петък, 24 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4737 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА

    Яна Якимова, новият управител на магазин ИКЕА в София, пред Economy.bg
    11 август 2020, 09:43 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как ИКЕА преминава през настоящата ситуация разказва Яна Якимова, новият управител на магазин ИКЕА в София.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Необичайната ситуация постави пред изпитание не само нас, но и целия ритейл сектор. Магазинът ни в София беше затворен почти два месеца, което несъмнено доведе до големи трудности. В момента наблюдаваме промени в различни посоки. От една страна, промяна в потребителското поведение - през годините ИКЕА се наложи като място, в което цялото семейство прекарва време през почивните дни, а сега наблюдаваме много повече таргетирани посещения- клиентите идват с намерението да осъществят покупка и често предпочитат делничните дни. От друга страна, всяка трудност е нова възможност и ние се възползвахме от ситуацията, за да представим нови предложения за максимално удобство на нашите клиенти. Най-новото при нас е, че клиентите ни вече могат да закупят мебелите заедно с услуги и да платят с банкова карта в мебелния салон, без да минават през целия магазин и касите.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    С цел да компенсираме пропуснатия оборот оптимизирахме част от оперативните разходи и отложихме във времето някои проекти за обновяване на магазина. Същевременно направихме значителни инвестиции в дигиталната сфера, както и в това да подсигурим здравето и сигурността на нашите служители. Стремежът ни е да запазим работните места и да съхраним най-ценния си актив – хората. Така заедно ще продължим успешно да побеждаваме предизвикателствата, с отдаденост и оптимизъм.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Веднага след обявяване на извънредното положение колегите в административни, поддържащи и стратегически екипи останаха вкъщи, работейки дистанционно. Част от служителите ни обаче бяха в магазина, за да подпомогнат онлайн търговията, където поръчките се увеличиха цели четири пъти.    

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Ние работим с клиенти и сме „на първа линия”. В момента, в който ИКЕА отвори врати, всички се завърнаха в магазина. Започнахме ремонти, разширихме и преобразувахме работното пространство – сега се радваме на повече простор и уют в офиса.  

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Безопасността е наш основен приоритет и за да запазим здравето на нашите служители и посетители, въведохме стриктни правила за носене на предпазни средства, хигиена, дезинфекция и спазване на социална дистанция. Работата от вкъщи не е възможна за повечето от нас - ние сме в магазина всеки ден от седмицата, за да се погрижим нашите клиенти да постигнат това, за което разчитат на нас, а именно по-добър живот вкъщи.  

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Докато магазинът беше затворен, на голяма част от ръководителите на екипи се наложи да бъдат още по-активни и целенасочени, за да постигат резултати. За кратък период трябваше да планираме и приложим промени в работните процеси, да се адаптираме към динамичната ситуация в производството, дистрибуцията и доставките на нашите продукти в целия свят. Следим много показатели на нашата оперативна работа, но един от тези, който в момента отразява ситуацията, е потокът от посетители, който се разпределя почти равномерно през седмицата. Това е един благоприятен ефект. Забелязваме лек спад на посетителите, но пък  другият показател, който следим - средна стойност на сметката, е по-висок в сравнение със същия период на миналата година, което като цяло води до положителен резултат.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    В тази обстановка ясно пролича колко е важно да сме „на една ръка разстояние“. Целта е да се погрижим за здравето на всички в екипа, като въведем адекватни мерки за безопасност, информираме колегите своевременно за всичко ново и се фокусираме върху приоритетите си. В момента работим върху разширяване на функционалностите на екслузивното за нашата организация мобилно приложение, което ползваме за вътрешна комуникация.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какво сте изправени в момента?
    Предизвикателство е връщането към нормалното, на което сме свикнали, и неизвестността дали изобщо това е възможно на този етап. Има несигурност и очакване какво ще се случи, наблюдаваме някои различни междуличностни взаимоотношения, промени в потребителското поведение. Това се отразява на бизнеса и за да успеем да поддържаме добри резултати, трябва да се адаптираме към още по-бързо вземане на решения и осъществяване на инициативи, които съответстват на новата реалност. Към момента можем да кажем, че успешно се адаптираме към новата „норма“ чрез засилен дигитален подход. 

     

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    преди 1 ден
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата
    преди 1 ден
    JYSK открива още 2 нови магазина у нас
    От началото на 2024 до сега бяха открити обекти в Елин Пелин, Равда и Асеновград
    преди 1 ден
    Инфлацията във Великобритания с по-малък от очакваното спад
    През април показателят е с почти 1% по-нисък спрямо март
    22 май 2024, 13:06
    Пазарът на индустриални площи в София навлиза в нова фаза
    Пазарът на производствени и складови площи в София забавя темпото си в началото на годината, а наемните нива се стабилизират за първи път от края на 2021, сочи нов доклад на Cushman&Wakefield Forton