вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6909 прочитания

    На пазара остават стабилни компании, които могат да предложат сигурна и дългосрочна работа

    Вижте как ще се промени пазарът на труда според Александър Георгиев, Easy Consult
    17 юни 2020, 14:44 a+ a- a

    Как коронавирусът ще промени пазара на труда в България? В новата рубрика на Economy.bg „Пазарът на труда във време на Covid-19“ HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България очертават актуалните предизвикателства и бъдещите тенденции в търсенето и предлагането на работни позиции в различни сектори у нас. Вижте какво коментира Александър Георгиев, мениджър „Бизнес развитие“, Easy Consult.

    В краткосрочен (3 – 6 месеца), а може би и в средносрочен план (6 – 12 месеца) в зависимост от времето, което ще отнеме справянето с Covid-19, със сигурност ще има негативни последици. Някои сектори спряха работа изцяло. Други свиха значително обемите си (30 – 80%). Това доведе до освобождаването на над 100 000 души от пазара на труда в България и завръщането тук на още над 200 000, които работеха в чужбина. Всички тези хора рязко останаха без приходи или само с тези, които им се полагат от бюрата по труда. Това, от своя страна, доведе до свиване на потреблението и допълнителен негативен ефект върху действащите сектори на икономиката.

    С нас се свързват семейства, в които всички работещи са останали без работа в един и същ момент и търсят работа, без значение каква. Към днешна дата повечето компании са предпазливи при назначаването на нови хора, но всяка следваща седмица се усеща промяна в положителна посока. Без съмнение се очаква и положителен ефект върху пазара на труда, след като бъдат превъзмогнати текущите трудности.

    На пазара остават стабилни компании, които могат да предложат сигурна и дългосрочна работа на служителите си. Хората, които не са осигурявани на пълното си възнаграждение бяха ощетени и изпитаха негативите на този модел на заплащане в труден момент. Производствените компании доказаха, че са осигурили безопасна среда на работа и подсигуриха всички необходими мерки за сигурност. Много фирми направиха големи крачки към дигиталната си трансформация, която отлагаха от години. 

    Мениджъри в много консервативни сектори установиха, че служителите в екипите им могат да работят от разстояние, без това да е за сметка на резултатите. Много служители се върнаха по родните си места, като по този начин оптимизираха разходите си и на пари, и на време, без това да е за сметка на резултатите, които постигат, и съответно на приходите си. Появиха се много нови дейности и професии, които са свързани с гъвкавост и възможности за постигане на добри резултати и за работодателя, и за работещите.

    Тези и много други фактори ще доведат до положителна промяна на пазара на труда в средносрочен и дългосрочен план. Най-благоприятен ефект се очаква да има за средните и малки населени места, за борбата със сивата икономика, за отсяването на компании с висока добавена стойност, които да предлагат дългосрочни перспективи на служителите си, и много други. 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Еasy Consult в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Рада Йосифова, Райфайзенбанк: Преди пандемията пазарът на труда показваше признаци на прегряване, сега се връща към по-здравословни нива  
    Ивона Манева, Paysafe: Ще има все повече възможности за работа от вкъщи и роботизирани предприятия

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 11 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 11 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 13 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 15 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант