вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10362 прочитания

    В бъдеще ще се търсят хора, които освен професионални, имат и добре развити умения за живота

    Конкуретно предимство на пазара на труда ще бъде да мислиш критично, да си гъвкав, емоционално компетентен, да умееш да общуваш и да си устойчив
    04 октомври 2021, 17:05 a+ a- a

    Йордан Танковски, организационен психолог

    Как според Вас ще се промени пазарът на труда? В рубриката на Economy.bg „Пазарът на труда във време на Covid-19“ професионалисти и мениджъри от водещи компании в България очертават актуалните предизвикателства и бъдещите тенденции в търсенето и предлагането на работни позиции в различни сектори у нас. Вижте какво прогнозира Йордан Танковски, организационен психолог.

    Смятам, че съвсем скоро ще се търсят хора, които освен професионални, имат и добре развити умения за живота (life skills) – да мислят критично, да бъдат гъвкави, емоционално компетентни, да умеят да общуват, да имат висок резилиънс (устойчивост, умение бързо да се възстановяват, когато са стресирани). Досега тези умения се наричаха „меки умения“, но в бъдеще ще бъдат фундаментът, върху който ще стъпят професионалните умения.

    Работодателите трябва да знаят, че в бъдеще ще се търсят хора, които спомагат за сплотяване на екипите. Хора, които умеят бързо да мобилизират себе и другите си в трудни ситуации. Освен хора с аналитични способности ще се търсят хора със синтетични такива, т.е. да събират диференцираните „парчета“ в по-смислена цялост.

    Добре е хората, които се занимават с подбор на персонал, да знаят, че всеки, който може да превключва бързо от една задача в друга, без това да му коства огромни усилия, ще е изключително полезен за екипа. Умението да се работи на проектен принцип, е също важно умение в бъдеще. 

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Машините няма да заменят адекватно софтуерния инженеринг в следващите 20 години

    Вече ще е важна не само заплатата, а и степента на „свобода“ от задължението да посещаваш офис

    И след края на пандемията ще продължим да работим смесено








    Предстои преквалификацията на много кадри на пазара на труда

    Не това, което знаеш, а онова, което ще научиш утре, ще определи възможностите за работа в дългосрочен план

    Вече можем да работим дистанционно за мултинационална компания със западна заплата

    Острият недостиг на ИТ специалисти намаля, изискванията към работодателите започнаха да се нормализират





     

    Основната промяна в пазара на труда ще бъде в посока на работодателските политики

    Коронавирусът ще повиши мотивацията и лоялността към компаниите на вече заетите

    От компаниите ще се очаква все повече гъвкавост

    Преди пандемията пазарът на труда показваше признаци на прегряване, сега се връща към по-здравословни нива

    На пазара остават стабилни компании, които могат да предложат сигурна и дългосрочна работа

    Ще има все повече възможности за работа от вкъщи и роботизирани предприятия

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 минути
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 57 минути
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 1 час
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 3 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 5 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 21 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант