Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател - пред Economy.bg разказват Костадин, Преслава, Александра и Марта от HR екипа в София
-d37ff9a112.png)
HR екипът на Gameloft Sofia: (от ляво надясно) Костадин Пецовски (на монитора) - Payroll & Administration, Преслава Димитрова - HR Мениджър, Александра Василева - Payroll & Administration, и Марта Радева - HR Специалист
Gameloft е основана през 1999 година в Париж, Франция, като пионер в създаването на висококачествени игри за мобилни устройства. В България открива своя офис в София през декември 2004 година като става и първото студио за мобилни игри, създадено в столицата. Една от основните причини за избора на София са традициите в математиката и информатиката в България.
„През годините доказахме, че това е било правилно решение. Горди сме, че от малко сателитно студио за портване на Java игри Gameloft Sofia се превърна във водещо Creation студио, дом на висококачествени стратегически игри с глобален пазар“, споделят от HR екипа на компанията.
Какви възможности за кариерно развитие предлага Gameloft Sofia, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех? Пред Economy.bg разказват Костадин Пецовски - Payroll & Administration, Преслава Димитрова - HR Мениджър, Александра Василева - Payroll & Administration, и Марта Радева - HR Специалист в компанията.
Име: Gameloft Sofia
Сфера на дейност: IT, Гейминг
В България е от: 2004
Брой служители глобално: 3600
Брой служители в България: 200
Офиси в България: София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ 2, Бизнес Център ЦУМ
Основни продукти/марки: MMORTS - масивни онлайн мултиплейър стратегически игри (War Planet Online, March of Empires, World at Arms и др.).
Клиенти/Пазари: Глобален пазар
Компанията в цифри:
- 200 000 000+ сваляния на игри, създадени в Gameloft Sofia през последните 15 години;
- 190 заглавия за повече от 10 000 модела смартфони и таблети на 14 езика;
- Две от игрите, създадени в Gameloft Sofia, са в TOP3 на всички Gameloft заглавия за 2018;
- March of Empires e една от TOP3 игрите на Gameloft за всички времена;
- Партнираме си с над 200 мобилни оператора в над 118 държави.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
Преслава: Gameloft e водещ разработчик и издател на игри за всички налични дигитални платформи. 190+ игрите, които поддържа компанията в глобален мащаб, покриват всички жанрове: спорт, рейсинг, аркадни, eкшън, приключенски, симулационни, пъзели и загадки, музикални, мултиплеър стратегически и прочие.
Сред най-известните и най-успешни игри на Gameloft с гордост изброяваме две, създадени именно в нашето студио – March of Empires и War Planet Online. Сред останалите флагшип игри са аркадните Asphalt® и Minion Rush – последните две с достигнати 1 000 000 потребители буквално през последния месец, Dragon Mania Legends, Modern Combat, Dungeon Hunter, Oregon Trail, Song Pop, Order & Chaos, Ice Age и др.
В глобален мащаб компанията си партнира с водещи брандове като Disney®, LEGO®, Universal, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel®, Lamborghini® and Ferrari®, за които сме създали иконични през годините игри.
-3b1718e129.jpg)
Георги Чунев, водещ програмист в Gameloft Sofia на професионална гейм конференция
Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
Преслава: С над 190 активни игри в момента портфолиото на компанията предоставя богат избор за всеки играч по света да открие точната за себе си игра. В последните години игрите се развиха повече като услуга (GaaS – Game as a service) - от статичен еднократно закупен продукт се превърнаха във free-to-play или абонаментна услуга. Това позволява да предоставяме разнообразно преживяване на играчите си в дългосрочен план чрез постоянно ново съдържание и да ги задържим по-дълго време.
Игрите, създадени в София се разпознават най-вече от хора на възраст между 25 и 30. Освен B2C, Gameloft работи и със световни марки, заедно с които създаваме вълнуващи преживявания за потребителите, срещайки ги в един вълшебен свят.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
Александра: Дейността на Gameloft е разделена в две направления: от една страна, имаме Creation студиа, които създават съдържание, игри и поддържат игрите актуални (в Монреал, Торонто, Бризбейн, Барселона, Букурещ, Будапеща, София, Харков, Клуж) и бизнес офиси, които покриват маркетинг и бизнес функции (в Ню Йорк, Сан Франциско, Москва, Дубай, Лондон, Берлин и т.н.).
Софийското ни студио е едно от трите най-големи гейминг студиа в България.
-90ab9d4fb2.jpg)
Лятно парти преди пандемията :)
Колко и какви специалисти работят в компанията?
Марта: Зад вселената на всяка наша игра стоят блестящи програмисти, художници, аниматори, физици, математици, икономисти, UI и UX специалисти и много други тесни експерти. Обичаме да казваме, че балансираме умело изкуството и геймплея, за да създадем пълнокръвно изживяване за най-сериозните геймъри в мобилната среда. В студиото в България работят около 200 специалисти, разпределени в различните технически направления:
●C++ програмисти с отлични познания в математиката (unity/unreal познания дават предимство);
●UI програмисти с опит в ActionScript или други скриптови езици;
●PHP програмисти, които създават и поддържат вътрешните глобални системи на Gameloft;
●2D и 3D артисти, специализирани в concept art, character art и environment art;
●Аниматори;
●Гейм дизайнери - хората, които отговарят за game loop-a, за механиките, за цялостното преживяване на играчите;
●Монетизационен екип - анализатори и продуктови мениджъри, които създават и имплементират монетизационната стратегия на игрите ни;
●Маркетинг експерти;
●Продуценти - проектни мениджъри и стратегически мениджъри.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
Преслава: Търсим хора със свеж поглед и приятелска нагласа – това са нещата, с които всеки нов геймлофтър ще се срещне, започвайки работа при нас. Вярваме, че работата в екип е нещо повече от обикновена мантра. Не се сещаме за успешна игра, която да е създадена и поддържана от сам човек - имаме нужда от екипни играчи, готови да подадат ръка във всеки момент на колегите си. Имаме експерти, чийто брой в България е колкото пръстите на едната ръка, сами ги обучаваме и развиваме - това е причината да търсим колеги, които са любопитни и проактивно търсят нови задачи. Често се шегуваме, че никой тук “не яде хора”, а по-скоро се радваме на всеки въпрос, който ни задават.
