неделя, 27 ноември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4429 прочитания

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
    28 септември 2020, 11:16 a+ a- a

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията. 

    С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн. 

    Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии,  след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.

    За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета  с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.

    След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Мария Габриел: В Европа има нужда от повече инвестиции в компании, ръководени от жени
    Едва 15% от стартъпите са основани от жени и те получават едва 2% от общите инвестиции в сферата, подчерта българският еврокомисал
    преди 2 дни
    НАП ще връщадо 1800 лева за 3 деца
    До края на декември заявяваме данъчните облекчения за деца чрез работодателя
    преди 2 дни
    София вече има планетариум
    „Андромеда“ ще работи без почивен ден и ще предлага разнообразна програма
    25 ноември 2022, 14:42
    УниКредит: Цените на имотите в София може да паднат с между 5 и 10% през 2023
    В София и Варна жилищата са най-недостъпни за хората, едва 10% от домакинствата, които са с най-високи доходи, могат да си ги позволят, сочи анализ на банката
    25 ноември 2022, 11:18
    ЕС договори мерки за общо закупуване на газ
    Руският газ ще бъде изключен от съвместното закупуване, договориха се министрите на енергетиката от страните от ЕС
    25 ноември 2022, 09:21
    Първа копка на "Ритейл парк Добрич"
    Очаква се той да отвори врати през есента на 2023