събота, 24 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3400 прочитания

    Промени ли се процесът на подбор в МенторМейт?

    Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager, пред Economy.bg
    08 февруари 2021, 08:17 a+ a- a

    Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager в МенторМейт

    Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как попитахме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в МенторМейт, разказва Кристина Горялова, Talent Acquisition Manager в компанията.

     Доколкото новата ситуация и COVID-19 доведоха до промени в много от процесите и начините на комуникация в компаниите, за МенторМейт тази промяна не беше толкова голяма. Като компания с офиси в пет града в България (София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Русе), централен офис в Минеаполис, САЩ, и още един в Гьотеборг, Швеция, вече имахме изградени процеси за организиране и провеждане на изцяло онлайн интервюта. От друга страна, още преди настъпването на необходимостта да работим отдалечено заради опасността от новия вирус, в МенторМейт отворихме позициите си за изцяло отдалечена работа и бяхме положили основите на 100% дистанционен процес по подбор. 

    Независимо от предизвикателствата, пред които ни постави COVID-19, 2020 година беше изключително успешна за екипа ни и компанията успя не само да запази стабилния си ръст, а и да привлече нови клиенти и да продължи разрастването си както на ниво България, където екипът ни вече включва над 600 души, така и в международен мащаб. През целия период МенторМейт беше в активен процес по подбор, като освен към намиране на опитни специалисти, усилията ни бяха насочени и към подпомагане на млади таланти да започнат своя професионален път в софтуерния бранш - нещо, което голяма част от компаниите поставиха на пауза през изминалата година. Гордеем се да споделим, че МенторМейт посрещна 2021 г. с 206 нови служители, 2 реализирани DevCamp програми за обучаване на млади специалисти в сферата на софтуерната разработка и 1 безплатна академия по софтуерно тестване. 

    За да постигнем това в новата дистанционна действителност, направихме промени в няколко направления: 

    - Изнесохме процеса на интервюиране изцяло онлайн. Това се случи още преди официалното обявяване на извънредното положение с цел да запазим здравето и спокойствието както на кандидатите, така и на хората от екипа ни. 

    - Изготвихме насоки за екипа ни и за кандидатите, свързани с подготовката и участието в онлайн интервюта. Както споделих и по-рано, вече бяхме подготвени от техническа гледна точка, което направи този преход плавен и успяхме да запазим бързината и качеството, към които винаги сме се стремили. 

    - Взехме предвид ситуацията и отделяме време в самото интервю, за да предоставим повече видимост и информация на кандидатите за това какво се случва в компанията през този период, какви промени настъпиха за нас и как се справяме с предизвикателствата, пред които тази ситуация ни изправи. 

    Самият процес по подбор в МенторМейт включва стандартно едно интервю, в рамките на което преминаваме както през въпроси, свързани с меките умения и мотивацията на кандидатите, така и през оценка на техническите им компетенции. Следващата стъпка е  оферта към успешно представилите се специалисти да станат част от екипа ни. Всички следващи етапи по наемането и започването на нови служители в компанията също не изискват срещи на живо и целят да запазим спокойствието и здравето на всички страни. Вярваме, че успяваме да предоставим добро преживяване на кандидатите в процеса, като залагаме на бързина, качество и откритост в комуникацията. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на МенторМейт в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Инвестиции за почти 2 млрд. лв. са в процес на сертифициране
    Само за тази седмица МИР е сертифицирало четири проекта за близо 75 млн. лв. в Стрелча, Благоевград, Пловдив и София област
    преди 1 ден
    Изследовател, работил по създаването на автономни автомобили в Google, ще участва в първата конференция на INSAIT
    Д-р Драгомир Ангелов е световно-известен учен в областта на компютърното зрение, директор на изследователската дейност на Waymo и един от менторите в докторантската програма на INSAIT
    преди 1 ден
    Швейцария излезе от ерата на отрицателните лихвени проценти
    Централната банка на страната не изключи допълнително повишаване на лихвените проценти
    преди 1 ден
    Зам.-министър Христова подписа нови 144 договора за енергийна ефективност
    Те са на стойност 14,5 млн. лв. за предприятия в преработващата промишленост