Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията.
С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн.
Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии, след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.
За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.
След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?