събота, 21 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1759 прочитания

    Подписаха допълнителното споразумение за концесията на летище София

    Плащането на годишни концесионни такси се отлага
    09 април 2021, 13:53 a+ a- a

    Министърът на транспорта Росен Желязков подписа допълнителното споразумение за концесията на летище София. Така въпреки критиките отлагането на концесионните плащания за летище София с 10 години вече е официално.

    "С Допълнителното споразумение към Концесионния договор се потвърждава ангажимента на концесионера за заплащане на първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 млн. лева с ДДС към държавния бюджет в рамките на този месец", посочи Желязков при неговото подписване.

    Отлагането на плащането на годишни концесионни възнаграждения не лишава българската държава от тях и те продължават да се дължат от концесионера. При преодоляване на последиците от пандемията, плащането на отложените годишни концесионни възнаграждения може да бъде възстановено преди изтичане на срока на отлагане, посочват от Министерство на транспорта.

    С допълнителното споразумение се увеличава размерът на инвестициите в летище София за срока на концесията от 608 млн. евро на 624 млн. евро.

    „Целта и предназначението на допълнителното споразумение е да бъде възстановен икономическият баланс на концесията, нарушен поради пандемията от COVID-19. Този баланс е равновесието между ползите за страните и отчитането на поетите от тях рискове“, коментира Желязков.

    Министърът определи като съществен елемент от него, поетият безусловен ангажимент на страните по договора, да упражняват мониторинг върху нивата на въздушния трафик и приходите поне веднъж годишно.

    Европейската комисия извърши проверка на концесионния договор и на неговото планирано изменение. Проверката приключи с резултат, че не е налице държавна помощ и че изменението на Концесионния договор не съставлява държавна помощ и е в съответствие с променената в резултат на COVID-19 икономическа ситуация, посочват още от ведомството.

    Към момента летище София е сред малкото летища на Балканите, които все още се управляват от държавен оператор, което го лишава от възможности за развитие и инвестиции в сравнение с останалите летища в региона. Дори и летищата в Румъния търсят възможности за разширяване чрез привличане на международен оператор, включително летищата в Албания (Тирана и Вльора) са в процедура за концесиониране.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    Проучване: Първи признаци на консолидация на ритейл парковете у нас
    Споделените пространства се превръщат във все по-важен елемент от офис средата, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 1 ден
    ЕК признава COVID-19 за професионално заболяване
    Вижте работници от кои сектори ще получават обезщетения
    преди 1 ден
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 2 дни
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 2 дни
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.