Защо софтуерната компания реши да открие офис в София и какви са плановете й за разрастване – Константин Чорбаджийски, управляващ директор в Godel Bulgaria, пред Economy.bg
Преди дни базираната в Манчестър софтуерна компания Godel Technologies обяви, че открива офис в България, като е избрала София за първата си локация в страната. Основано през 2002, дружеството има поне по един офис във всеки регион в Беларус. Наскоро открива офиси в Литва, Украйна и Полша. Общо екипът на Godel надхвърля 1400 души.
Защо в период на криза, когато доста бизнеси затварят, Godel Technologies започна разширяване в няколко нови локации, защо компанията реши да стъпи и у нас и какви са плановете й за местния офис – попитахме Константин Чорбаджийски, оперативен ръководител и управляващ директор в Godel Bulgaria.
Константин, защо Godel Technologies реши да открие офис у нас?
Godel Technologies е компания, която вече 19 години оперира на пазара в Обединеното кралство, като предоставя софтуерни решения на своите клиенти. Компанията е спечелила репутация със своите високи постижения, базирани на доверие, прозрачност и работа в екип. В момента търсенето на таланти в технологичния сектор е огромно, което може да се види и от многото незаети позиции там. За да може компанията да продължи да предоставя на своите партньори технологични решения на високо ниво, това разширение беше неизбежно. Всички знаем, че България е търсена дестинация от много технологични компании и ако продължаваме с този темп, скоро може и да се превърнем в Silicon Valley на Балканския полоустров.
Отделно не е тайна за никого, че нашите специалисти са на световно ниво. Всичко това доведе до решението на компанията с останалите 3 нови локации (Полша, Литва и Украйна) да отвори офис и в България.
Сред кои други локации избрахте София? Какво натежа за избора на столицата ни?
Ако говорим за България, бих казал, че дори не сме се чудили за други градове. Да, компанията има планове за разширяване и в България, но на този етап основно вниманието ни е насочено към нашия първи офис в София. В края на 2019 излезе статистика, че в София живеят повече от 19% от цялото население на страната. София е стратегически град за ИТ сферата в България. Тя е дом на много университети, ИТ академии, различни по своята същност ИТ ивенти, което, от своя страна, ни дава възможността да сме в непосредствена близост до талантите в сферата.
Какъв е размерът на инвестицията в България?
На този етап не мога да коментирам, тъй като сме все още в началото на нашето пътуване. Налице е голяма трансформация в сферата, тъй като 2020 ни показа, независимо от трудностите, че отдалечената работа е възможна и ефективна наистина. Предстои обаче да бъдат наети офис площи, оборудване и др.
Започнахме работа в началото на годината и разрастваме екипа бавно, но сигурно. Малко е трудно да планираме каквото и да било в наши дни.
Колко голям е екипът ви в момента у нас?
Ние сме повече от щастливи да се представим на местните таланти и да мислим за тях като начало на едно красиво приятелство. В момента сме общо 4 души с мен. В следващия месец очакваме още 3 нови попълнения. ИТ пазарът в момента е доста динамичен. А идеята, че сме изцяло нова компания на нашия пазар е доста интересна за заетите в тази сфера.
Планирате ли разрастване? В какъв мащаб?
Планът ни е до края на тази година да сме 20+ души. Компанията вижда голям потенциал в България като ИТ дестинация. Налице са много планове, които включват и различни начини за тяхното постигане. Но живеем в интересни времена и времето ще покаже. Самият факт, че в период на криза, когато доста бизнеси бяха засегнати, компанията започна своето разширяване в няколко нови локации, сам по себе си говори за стабилност и амбициозни планове.
Какъв тип специалисти търсите?
Ние доставяме различни видове услуги на нашите партньори. Основната предлага разработване на софтуер, но допълнителните услуги, които го заобикалят, са Quality Assurance, DevOps, Cloud, Product Development, Mobile, Data Engineering and Machine Learning. Такъв широк спектър от услуги довежда ИТ специалисти от различни области към екипа. В момента основен фокус са специалисти с минимум 2 години опит в дадена област. Търсим програмисти с опит в .NET, Java, JavaScript, Python DevOps инженери, QA специалисти, Data инженери.
Като компания, оперираща на пазара в Обединеното кралство, не бива да подценяваме и нивото на английски език. Бих казал, че това е официалният език за комуникация при нас. Затова и много държим на неговото добро владеене. Това ни е основният фокус на този етап, но всеки един специалист е добре дошъл за разговор.
Каква стратегия ще следвате за привличането на нови кадри?
Това, което ни прави различни, е фактът, че не просто доставяме софтуер „при поискване“, а навлизаме по-дълбоко в бизнеса, проучваме и анализираме и предлагаме възможно най-доброто решение. Нашите клиенти уважават мнението ни и се вслушват в него. Това е, което ни прави партньори. Служителите ни споделят този подход и го ценят. Ние поемаме отговорност и винаги се опитваме да поставим реалистични очаквания на нашите клиенти. Не се страхуваме да предложим визия. Ние наистина се грижим за резултатите от нашата работа. Всеки член на екипа може свободно да комуникира с клиента, независимо от длъжността и задълженията му. Знаем, че всеки бизнес ще цитира, че е най-добрият, но в Godel знаем, че сме. В скорошно вътрешнофирмено проучване, ние поканихме нашите служители да опишат нашата компания и първите 3 думи формираха фирмените ни ценности. Те са: качество, разширяване на възможностите и хората. Без нашите хора Godel не би била компанията, която сме днес. Не само нашите хора предоставят висококачествени услуги на нашите клиенти, но всеки един от тях оформя нашия бизнес. Винаги насърчаваме хората да се развиват заедно с нас, докато компанията расте. Фантастично е да наблюдаваме как нашите специалисти напредват с нас, надграждайки техните професионални и лични умения.
Какъв модел на работа ще следвате: от офис, от вкъщи, хибриден?
Godel Technologies винаги е била отворена към хибридния модел на работа, дори още преди ковид кризата. В момента всички работим от вкъщи, като вече, когато отворим нашия офис, ще се старая поне 1 ден всички да се събираме в него. Идеята ми е, че по този начин може да се изградят нови приятелства, да се планират различни социални активности и прочие.
В кои други страни имате офиси?
Седалището ни е в Манчестър, Великобритания. Имаме поне по един офис във всеки регион в Беларус и наскоро отворихме офиси в Литва, Украйна, Полша и сега в България, София. Общо екипът на компанията надхвърля 1400 души.
Върху какви проекти работите и кои са основните ви клиенти?
Godel сме изградили репутация на британския пазар като дългосрочен партньор, като работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти, за да формираме „един екип“. Интересен факт е, че с 20% от нашите клиенти си партнираме повече от 5 години.
Godel има широк кръг клиенти, всеки от които е уникален. Това ни даде възможност да доставим стотици изключително различни решения през годините. Независимо от сектора всяко партньорство е довело до решения, доставени от Godel, които водят клиентите ни до нови върхове на успех. Godel си партнира с някои от най-уважаваните бизнеси в Обединеното кралство, предоставяйки технологични решения в сферата на търговията на дребно и електронната търговия, финансовите услуги, застраховането, комуналните услуги, автомобилостроенето, производството и много други индустрии.
Някои от нашите клиенти, които са известни на нашия пазар, са: AO.com, Booking.com, comparethemarket.com, SHELL Energy, Experian.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Godel Technologies Europe EOOD в JOBS.bg тук