петък, 12 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2876 прочитания

    Какво е да работиш в CloudCart?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, разказва маг. инж. Евгени Йорданов, Chief Marketing Officer и партньор в CloudCart
    12 ноември 2021, 12:55 a+ a- a

    Маг. инж. Евгени Йорданов, Chief Marketing Officer и партньор в CloudCart

    CloudCart е международно призната и награждавана платформа за електронна търговия, основана през 2016 година едновременно в САЩ и България от двама братя, специалисти с над 15-годишен опит в бранша - Петър и Николай Илиеви. Чрез нея търговци и предприемачи могат да създават свои онлайн магазини бързо, лесно и без особени технически познания. Благодарение на платформата търговците разполагат с редица маркетингови инструменти, автоматизации и функционалности, улесняващи онлайн продажбите. Мисията на CloudCart е да остави следа в електронната търговия като помага на малките и средни предприятия да започнат да продават онлайн и да развият бизнеса си. Търговците, избрали да се доверят на компанията, са от над 100 държави по света, а те от своя страна, продават в над 200 държави по света.

    Пред Economy.bg маг. инж. Евгени Йорданов, Chief Marketing Officer и партньор в CloudCart, разказва какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех.

    Сфера на дейност: Онлайн търговия
    В България е от: 2016
    Брой служители глобално: 43
    Брой служители в България: 43
    Офиси в България: София, бул. Тодор Каблешков 55
    Основни продукти/марки: CloudCart - SaaS платформа за изграждане на онлайн магазини
    Клиенти/Пазари: Клиенти от над 100 държави по света, предимно от България и Европейски съюз
    Компанията в цифри: Над 9 000 онлайн търговци са ползвали платформата през последните 5 години, има над 660 млн разглеждания на продукти, близо 2,5 млн. поръчки, реализирани през платформата, цели 111 млн. уникални потребители и над 308 млн. лева реализиран оборот от всички магазини, използващи CloudCart.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    CloudCart е една от по-лесните за използване и добре развити платформи за електронна търговия в света, като има за цел да спестява време и пари на търговците, като им предложи автоматизирани и оптимизирани процеси за управление на техните онлайн магазини. Платформата е създадена върху бизнес модел, наречен SaaS или на български „софтуер като услуга”. Това означава, че не е задължително в един софтуер да се инвестират наведнъж огромни суми пари от порядъка на десетки и стотици хиляди левове, а напротив - да се плаща само за това, което се ползва като ресурс на достъпни месечни вноски. Именно така помагаме на стартиращите и физическите бизнеси да се дигитализират по-лесно, а на тези, които вече имат онлайн магазини и изберат да ги прехвърлят към CloudCart - да развият бизнеса си и да постигнат още по-големи успехи. Наскоро отворихме достъп и до най-новия ни проект - CloudCart Ecosystem. Това е, както името показва, екосистема за електронна търговия свързваща онлайн търговците с експерти, предлагащи професионални услуги от редица сфери на обслужване - от програмиране до реклама; от счетоводство до фотография и т.н. Този win-win бизнес модел носи полза за експертите, които намират нови клиенти в лицето на онлайн търговците и за самите търговци, които се свързват с утвърдени и сигурни специалисти и агенции от сферата на маркетинга, копирайтинга, счетоводството, правото и много други, които са верифицирани предварително от CloudCart. Ние сме и платформа, която предлага бърз технически съпорт и пълна експертиза за онлайн търговците по всякакви въпроси, свързани с успеха на бизнеса им.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Голяма част от клиентите ни се намира тук, в България, но оперираме в над 100 държави по света. Скоро разширихме екипите си на гръцкия и румънския пазар, като ни предстои фокусирана експанзия и в други близки пазари като Македония, Сърбия, Албания и други европейски държави. Що се отнася до клиентската ни база, то те се делят на три групи. Първата са мигриращи бизнеси, които вече имат онлайн магазин, но са недоволни от представянето му и искат да го подобрят и оптимизират, и да спестят време, труд и средства. Втората са физически бизнеси, които все още нямат онлайн магазин, но са забелязали възхода на електронната търговия и са осъзнали нуждата от дигитализация - за да оцелеят и да се разрастнат. Третата са ентусиасти, които мечтаят тепърва да създадат свой бизнес и търсят подкрепа и знания, за да стартират правилно. Търговците, доверили се на CloudCart продават дрехи, обувки, аксесоари електроника, храни, напитки и много други продукти и услуги.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Нашата щабквартира се намира в квартал „Манастирски ливади“ в град София последните 5 години, но в момента се вълнуваме изключително много, защото през декември тя ще бъде преместена в „Бизнес Парк София“. Освен в България разполагаме и с представителен офис в САЩ, и по-точно в Бевърли Хилс, Калифорния. 

