петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4127 прочитания

    Стартира второто издание на програмата E-commerce Success в Софийския университет

    Как се промени бизнесът на участващите в първата програма и какви са модулите във втората, разказват доц. Тодор Ялъмов от СУ и Жанет Найденова - председател на БЕА
    10 октомври 2019, 14:58 a+ a- a

    В началото на 2019 за първи път в България Стопанският факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Българска е-комерс асоциация стартираха учебна програма ”E-commerce Success” с продължителност от два семестъра, която предоставя познания и практически умения за стартиране, маркетиране и устойчиво развитие на електронен бизнес.

    През октомври предстои да започне второто издание. 

    Потърсихме доц. Тодор Ялъмов - зам.- декан на Стопанския факултет на СУ, за да ни разкаже какви са отзивите от програмата, оправдаха ли се очакванията и как са се променили кариерата и бизнесът на участниците в първото издание.

    Кой може да се включи във втората програма, има ли нови модули и кои са лекторите, разказва Жанет Найденова - председател на БЕА. 

    Цялата програма и всички лектори, вижте тук.

    Доцент Ялъмов, през март Софийският университет „Св. Климент Охридски“ в партньорство с Българска е-комерс асоциация стартираха учебна програма ”E-commerce Success”. Първото издание на програмата приключи. Оправдаха ли се очакванията Ви?
    За първи път в  България Софийският университет и партньорите ни от Е-комерс асоциацията предложихме учебна програма “E-commerce Success” в областта на електронния бизнес, която целеше подпомагане на нови предприемачи и усъвършенстване на съществуващи бизнеси.  Над 80% от участниците в първото издание, което завърши току- що, развиват вече свои успешни онлайн проекти. Удовлетворени сме, че тези предприемачи и бизнеси остават в България и се развиват тук, като голяма част от тях имат възможността и потенциала да излязат и на международните пазари за електронна търговия. 

    Колко души се включиха? Бихте ли споделили с какви професии и от какъв тип бизнеси?
    В първото издание на обучителната бизнес програма “E-commerce Success” се регистрираха 40 участници. 80% от тях бяха собственици на бизнес и предприемачи и 20% хора със свободни професии. Типовете бизнеси бяха свързани с производство на детски играчки, печатан текстил, бельо, храни, изкуство. Имаше компании, които предоставят само услуги и ритейл бизнеси в областта на интериорните решения, цветя и опаковки на подаръци, стоки за дома и др. Имаше хора, които бяха служители в началото, но в края станаха предприемачи.

    С какво им беше най-полезно обучението според Вашите наблюдения?
    Ще споделя няколко примера от първото издание.

    Ралица Владимирова е собственик на бранда „Обича ме, не ме обича…“ и e една от участниците. Записа се в програмата с една цел: да научи как да създаде и развие собствен онлайн магазин. С помощта на менторите от „E-commerce Success” успя да приложи на практика наученото, да създаде собствен онлайн магазин cvetiaonline.com и да сбъдне мечтата си. Ралица експериментира различни идеи, които получи по време на курса както от менторите, така и от колегите си обучаеми.

    Костадин Влахов е архитект, собственик на бранда “Estetiko”. Записа се в програмата с цел да подобри и надгради онлайн магазина си и с помощта на менторите от “E-commerce Success” успява да реализира за кратко време чувствителен ръст в трафик, продажби и печалба от онлайн бизнеса си. „Естетико” е най-бързо растящият бранд във Фейсбук в България през лятото. Успяха да оптимизират поддържането на листингите в онлайн магазина си и освободиха повече време за дизайн.  

    CreateYourPlace.eu е проект на Станислав Драганов от Пловдив, който благодарение на наученото в първото издание на програмата „E-commerce Success” и с помощта на менторите успя да завърши своя онлайн проект и да стартира онлайн бизнес в България с  продукти, произведени в България, и има амбицията да продава в страните от Европейския съюз. Един пример как да успееш в България без да я напускаш.

    Обучението провокираше креативността и експериментирането, свързваше предприемачите със собствениците и мениджърите на важни потенциални техни партньори. 

    Доцент Ялъмов, в края на октомври, отново в Стопанския факултет на Софийския университет, ще започне ново обучение ”E-commerce Success”. Какви цели си поставяте за второто издание на програмата?  
    Основната цел, около която сме се обединили ментори, лектори и партньори, е да помогнем на предприемачите в България да създадат успешен и печеливш онлайн бизнес, насочен към крайни потребители (B2C) или към бизнеса (B2B), като екипираме участниците със знания, мотивираме ги и им помогнем да приложат тези знания и да постигнат успех. С помощта на програмата „Еразъм за млади предприемачи“ можем да изпратим обучаемите в чужди пазари, вкл. САЩ, Сингапур и Израел, освен страните от ЕС, за да ги изучат по-добре. Програмата няма за цел да създава кадри, а да развива бизнеси. 

    Г-жо Найденова, какво няма да се промени и предвиждате ли нови елементи в програмата? 
    Форматът на обучението ще остане същиякато в първото издание: малък брой участници, успешни компании – лектори, доказали се в своята сфера на специализация, практическа насоченост, индивидуален подход и ментори в помощ на бизнесите. Планирали сме и двудневен E-commerce Camp извън София, както имаше и в първото издание. Два дни сред природата в неформална обстановка, обучаемите от София и Пловдив, заедно със своите ментори и лектори, ще обменим идеи, планове и ще споделим успехи. В рамките на кампуса сме поканили и представители на успешни онлайн бизнеси, които ще споделят своята история и пътя си към успеха. 

