

    Защо Bosch избра София за новия си център?

    Томас, защо Bosch реши да открие инженерен център в София?
    Bosch разширява софтуерните си екипи по цял свят. Оглеждахме различни страни и локации. Накрая се спряхме на България и конкретно на София поради три причини. На първо място, тук намерихме една много добра среда. Така че едно от предварителните условия за бизнес беше налице. Образователните програми тук са добри. Освен това в София Тех Парк има нужната ни технологично-иновационна мрежа. Втората причина е нашият отличен опит в България. Bosch присъства в страната от над 25 години. От няколко години тук разработваме също IoT решения и отчитаме чудесни резултати. Третият важен за мен фактор са хората, които работят с нас. Те са чудесни. Горят в това, което правят. И точно това е духът, който търсим.

    Колко и какъв тип специалисти ще бъдат наети?

    Колко хора вече работят при вас?
    В момента в центъра работят почти 200 инженери.

    Какви са плановете ви? Колко общо работни места планирате да откриете?
    Стремим се към устойчив растеж.

    Какво точно означава това?
    Това означава, че нямаме точна бройка за това колко хора ще наемем през следващите няколко години. Постоянно правим оценка какви са нуждите на пазара и как ще растем спрямо тези нужди. Но в момента определено търсим още хора, които да се присъединят към нас.

    Какъв тип специалисти търсите? Работите по доста иновативни технологии. Имате ли проблеми да намерите точните таланти в България?
    Търсим софтуерни инженери и по-конкретно, които имат опит в аутомотив индустрията и владеят програмните езици C++, Python и др.
    Що се отнася до това дали срещаме трудности да намерим такива таланти, да, пазарът е много конкурентен. Оценяваме конкуренцията, защото тя ще ни насърчи да сме най-добрият работодател в тази индустрия. В момента нямаме проблеми. Защото това, което искаме да направим тук, е малко по-различно. Ние предлагаме цялостни проекти на хората. Убедени сме, че българските инженери са готови за повече. Това ни прави много атрактивни на пазара.

    Намирате подготвени инженери или ги обучавате допълнително?
    Сътрудниците ни са различни, което е хубаво. Имаме много служители с над 10-годишен опит в аутомотив индустрията. И това е ядрото ни, което продължаваме да надграждаме. Освен това имаме хора, които идват от различни индустрии, но с натрупан опит като софтуерни инженери. На тях предлагаме специално обучение, за да се подготвят за нуждите на аутомотив индустрията. На трето място, започнахме да си сътрудничим с университетите за подготовката на студенти, така че, когато завършат, да са готови да се присъединят към нас. Целта ни е да работим с всички големи университети тук в България, като разбира се фокусът ни ще бъдат техническите университети.

    Каква е стратегията ви да запазите талантите, които вече сте привлекли?
    Пазарът в България много конкурентен. Наясно сме какво трябва да направим, за да сме атрактивни на този пазар, като например да предложим добра заплата, хубава сграда и удобства.

    Какво означава за вас добра заплата?
    Ние следим какво се предлага на пазара и определено искаме да сме на това ниво. Това, което ще ни отличи, е съдържанието на работата. Защото вярвам, че ако си горд с това, което правиш, и работиш върху технологии, които можеш да видиш в колата си и които можеш да покажеш на родителите си, то тогава ще имаш желание да продължиш да работиш в тази компания, за да правиш още по-добри неща.

    Какви технологии ще се разработват в София?

    Какъв тип софтуер ще разработвате в този център?
    Фокусът ни е аутомотив софтуерът и по-конкретно три тенденции: на първо място, автоматизирано шофиране, на второ – електромобилност и на трето – свързаност. Ще ви дам пример за това, което правим тук. В момента все повече се разработват автономни коли и мини-бусове. Трябва да се гарантира, че шофьорът все още е в автомобила и следи движението. Това, което разработваме е камера, която наблюдава поведението на шофьора. Тя използва изкуствен интелект и се учи от това, което вижда, за да става по-добра, така че да предупреждава шофьора, ако не внимава, или да дава сигнали на външната среда – на други автомобили.

    Кои са клиентите, за които разработвате тези технологии?
    Клиентската база на Bosch e глобална – всички основни автомобилопроизводители работят заедно с компанията. В центъра тук ние участваме в различни разработки, които още не са на пазара, така че в момента не знам кой автомобилопроизводител ще ги ползва.

    Имате подобни центрове в други страни – в Унгария и Румъния, доколкото знам.
    Имаме център в Будапеща, Унгария, и още един в Клуж, Румъния. С тези центрове работим в тясно сътрудничество, защото за нас е важно да изградим мрежа в региона.

    Ако трябва да сравните бизнес средата в България с тази в Унгария и Румъния – какви са плюсовете и минусите тук?
    Bosch реши да открие трети център в София. Будапеща и Клуж също са атрактивни локации, които се развиват, и хората, работещи там, са много добри. С растящото търсене на софтуерни инженери по света за нас беше важно да открием нова локация, където имаме шанс да привлечем още служители в Bosch. И в този смисъл София като Силициевата долина на Европа беше отличен избор.

    Какво е бъдещето на автономните коли?

    Как виждате бъдещето на автономните коли? Какъв е потенциалът и какви са предизвикателствата?
    Определено вървим към автоматизирано и автономно шофиране. Този тип шофиране е много по-безопасно, защото машините и системите не правят грешки, ако са разработени правилно. Освен това автоматизираното шофиране може да направи трафика много по-нормален и ще ни помогне да се справим със задръстванията, което е добре както за хората, така и за околната среда.

    Виждате ли себе си в подобна кола?
    Да, защото имах случай преди години, който ме направи фен на автоматизираното шофиране. Карах по немска магистрала. Беше тъмно. Изведнъж колата ми спря. Зачудих се какво се случва. Тогава видях, че пред мен има малък стар камион със счупени фарове. Без системата вероятно щях да се блъсна в него. Това спаси живота ми и ме направи един от най-големите фенове на автоматизираното и автономно шофиране.

    Bosch и Daimler представиха наскоро система за автономно паркиране. Кога смятате, че тя ще стане широкодостъпна на пазара?
    Тя вече е достъпна като пилотен проект в Щутгарт. Bosch и Daimler си сътрудничат, за да направят тази система стандарт. Но кога тя ще стане широкодостъпна, не знам.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Премиерът заяви, че предложението за болничните няма да се внася
    Проблемът с фалшивите болнични ще бъде разгледан в рамките Националния съвет за тристранно сътрудничество
    преди 8 часа
    Estée Lauder придоби южнокорейска компания
    Американската компания се сдоби с марките Dr Jart+ и Do The Right Thing
    преди 11 часа
    Пазарът на нови автомобили в ЕС с 10-годишен рекорд
    През октомври са регистрирани почти 1,2 милиона нови автомобила в ЕС, България с над 9% ръст на годишна база
    преди 13 часа
    Калифорния прекратява покупката на автомобили от GM, Toyota и Fiat Chrysler
    Щатът се бори с президентската администрация за правото сам да определя нивото на вредни емисии, което да спазва
    преди 15 часа
    Япония одобри търговско споразумение със САЩ
    Предстои допълнително договаряне за премахване митата върху японските автомобили и частите за тях