Георги Костадинов, кънтри мениджър на компанията, пред Economy.bg
Георги Костадинов, кънтри мениджър, Tek Experts
Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Tek Experts преминава през настоящата ситуация разказва Георги Костадинов, кънтри мениджър на компанията.
Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
В по-голямата си част ИТ секторът се справя добре предвид пандемията. Това е така, защото светът разчита на технологичния сектор да подпомогне поддържането на някакъв вид нормалност и да гарантира ефективната работа на предприятията, чиито служители работят от дома си. Освен това ИТ секторът предложи иновативни решения като телемедицината и финансовите технологии, които се справят с много от предизвикателствата по време на кризата.
Техническата поддръжка и професионалните услуги, които Tek Experts предлага, никога не са били по-жизненонеобходими сега когато много хора работят от домовете си.
Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
През целия този период наблюдаваме изключително разрастване на нашия бизнес и трябваше да увеличим числеността на персонала и да набираме повече таланти, за да гарантираме, че можем да отговорим на нарастващото търсене от нашите клиенти и да поддържаме безпроблемно обслужване. Така че това изобщо не ни е повлияло негативно - продължихме да растем точно както очаквахме. От бизнес и оперативна гледна точка считам, че се справихме наистина добре в такива неочаквани и бурни времена.
Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
В началото на пандемията 99% от служителите ни работиха от домовете си. За нас това беше важно не само по отношение на здравните разпоредби, но и да гарантираме безопасността и здравето на всички колеги.
За да осигурим производителност по време на работа от дома, ние предоставихме на служителите си необходимите инструменти и инфраструктура и всъщност успяхме да изпълним и надхвърлим целите си. Това бе възможно благодарение на упоритостта и ангажираността на нашите невероятни хора. Обединихме се и показахме, че сме по-силни заедно, което е и една от ключовите ценности на организацията.
Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
Много от глобалните мерки, които бяха взети в борбата с Covid-19, започнаха да се отпускат по целия свят и сега започваме да виждаме нов „нормален“ начин на живот.
Намаляването на тези ограничения ни накара постепенно да се връщаме в офисната среда с поетапен подход, защото искаме да гарантираме на първо място безопасността на нашите хора. В момента не сме в пълния си капацитет, тъй като около 50% от служителите, все още работят от вкъщи. Прилаганите от нас политики за социално дистанциране не позволяват все още всички колеги да са в офиса.
Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
Ние въведохме много строги политики за здраве и безопасност, които включват социално дистанциране, носене на маска по всяко време, използване на дезинфекциращи средства и др. Те целят работният процес да е максимално безопасен. Много сме доволни от съдействието на всички колеги, които спазват стриктно вътрешните правила.
Тъй като на този етап не може да настаним всички обратно в офиса, ние изготвихме вътрешни процедури, които подпомагат процеса на разпределение на хората, които работят от домовете си.
Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
В Tek Experts имахме много добра ефективност и производителност поради последователните програми за обучение, през които преминаваха нашите хора.
Имаме екип за обучение с главни инструктори, които помагат да се идентифицират пропуските в уменията на служителите и препоръчват подходящи курсове за обучение. Също така имаме месечен процес на оценка на работата на всеки един колега. Оценката се извършва с патентован инструмент, който помага да се измерват резултатите на всеки служител.
Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
Установихме, че има смесени чувства сред служителите. Някои предпочитат работата от вкъщи, а много други предпочитат да работят от офиса поради улесненията, които предоставя това.
В крайна сметка решението ни да върнем всички в офиса зависи изцяло от правилата за здраве и безопасност и това какви статистически данни ще бъдат предоставени от нашето правителство. Този план ще бъде изпълнен на няколко етапа и най-вероятно ще отнеме месеци.
Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
Организирахме няколко обучения и инициативи за развитие, за да помогнем на нашите хора да се справят с уникалните предизвикателства, пред които пандемията ни изправи.
Поканихме външен консултант за обучение, който проведе глобално обучение на тема „Дистанционно работещ начин на мислене“, чиято цел е да помогне да се справим не само с бързите промени, които всички ние трябва да управляваме в момента, но и всичко в бъдеще.
Наскоро стартирахме и електронна библиотека с безплатни електронни книги, както и серия от летни основни обучения с 4 технически виртуални класове, които имат за цел да повишат квалификацията на нашите служители.
Разбира се, ние не забравихме и за забавлението в ежедневната си работа. Организирахме конкурси за най-добра снимка от домашните офиси на нашите служители и те с радост споделяха своите бюра и домашни любимци.
Не на последно място, положихме много усилия да ангажираме нашите хора, като организираме общи срещи и седмични виртуални срещи на отделите. Всички тези дейности ни помогнаха да останем свързани помежду си и дадохме възможност на хората да задават въпроси и да споделят своето мнение.
Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
До този момент посрещнахме всички предизвикателства, адаптирахме се и методично преминахме през тях, като за този сравнително кратък период научихме много и израснахме като организация. Гледаме напред и работим активно в посока да се развием в новата реалност на бизнес средата.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес