петък, 14 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6716 прочитания

    Световната ритейл група Schwarz откри IT хъб в България

    Новото дружество обединява опериращите в България Kaufland Service и Lidl Digital
    04 декември 2020, 10:22 a+ a- a

    Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България

    Световната ритейл група Schwarz обяви, че открива първия си голям IT хъб в България. Технологичният център Schwarz IT България, заедно с останалите IT центровете на групата, ще обезпечава дейностите на Schwarz. Той ще обслужва и предоставя IT решения на четирите подразделения на ритейл групата – компанията за рециклиране Pre Zero, компанията за производство Schwarz Produktion и познатите и в България конкурентни търговски вериги Lidl и Kaufland.

    Как се стигна до откриването на Schwarz IT България и какви са плановете на компанията?

    „Schwarz IT България се създава от съществуващите структури Kaufland Service - 100% дъщерно дружество на Kaufland, в което към момента работят около 250 специалисти, и от Lidl Digital с 65 души екип, който е част от Lidl България“, обясни Михаил Петров, главен изпълнителен директор на  Schwarz IT България на виртуална пресконференция.  

    Сред целите за развитие на технологичния хъб е в следващите 3 години екипът от близо 320 души да се разшири с минимум още 100 работни места. Още в първите два-три месеца от създаването на Schwarz IT България в компанията работа са започнали 43 души, уточни Петров.

    Дружеството е първият голям технологичен хъб на световната ритейл група Schwarz, открит като част от глобална стратегия за обособяване на IT центрове в ключови точки по света. Основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора, отбелязаха от мениджмънта на компанията.

    Защо Schwarz избра България за своята първа IT фирма извън Германия?

    „Горди сме, че група Schwarz избра пилотният IT хъб извън Германия да се реализира именно в България. Това е голяма атестация за страната ни като IT дестинация. Нашата основна цел ще бъде да предоставяме технологични услуги за групата Schwarz с висока добавена стойност. Две лични мисии, на които ще се посветя, са да стимулирам завръщането на българи IT специалисти в страната и да стимулирам развитието на жените в технологичните професии“, каза Михаил Петров.

    Само към момента на стартиране на компанията в страната са се завърнали дванадесет IT специалиста с доказани професионални компетентности. Близо 40% от всички над 300 служители са жени, представени и на висши ръководни позиции.

    Екипът е структуриран в 6 направления: IT разработки, развитие на онлайн бизнеса на Lidl по света, инфраструктура, поддръжка от второ и трето ниво, облачни услуги и Big data.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    преди 12 часа
    Телерик Академия ще се фокусира повече върху доквалификацията на специалисти
    За 5 години Академията утроява броя на Upskill програмите за повишаване на знанията и добавя към портфолиото си нови формати
    преди 12 часа
    Проучване: Липсата на умения за работа с AI забавя иновациите в 62% от компаниите
    2/3 от компаниите не притежават достатъчни умения за работа с AI, а 41% от организациите изпитват затруднение в намирането на служители с опит и знания в изкуствения интелект
    преди 15 часа
    София Тех Парк получи български електрически камион
    Първият български мини товарен автомобил на ток има пробег от 300 км с едно зареждане
    преди 16 часа
    НАП: Клиентите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка
    Агенцията санкционира 433 търговци край морето за неиздаване на фискален бон