И най-важното - споделяме обща страст към игрите.
-7e5beaa6b2.jpg)
Плакат от иконичната игра March of Empires
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
Преслава: Нямаме класически стажантски програми. Често наемаме хора с подходящо образование и интерес към мобилните игри без никакъв опит на постоянен трудов договор, като първите шест месеца осигуряваме интензивно практическо обучение с ментор. Поради спецификата на индустрията често преквалифицираме успешни специалисти в тяхната област, които са геймъри по душа. (Много свеж пример са продуктовите ни мениджъри, които работеха като финансови анализатори или финансови мениджъри и един ден решиха да сменят изцяло бизнеса, но прилагат уменията и знанията си от предишната си работа.). Почти всички наши мениджъри са започнали на джуниър позиции и през годините са се развили до хора със стратегическо значение не само в студиото, а и глобално в Gameloft.
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
Костадин: Сред технологиите и програмните езици, които използваме са C++, Visual Studio, ReviewBoard, Inhouse tech ecosystem, Jenkins, iOS, XCode, Python, PHP, Linux/Win Shell, AutoIt, Gradle, Kibana, Kanboard, ActionScript, Adobe CS6. За създаване на арта използваме 3D Studio Max, Blender, ZBrush, Photoshop. Adobe Suite, Substance Painter.
-3b930a8808.jpg)
Част от екипа на Gameloft Sofia на рафтинг
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Преслава: Менторство + помощ в реални задачи и проекти + излизане с колегите = успешно въведен нов член на екипа.
Това е нашата формула за успешна адаптация. Всеки нов член на екипа на Gameloft получава Trello дъска (Trello е канбан система за управление на проекти) с най-важната информация за компанията, екипа, вътрешните процедури, придобивките, предстоящи събития и обучения. Дъската се създава и актуализира от ментора и мениджъри в екипа. Служителят получава и забавни задачи, например да намери определен колега и да си направи селфи с него или да открие поне един нов колега от своя квартал:)
Както виждате, трябваше всичко да адаптираме към новата реалност на дистанционна работа, дистанционно наемане и въвеждане на нови хора.
-5656cce92b.png)
Вътрешно събитие, с което отбелязваме годишнина от публикуването на War Planet Online
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
Преслава: Много силен инструмент е годишната ни системата за оценка и обратна връзка, като най-ключовият елемент за нас са годишните цели за развитие, които проследяваме. На тази база създаваме тренинг планирането си, което е комбинация от онлайн обучения, менторство, наставничество от колеги в други студия на Gameloft, вътрешни дългосрочни предизвикателства и “game jam”-ове (състезания, в които за много кратък срок супер интензивно се разработват игри), вътрешна онлайн тренинг платформа, външни лектори, професионални конференции, коучинг от утвърдени консултанти и др. Горди сме, че между 7 и 10% от екипа ни биват промотирани на качествено нова позиция за тях (изключваме промотирането по старшинство).
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Александра: Началото на пандемията наложи дистанционен начин на работа, който продължава и до ден днешен. В момента колегите могат да избират от всички начини на работа: изцяло в офиса, изцяло дистанционно или смесено. На всички свои служители предлагаме допълнително здравно застраховане, както и ежегодно покриване на разходи за диоптрични продукти. Освен стандартния платен годишен отпуск, предоставяме и такъв за рожден ден. Месечни ваучери за храна, свежи плодове и напитки в офиса вървят заедно с разнообразни събития, тийм билдинг активности, чествания и образователни екипни инициативи. Новите родители подпомагаме с ваучер за подарък за новия член на семейството. Гъвкавото работно време върви с „къс петък“ – всеки петък работим до 16 ч.
-7986ce905b.jpg)
Oфис пространството на Gameloft Sofia
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
Марта: Нашето мото е: „Games are created by COOL people“. Вярваме, че успешните игри се създават от готини екипи, готините екипи са изградени от готини хора. Да правим игри, не е просто работа за нас, а вдъхновение. Често колегите ни решават нерешими до този момент математически и програмистки проблеми. Чувството за хумор винаги ни помага, когато сме предизвикани от задачите и техническите ограничения. Водим се от общата ни страст към игрите, работим усилено и празнуваме успехите си заедно.
-93da17f53b.jpg)
Малка част от екипа на Gameloft Sofia
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Геймлофт България ЕООД в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
Какво е да работиш в Delta Source?
Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
Какво е да работиш в Лидл България?
Какво е да работиш в МенторМейт?
Какво е да работиш в Proxiad?
Какво е да работиш в Endava?
Какво е да работиш в Адастра България?
Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
Какво е да работиш във Fadata?
Какво е да работиш в Walltopia?
Какво е да работиш във Fourth България?
Какво е да работиш в TELUS International Europe?
Какво е да работиш в DataArt?
Какво е да работиш в Schwarz IT България?
Какво е да работиш в Anakatech?
Какво е да работиш в A1 България?
Какво е да работиш в Cargotec?
Какво е да работиш в Kaufland България?
Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
Какво е да работиш в Paysafe?
Какво е да работиш в Карлсберг България?
Какво е да работиш в Melexis България?