петък, 21 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5394 прочитания

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
    28 септември 2020, 11:16 a+ a- a

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията. 

    С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн. 

    Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии,  след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.

    За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета  с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.

    След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    Банката на Англия остави лихвите непроменени
    Трябва да сме сигурни, че инфлацията ще остане ниска, заяви Андрю Бейли
    преди 17 часа
    Рая Назарян беше избрана за председател на 50-ото Народно събрание
    Тя бе издигната от парламентарната група на ГЕРБ-СДС
    преди 18 часа
    ETHSofia обяви лектори и награден фонд от $10 000
    Организаторите на събитието си сътрудничат с УНСС и SoftUni
    преди 20 часа
    „България Еър“ с директни полети от Варна до Прага и Франкфурт
    Те стартират от 23 юни и 6 юли и ще бъдат изпълнявани два пъти седмично
    преди 22 часа
    Amazon инвестира €10 млрд. за разширяване на облачните си услуги и логистика в Германия
    По-голямата част от средствата ще бъдат използвани до 2026 г. за разширяване на облачната инфраструктура на AWS