петък, 06 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17441 прочитания

    Какво е да работиш в Schwarz IT България?

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Яна Папардова, мениджър „Човешки ресурси“
    25 март 2021, 17:25 a+ a- a

    Яна Папардова, мениджър „Човешки ресурси“ в Schwarz IT България

    През декември 2020 г. глобалната компания Schwarz IT откри в България своята първа IT фирма извън Германия. Макар Schwarz IT България да е млада компания, има дълга история.

    Началото на фирмата бе дадено с обединението на два силни и високотехнологични български екипа – тези на Kaufland IT Hub и Lidl Digital. Kaufland IT Hub е създаден още през 2016 г. като част от компанията Kaufland Service. А Lidl Digital отговаря за онлайн търговията на Lidl по света.

    До скоро - два, сега вече един екип, Schwarz IT България е дигиталното сърце на световната ритейл група Schwarz.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Яна Папардова, мениджър „Човешки ресурси“ в Schwarz IT България.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Българската компания Schwarz IT България заема ключово място в семейството на група Schwarz. Ние сме интегрирана част от Schwarz IT Германия, с които работим на принципа на равнопоставени компании и колеги. 

    Име: Schwarz IT Bulgaria
    Сфера на дейност: Information Technology
    В България е от: 2016 
    Брой служители глобално: 5100
    Брой служители в България: 350
    Офиси в България: гр. София, бул. Тодор Александров 28; гр. София, бул. Тодор Александров 109; гр. София, ж.к. Младост, Бизнес парк, сграда 15
    Основни продукти/марки: STACKIT, K-App, K-POS, Lidl Online Shop
    Клиенти/Пазари: Schwarz IT Bulgaria обслужва всички компании на групата Schwarz в целия свят: Pre Zero, Schwarz Produktion и конкурентните търговски вериги Lidl и Kaufland

    Schwarz групата работи върху свой собствен Cloud, чието търговско наименование е STACKIT. Българският екип заема централна роля в разработката на облачното решение. 

    Schwarz IT България има екипи, които работят в областта на BI, AI и Data services. Имаме отдели, фокусирани върху работа в SAP ABAP частта. Имаме екипи с разработчици на мобилни приложения, базирани върху iOS и Android. Екипите на бившето Lidl Digital също са неразделна част от Schwarz IT България – те отговарят за разработването и поддържането на решения за онлайн бизнеса на Lidl в Европа. Компанията ни включва и големи звена в поддръжка. Имаме и отдел „Инфраструктура“ - кръвоносната система на един IT организъм.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Schwarz IT България обслужва и предоставя IT решения на четирите подразделения на водещата световна ритейл група Schwarz – компанията за рециклиране Pre Zero, компанията за производство Schwarz Produktion и познатите в България конкурентни търговски вериги Lidl и Kaufland. Чрез своята дейност, компанията оперира в над 30 държави, обслужва около 12 500 магазина по света и техните над 7,5 млрд. клиенти на година.

    Вече споменах един от основните продукти на Schwarz IT – облачното решение STACKIT. Целта ни е да го предлагаме не само на вътрешните си клиенти, но и на външния пазар, където ще се конкурира с Amazon Web Services, Google Cloud и Azure.

    Schwarz в цифри:
    - 458,000 служители;
    - 113.3 млрд. евро приходи от продажби;
    - Над 12 500 магазина обслужват ритейл бизнеса на групата Schwarz;
    - 33 държави;
    - 7,5 млрд. клиента на година.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    В момента в София имаме три офиса. Другите големи IT центрове на Schwarz IT извън Германия са разположени в Румъния и Испания.

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Към днешна дата компанията има близо 350 служители, които са разпределени в няколко основни направления - разработка, развитие на онлайн бизнеса на Lidl, инфраструктура, поддръжка, облачни услуги и Big Data. 