    И в това издание за целите на обучението всеки от участниците ще получи безплатен достъп до SAAS платформата GombaShop.bg (член на БЕА), ще получи безплатен хостинг или сайт билдър от ICN (член на БЕА), специални условия за времето на обучението в маркетплейса на eMAG (член на БЕА), пълен безплатен достъп до фото-видео студиото на “E-commerce Success” в Стопанския факулет на Софийския университет за продуктовата фотография, специални условия и намаления на всички продукти, необходими за онлайн бизнес от „Микроинвест“  и облачно общностно пространство за интерактивен групов опит. 

    Обхватът на програмата е с хорариум от над 200 часа експертни знания (с 60 часа повече от предишното издание), които ще бъдат споделени с участниците от над 40 водещи компании в бранша. Знания, които ще им помогнат не само да изградят онлайн бизнеса си, но и да го контролират и оптимизират като ефективност. Знания, които са изпреварващи за всички бизнеси, които виждат себе си в бъдещето на електронната търговия в България и света. 

    Ще има ли нови модули и теми?
    Цялостната програма във второто издание на “E-comemrce Success” се състои вече от повече модули - 8 модула, които с логична и методологична последователност ще помогнат на участниците да изградят свой онлайн бизнес или да надградят текущия си. 

    Двата нови модула са: “E-commerce Omnichannel Marketing” - Как да планирате, използвате и монетаризирате практически различните канали. Подходящи формати, таргет групи и успешни практики и “Е-commerce Customer Experience”  - Как да подобрявате клиентското преживяване с помощта на технологиите, като изкуствен интелект, чат ботове и персонализация.

    Новите теми са свързани и с възможностите за финансиране на проектите от еврофондове и с ваучерна система от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. В допълнение сме включили към модула за регулациите в електронната търговия и темите за киберсигурност на електронните магазини и новия регламент на ЕС за геоблокирането. 

    Кои ще са преподавателите във втората програма, г-жо Найденова?
    Лекциите и упражненията се провеждат всяка събота в Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ от утвърдени лектори от Софийския университет и доказани практици с дългогодишен опит в електронната търговия с успешни проекти в България и чужбина, които ще дадат на участниците реални практически насоки за ефективно използване на финансовите, маркетинговите и технологични ресурси за проекта. От лекторите бизнесите ще получат знания, рафинирани с години и персонално отношение, внимание и разбиране.

    Всеки от участниците ще бъде напътстван от персонален ментор, който ще обгрижва и персонално ще разяснява всички възникнали по време на обучението въпроси. Персоналните ментори са ключова част от обучението, която добавя стойност в целия обучителен процес и повишава успеваемостта на онлайн проектите.

    В програмата сме и 3-ма ментори в София и 1 в Пловдив, които всяка събота сме с обучаемите и постоянно в облачно пространство непрекъснато с тях, за да ги насочваме и да им помагаме там, където имат нужда от допълнителна помощ.  Mенторите сме техните пътеводители, мотиватори, най-близки приятели в приключението „Онлайн бизнес“.

    Колко души очаквате във второто издание?
    Както и в първото издание на E-commerce Success, броят на участниците е ограничен за София до 40 участници. В Пловдив броят на местата е ограничен до 20. Ограничението се налага поради факта, че към програмата има 3-ма ментори за София и 1 за Пловдив, които оказват персонална помощ и съдействие на всеки от обучаемите през целия период на обучението.

    Кой може да се включи в обучението ”E-commerce Success”. За кого би било най-полезно?
    Бизнес обучителната програма „E-commerce Success II” е насочена към собственици на бизнес и предприемачи, които планират или вече са в процес на реализиране на собствен проект за онлайн магазин на местни и международни пазари, както и служители от фирми, които са или ще бъдат отговорни за развитието на електронната търговия на техните компании.

    Обучението е насочено към производители, ритейл бизнеси и услуги. Пряката цел, около която сме се обединили ментори, лектори и партньори, е да помогнем на участниците в обучението да създадат успешен и печеливш онлайн бизнес, като ги екипираме със знания, мотивираме ги да приложат тези знания и да постигнат успех.  Именно заради това мотото на второто издание на обучението “E-commerce Success” е: „Научих. Приложих. Успях!“.

    Каква е продължителността на обучението и кога ще се провежда?
    Обучителната програма за бизнеса “E-commerce Success II” е с продължителност 8 месеца. Стартира в края на октомври и продължава до месец май следващата година. Съдържа над 200 часа реални практически насоки от успешни бизнеси с дългогодишен опит в своята област. Провежда се в неработен ден – събота от 10:00 часа до 17:00 часа. В София  обучението се провежда в сградата на Стопанския факултет към Софийския университет, която се намира на адрес: София 1113, бул. „Цариградско шосе“  125, БАН IV км. В Пловдив ще анонсираме залата допълнително.  

    В края на обучението какво реално се очаква да знаят и могат участниците и получават ли някакъв документ?
    Практическото обучение “E-commerce Success” ще подготви участниците със знания и практически умения за стартиране, маркетинг и устойчиво развитие на електронен бизнес. Бизнесите ще получат приложими знания, практически насоки и споделен опит, трупан с години от утвърдени практици в своята област. Персонален коучинг от менторите към всеки един от тях, за да приложат наученото в техните собствени е-комерс проекти. И разбира се, успешен онлайн бизнес, който заслужават. 

    След завършване на програмата “E-commerce Success II“ участниците ще получат легитимна диплома от Стопанския факултет на Софийския университет и сертификат „Експерт“ от Българска е-комерс асоциация.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 8 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 9 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 10 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк