четвъртък, 23 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4539 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    24 юни 2021, 09:41 a+ a- a

    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България.

    Екатерина Димова е мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерната компания Тинкин. Присъединява се към компанията преди 2 години, като отговаря за подбора, обученията и развитието на таланти. Има 15 години опит на различни позиции в международни компании, покриващи целия спектър на човешките ресурси. Пред Ecobnomy.bg Екатерина разказва повече за предизвикателтсвата в новите условия на работа.

    Име: Тинкин АД
    Сфера на дейност: Информационни технологии
    В България е от: 2013 година
    Брой служители глобално: 230
    Брой служители в България: 220
    Офиси в България: гр. София, бул. Цариградско шосе 115Г, гр. Варна, ул.Ян Палах 10
    Основни продукти/марки: Застрахователен софтуер
    Клиенти/Пазари: Тинкин е софтуерна компания ориентирана към предлагането на широк спектър от иновативни решения и услуги главно в застрахователния сектор. Наши клиенти са едни от най-големите застрахователни компании опериращи на европейския пазар. Те разчитат на нас за разработване на софтуерен дизайн, бизнес анализ, изработка на прототипи, тестване на продукти и поддръжката им.

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Изминалата година беше предизвикателна за всички. И в личен, и в професионален план неяснотата и страхът от неочакваната ситуация повлияха неблагоприятно на всеки един от нас. В такива моменти стабилността, разбирането от страна на мениджмънта и уверението, че ще успеем да се справим заедно и да минем през трудностите бяха безценна подкрепа за нас. 

    Предизвикателствата за повечето компании в бранша бяха сходни – осигуряване на 100% обезпеченост за дистанционна работа, запазване на продуктивността и ангажираността на служителите в новата действителност, запазване на здравето на колегите, даването на сигурност, прехвърлянето на процеса по подбор в изцяло дистанционен режим. За щастие, компаниите от ИТ сектора имахме предимство и работата от разстояние за нас не беше нещо ново. Ежедневните срещи и запазване на изградените работни процеси спомогнаха за това ситуацията да не се отрази неблагоприятно на работата и продуктите ни. В постоянен процес на търсене на нови таланти сме и бързо се адаптирахме към ситуацията и онлайн срещите с кандидати.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати? 
    Гъвкавостта и липсата на ограничение по отношение на мястото, от което работим, е без съмнение основно предимство в метода ни на работа към момента. Това ни дава възможност да сме по-продуктивни и да поддържаме баланса между служебните ангажименти и взаимоотношенията и грижата за най-близките ни хора. 

    Към момента продължаваме да работим в хибриден модел, като офисът ни е запълнен на около 20%. Провеждаме ежеседмични ковид тестове в офиса за сметка на компанията, организирахме няколко кампании за ваксиниране на колегите ни и техни близки. Вярваме, че всички тези мерки дават резултат както в работата ни, така и в по-глобален мащаб за борба с пандемията. 

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Без съмнение продължителната работа от дистанция е нещото, което ще запазим и в бъдеще. Въпреки че вярваме, че ситуацията ще се нормализира и скоро всички ще се виждаме на живо в офиса, ще запазим по-голяма гъвкавост по отношение на присъствието в офиса. Онлайн подборът също е удобство, което открихме, без да сме търсили, но намираме за ефективно и особено удобно за кандидатите. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Тинкин АД в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 22 минути
    Търговските войни биха били катастрофални за глобалния растеж
    Това каза генералният директор на Световната търговска организация
    преди 2 часа
    Личните лекари са прегледали медицинските досиета на близо 15 хил. пациенти
    Те могат да осъществят достъп до здравните досиета на своите пациентите от декември 2024
    преди 2 часа
    преди 2 часа
    Кабинетът прие компенсации за небитовите крайни клиенти заради високите цени на тока
    Според министър Станков това гарантира работните места и конкурентоспособността на бизнеса
    преди 3 часа
    Тръмп обяви проекта Stargate
    С първоначално финансиране в размер на $500 млрд. и подкрепа от OpenAI, SoftBank и Oracle, той ще гради инфраструктура за AI в САЩ