четвъртък, 16 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3987 прочитания

    Какви са позитивите от пандемията за компаниите в България?

    Пред Economy.bg коментират лекторите в третото издание на форума Еmployer Branding RЕstart
    19 януари 2021, 17:37 a+ a- a

    Пандемията постави пред много изпитания и предизвикателства компаниите в България. Но наред с трудностите и негативите тя предизвика и много положителни промени. Кои са те попитахме мениджъри от водещи компании, които са лектори в третото издание на форума Еmployer Branding RЕstart.

    Събитието се организира от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT и се проведе виртуално на 20 януари под надслов Disrupted in Transformation.

    Юлиян Маслянков, изпълнителен директор TBI Info и HRM Solutions:

    COVID-19 „отвори очите“ на повечето компании за иновации и развитие

    Като професионалисти в сферата на ИТ бизнеса винаги сме с поглед в бъдещето и прилагаме иновационните технологии и в нашата работа. Затова бяхме подготвени за ситуацията, която предизвика COVID-19. Но много компании, които имаха задръжки към автоматизирането на процеси и отлагаха дигиталната трансформация, срещнаха трудности – драстично изостанаха или не успяват да се развиват със същия темп заради кризата.

    Пандемията извади на светло ключови проблеми в работата им и показа належащата нужда от внедряването на технологични решения за по-ефективни бизнес процеси. Хубавото е, че иновативните дигитални продукти вече са достъпни за всеки бизнес и задръжките във връзка с инвестицията на средства или притеснения, свързани с процесите по интеграция, са неоправдани. Освен скъпите продукти, съществуват и low-code решения, които са ефективни и ценово, независимо от мащаба на дейността й.

    Подехме и такава кампания – подадохме ръка с безплатни IT консултации и безплатен достъп до технологии в помощ на компаниите, които се опитваха да спасят работни места и да избегнат цялостни загуби в резултат от пандемията. Така те имаха възможност да тестват решения с нисък код и сами да се убедят в полезността и достъпността на тези продукти. COVID-19 „отвори очите“ на повечето компании за иновации и развитие, което определяме като плюс и за нас, и за бизнеса като цяло.  

    Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“, Лидл България:

    Пандемията наложи да сме гъвкави и да взимаме бързи решения

    Кризата за пореден път ни показа, че за всяка компания е важно да има солидна стратегия за управление на хора, доверие, диалог, лидерство и общи ценности. Пандемията наложи да сме гъвкави и да взимаме бързи решения, но ключовото за справяне с промените е още преди настъпването им да си изградил здрави основи на организацията и правилно да си поставил приоритетите си.

    Хората са в центъра на всеки успешен бизнес. Затова в Lidl ценим хората си и устойчиво създаваме среда за пълноценен живот, развитие и подкрепа. Това дава резултат – нашите служители ни оценяват високо като работодател, доверяват се на мениджмънта и в постоянен диалог сме готови да посрещаме заедно и трудните, и хубавите моменти. Като цяло промените развиват лидерите, учат на адаптивност, провокират реформи и успех в дългосрочен план – стига да подходим към тях с правилната нагласа. 

     

    Полина Декова, маркетинг мениджър, Модис България:

    Оптимизирахме работните процеси в дигитална среда и изградихме нова култура за успешна комуникация

    Въпреки масовия негативен ефект върху различните бизнес сектори, за нас пандемията имаше и редица позитиви. През изминалите месеци успяхме да променим начина на работа и управление на работните процеси.

    Успешно наложихме онлайн общуването на всички нива в организацията, успяхме да оптимизираме работните процеси в дигитална среда и да изградим нова култура за успешна комуникация.

     

    Елена Спирина, управител на PARTY MANAGEMENT:

    Covid-19 ни донесе допълнително време за създаване на добър екип, нови клиенти и нови решения

    Пандемията ни отне дигиталното предимство, което имахме в сравнение с конкуренцията. Винаги сме били в течение с тенденциите на глобално ниво и се стремим да прилагаме иновации ежедневно. Ние имахме достъп до ивент тенхнологии с партньори от чужбина отпреди 5 години и въпреки активното им предлагане имаше слаб интерес в сравнително консервативния бизнес в България. Именно за дигитални игри, мобилни приложения за събития, които ти дават достъп до регистрации и плащане, мейлинг и чек-ин на място, нетуъркинг, виртуални изложения с щандове и др., с много добри статистики и проследяване на поведението на потребителите. Също така гласуване в онлайн анкети, задаване на въпроси онлайн, проследяване на удовлетвореност от събитията и лекторите с рейтинги.

    Този тип дигитални решения се възприемаха като нещо иновативно, но излишно и скъпо. 

    Планирахме голямо хибридно събитие, което да покаже ползите. Глобалната промяна покрай Covid-19 промени това на 360 градуса. 

    Появиха се нови доставчици, море от нови решения, а клиентите започнаха да правят сами виртуални срещи, които да наричат „конференции“, въпреки че възможностите едно виртуално събитие да е wow са много по-големи, но изискват все пак и бюджет. В България все още се смята, че щом нещо е онлайн, то трябва да е безплатно или почти, което е далеч от възможностите за wow виртуално събитие, зад което стоят екип от хора, софтуерни и хардуерни решения. Ситуацията, която предизвика COVID-19 (защото събитията на практика изчезнаха), изискваше от нас да се адаптираме и да променим стратегията си буквално за 1 месец. Засилихме комуникацията по дигиталните решения и разнообразихме портфолиото си от предлагани услуги. Спечелихме от това. 

    Covid-19 ни донесе допълнително време за създаване на добър екип, нови клиенти и нови решения. Гъвкави сме, всяка посока е предпоследна в стратегията, ако виждаме, че няма да доведе до желаните резултати я променяме.

    Георги Малчев, управител, Xplora:

    Увеличихме свободата за решение и избор на най-добро решение от хората в екипа

    Пандемията беше време за действие във всяка компания. Засилихме комуникацията - в последователност „Защо”, и после  „Какво” в екипа. Увеличихме свободата за решение и избор на най-добро решение от хората в екипа.

    Засилихме към клиентите анализите и препоръките на база ценно поведение на потребителите в момента - търсения, гледане на дълги видеа, четене на специфично съдържание.

    Запазихме гъвкавото планиране, включително и форматите на онлайн и офлайн срещи и коопериране. 

    Нарушихме практиката да имаме неформални събирания на екипа на по питие и да имаме запомнящи се тиймбилдинги. Но скоро очакваме да имаме и тази възможност.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    преди 16 часа
    преди 16 часа
    Президентът връчи първия мандат на Росен Желязков
    Кандидатът за премиер представи структура и състав на проектокабинет
    преди 19 часа
    Инфлацията през декември е 0,4%
    Според данните на НСИ годишната инфлация е 2,2%
    преди 22 часа
    С евросредства ще бъдат санирани 129 многофамилни жилищни сгради във въглищните региони
    Инвестицията е за близо 200 млн. лв. от Програма „Развитие на регионите“