    Част от работата на колегите програмисти

    В крак с технологичните тенденции се ориентираме към създаването на големи development и business intelligence екипи. Българските факултети по математика развиват изключителни специалисти в областта на роботиката и изкуствения интелект, които са ценни за нас, тъй като имаме екип от над 30 души, занимаващи се именно с големи масиви от данни.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Сред основните фактори за избора на България като локация за създаването на технологичния хъб е наличието на отлично подготвените кадри в сектора. Най-често търсим средно към високо ниво класифицирани специалисти. В повечето случаи това се дължи на факта, че в България основаваме много нови екипи, които трябва да бъдат готови да приемат и обменят знания с техните колеги от Германия. За да върви този процес максимално гладко и успешно, служителите трябва да имат вече натрупан опит и познания, за да може около тях да градим още по-големи екипи от специалисти. 

    Имаме щастието да сме изградили много и успешни звена, около които развиваме академии и организираме курсове, с които повишаваме познанията и уменията на служителите. За нас са важни специалистите с добри познания за Agile начина на работа, които са били част от големи международни проекти и от една страна са самостоятелни и проактивни, а от друга - са готови да бъдат част от международни екипи на различни локации. 

    Освен тези технически изисквания и профил на служителите, в нашата компанията имаме две много важни каузи по отношение на подбора. Следваме вътрешна политика за окуражаване назначаването на жени в компанията. В момента имаме 35% дял на жените в екипа, включително и на ръководни позиции, но нашата цел е този процент да расте. 

    Другата важна кауза е връщането на българи от чужбина, връщането на утвърдени специалисти, които да продължат развитието си в България и да дават своя принос за страната ни. Работим усърдно в тази посока и вече имаме над 13 специалисти, които се завърнаха от Англия, Италия, Америка – Силиконовата долина. Това са хора, които години наред са работили в тези държави, изградили са се като професионалисти в големи международни компании и са се установили със семействата си. Ние успяхме да ги привлечем и да ги върнем отново в България с цялото им семейство, с което се гордеем, защото вярваме, че сме на прав път. 

    Стая на билките – зона за релакс и творческо вдъхновение

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Имаме сериозна основа в този аспект и искрено вярваме, че сами можем да градим знание и да подпомагаме целия IT пазар, както и собствените си нужди, разбира се. За нас е важно да инвестираме в млади кадри и да ги развиваме. 

    Първата ни стипендиантска програма започна преди 3 години в тогавашната компания Kaufland Service. Партнираме си с Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи в гр. Правец. Веднъж в годината провеждаме олимпиада по програмиране, в която участие взимат ученици от 10. и 11. клас. Петимата най-добри участници получават възможност да станат стипендианти на компанията до края на своето гимназиално обучение. През това време са част от програма за обучение, в която имат свой ментор, който им помага да навлизат в процесите на компанията. Когато завършат, имат възможност да постъпят на редовни позиции в компанията, като вече имаме няколко такива успешно назначени млади кадри.

    През 2020 проведохме две академии за млади специалисти – една по програмен език ABAP и една по JAVA. И към двете издания на академиите имаше огромен интерес от студенти с техническо образование, при това някои все още учащи. Всички желаещи да участват в академиите преминават цикъл от преселекция, след което стават част от 6-месечна програма, която, ако завършат успешно, стават служители на компанията. Към момента от двете издания имаме над 20 служители. 

    Освен стипендиантските програми и академиите, развиваме и дуална форма на обучение съвместно със СПГЕ „Джон Атанасов“. Имаме 5 ученици в двугодишната програма, които са в 11 клас, специалност „Приложен програмист“. 

    Забавляваме се докато работим

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Използваме много и различни технологии, програмни езици, frameworks, development environments и бази данни.

    Основно наше предимство като компания и работодател е, че работим с най-новите технологии. Много други компании на пазара, които са по-малки, не могат да си позволят инвестицията.

    Невъзможно е да изброим всички от тях, но ето една част: ABAP, UI5, Java, JavaScript, Angular, NodeJS, Python, C#, .NET, iOS, Android, Xamarin, Apache Spark, TypeScript, SpringBoot, Hybris, Eclipse, Ab Initio, SQL, Hadoop, Fiori, Oracle, Hana, Sybase, MicroStrategy и се надяваме тези, които сме изпуснали да не ни се обидят. 

