четвъртък, 28 януари 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    605 прочитания

    Министър Вълчев: Електронното обучение има своите дефицити

    Личното ми мнение е, че училищата не трябва да се затварят първи, а последни
    29 октомври 2020, 12:46 a+ a- a

    Продължавам да твърдя, че присъственото обучение е най-доброто обучение. Това заяви в отговор на журналистически въпрос министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на редовния брифинг на Министерството на здравеопазването.

    Според него електронното обучение има своите дефицити по отношение на социализацията, психическата умора и качеството на образователния процес. Той защити тезата си, че училищата не бива да се затварят на национално ниво, а да се действа локално. Също така Вълчев каза, че според него училищата трябва да се затварят последни, а не първи и даде пример с Германия и Франция.

    В момента с преминаването на гимназиалния курс на електронно обучение е затворена 38% от системата. Ако с локални мерки това може да бъде сведено до 18 или 20%, то това е по-добрият вариант, заяви още Вълчев. Според него дългосрочните социално-икономически мерки от прекратяването на присъствения учебен процес ще са много по-тежки, отколкото в останалите сфери на социалния и икономически живот.

    При най-малките електронното обучение е най-неефективно. В гимназиален курс учениците могат да се обучават по този начин без присъствието на родител. 

    В образователното министерство следят ситуацията в 16 различни държави. От тях само 5 са взели решение за образованието на централно ниво, в останалите се действа локално.

    Към момента има 4 смъртни случая на учители в системата, обясни Вълчев и подчерта, че няма лесни решения, няма единна формула, която някой да ни даде отвън или да измислим и да балансира здравето и да ни даде възможност да живеем и учим относително нормално.

    Към днешна дата на всички училища, поискали разрешение за електронно обучение в долния курс на обучение (1.-7. клас), е дадено такова. Те са общо 15 в София, Търговище, Габрово, Шумен, Разград, Ново Паничарево и др.

    Занималнята в училище е част от учебния процес. Школите не подлежат на регулация от МОН, но личното ми е мнение е, че всички обучителни и образователни институции трябва да вървят заедно училището, а не да се затварят, заяви още министър Вълчев в отговор на журналистически въпрос.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 32 минути
    Започва записването при личните лекари на желаещите да се ваксинират
    Записването може да стане по телефона или при лично посещение
    преди 44 минути
    Страните от ЕС приеха насоки за създаването на ваксинационен сертификат
    Целта е да се постигне съвместимост, така че съдържанието на сертификатите да е еднакво и да се установи минимален набор от данни за всеки сертификат
    преди 59 минути
    преди 2 часа
    Американската икономика отчете ръст в края на 2020
    Увеличението е минимално, но резултатите са по-добри от очакваното
    преди 2 часа
    ЕК удължи срока на действие на Временната рамка за държавна помощ
    Поради продължаващото развитие на пандемията всички мерки във Временната рамка се удължават до 31 декември 2021