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Като всяка голяма компания, имаме стандартна въвеждаща процедура. Освен нея в момента разработваме изцяло нова програма за въвеждане на служителите си. Нейният фокус е те да бъдат близо до бизнеса и да научат как да бъдат максимално полезни на техния вътрешен клиент. Това включва работа в магазините от групата Schwarz, централните складове и логистичните бази, активно участие в т. нар. hot days – дните около Великден и Коледа, когато натоварването в магазините е извънредно. Целта на тази нова програма е по време на първата една година в компанията да имаш максимално близък достъп до бизнеса, който обслужваш. Предвиждаме и въвеждането на повече срещи за обмен между различните екипи в компанията и запознаване с техните дейности. 

    Офис пространствата на Schwarz IT предлагат уютна и комфортна атмосфера за работа 

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    Над 80% от служителите на компанията са вътрешно повишени при това за кратък период от време. Имаме колеги, които за 3 години са направили поне две кариерни стъпки нагоре. Много служители успяха да натрупат опит и знание, да се развият и да заемат високи позиции в компанията.

    Нашата политика е насочена към това да даваме възможности за израстване на служителите си. Това е необходимост най-малко заради разрастващите се нужди на Schwarz групатa, която обслужваме. Това е другата област, в която работим по нова програма за обучения след сливането на двете компании. 

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Предлагаме гъвкаво работно време на служителите. Част от социалните придобивки са 25 дни платен годишен отпуск и по един допълнителен ден отпуск за всеки 5 години, прослужени в компанията; възможност за дистанционна работа; вътрешна програма за препоръки; сума за транспортни разходи; възможност за използване на корпоративна банка със специални преференции; допълнителна здравна застраховка с включено зъболечение; месечна карта за спорт; ваучери за храна и всевъзможни вътрешни инициативи. При нас има и бонус за служителите, на които се раждат деца.

    Част от зоната за разпускане

    Офис пространството в Schwarz IT България е модерно, което включва масажни столове, тенис маси, джаги, различни конзоли за игри, шах и много други. 

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Едно от нещата, които хората не осъзнават, е всъщност колко големи технологични нужди имат ритейл компаниите. В България конкурентните търговски вериги Kaufland и Lidl са добре познати на хората, за разлика от групата Schwarz. 

    Иска ни се да бъде познато и ясно какво стои зад това име Schwarz. Групата обединява компании, които оперират в сферата на търговията, производството и рециклирането. Ние, като IT компания, обезпечаваме всички технологични нужди на компаниите в групата и това става с изключително много системи, процеси и хора. Често първата реакция на хората е да попитат какво общо има търговията с бързооборотни стоки с IT. Нашето желание е да им помогнем да видят отвъд стоката в магазина и да си представят нейния дълъг път дотам. През логистика, снабдяване, счетоводство, финанси, контрол, продажби, строителство, маркетинг и комуникация – зад всичко това стои IT.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Schwarz IT Bulgaria EOOD в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Половината от завършилите висше образование не биха кандидатствали за позиция, която не позволява хибриден модел на работа
    Според проучване на IWG дипломантите оценяват хибридната работа като еквивалент на 13% повишение на заплатата
    преди 14 часа
    INSAIT и ETH Zurich с нов технологичен стартъп
    LogicStar AI автоматично валидира и коригира грешки в програмния код
    преди 14 часа
    До 4000 евро за кв.м.: Жилищата в престижните райони на София с нова психологическа граница
    Годишният ръст на цените в столицата се ускорява до 18.7%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 16 часа
    През 2025 г. волатилността ще бъде висока, а доларът ще остане силен
    Икономиката на еврозоната продължава да расте бавно, но в развитите страни не съществува риск от рецесия, прогнозират от iBanFirst
    преди 16 часа
    Kaufland увеличи станциите си за рециклиране в страната
    Плевен и Велико Търново също се сдобиват с машини за приемане на празни опаковки от напитки