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Екипът ни в текущия момент се състои от 43 души, като той непрекъснато се разраства заедно с компанията. За справка миналата година по това време бяхме 2 пъти по-малко на брой. Разполагаме със специалисти от различни сфери - като започнем от програмисти, уеб дизайнери, минем през техническата поддръжка и клиентското обслужване и стигнем до маркетинг, продажби и финанси и администрация. Гордеем се, че членовете на нашето малко, но сплотено CloudCart семейство са професионалисти, обичащи професиите си, но и силно вярващи в бъдещето за бизнеса, наречено електронна търговия.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    В CloudCart залагаме изключително много върху качеството на услугата, която предлагаме и затова търсим основно програмисти, уеб дизайнери и експерти в онлайн търговията, които да консултират нашите търговци и да създават правилните технологични решения за тях. Много държим да се обграждаме само с хора, с които сме “на една вълна” така да се каже. Нашият Support екип например има много важно значение за компанията, защото именно той комуникира с търговците и е основната връзка между тях и програмния екип на CloudCart. Всекидневно хората от екипа осъществяват онлайн срещи с клиенти и ако не умеят да комуникират с хора с различен темперамент и характер, би им било трудно да извършват ефективно работните си задължения.

    Относно опита - приветстваме както хора с голям опит, така и такива с по-малък, но с хъс и амбиция да се развиват в тази иновативна сфера, каквато е електронната търговия. Според мен ако човек обича работата си и я върши с удоволствие, няма как да не бъде успешен в нея. Най-важните качества, които търсим в служителите си са отдаденост, мотивираност, инициативност, самостоятелност, умения за работа в екип и разбира се, не на последно място, чувство за хумор! 

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Да, компанията ни е отворена за хора с по-малък опит, но с амбиция да се развиват. Както вече казах, вярвам че всеки може да израсне в кариерата, ако е мотивиран и амбициозен. В CloudCart вярваме, че всеки трябва да получи своя шанс за развитие, а дали ще успее зависи изцяло от него. Имаме и немалък опит със стажантската ни програма, която тестваме последната близо година. Нейната цел беше да си “отгледаме” професионалисти, които после да останат да работят за постоянно при нас. Като резултатите, разбира се, варират спрямо кандидатите. Стажантите при нас получават разнообразни задачи, които им позволяват да развият различни умения и на базата на изпълнението на тези задачи ние виждаме какво те харесват да правят, какво им се отдава и с какво биха били полезни на компанията. 

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Използваме разнообразни технологии според нуждите на различните отдели. Нашите разработчици работят с Kubernetes, Docker, Mongo, MariaDB, Kafka и други. Компанията ни е разработила собствена система хибрид между CRM и ERP, с който централизирано управляваме всички онлайн магазини на платформата CloudCart. Използваме ативно Google продукти, като Drive, Calendar и Meet. Нашият отдел “Продажби” работи с Pipedrive, за да управлява лесно комуникацията си с клиенти, а техническата ни поддръжка пък управлява клиентските запитвания чрез Freshdesk. Някои отдели използват Monday, други Trello, за да менажират работата на служителите, за да приоритизират задачите и за да следят изпълнението на различните цели на компанията. Всички в компанията комуникираме помежду си в един общ Slack и използваме редица полезни разширения за Google Chrome.

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    За да унифицираме процеса на въвеждане на нови хора в компанията, за да можем да улесним навлизането им в работния процес и да ги запознаем с дейността на CloudCart тази година създадохме нашия специализиран Learning Center, който е разделен на различни нива според нуждата от експертиза на служителя. Всеки новопостъпил преминава през Welcome ниво, което го запознава с историята, мисията, визията, структурата и същността на компанията, с позицията й на пазара, с правилата в офиса, с различните програми и технологии, които се използват. След като се запознае с всички тези детайли служителят преминава тест, който показва дали е усвоил информацията. 

    Следващата стъпка е преминаването на Basic ниво, което съдържа информация за това как работи нашият основен продукт - платформата за електронна търговия CloudCart: за продуктовия каталог, настройките на онлайн магазин, маркетинговите настройки и приложения, функционалностите, свързани с клиентите и поръчките. Това ниво съдържа тестове за всеки от тези сегменти, а преминалите двете нива получават сертификати за постиженията си. Welcome и Basic нивата са задължителни за всеки, постъпил на работа при нас, като разработваме и специализирани обучения според отдела, в който ще работи нашият нов колега.

    Отделно от това обстановката в офиса е изключително дружелюбна, с млади и усмихнати хора, като всички се стараят да приветстват новите попълнения в екипа по възможно най-добрия начин.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    В CloudCart ние не вярваме в това човек просто да си намери някаква работа, за да му вървят някаква заплата и осигуровки. Стараем се да подбираме кандидатите си внимателно, защото търсим дългосрочна връзка с тях впоследствие. Връзка, която да доведе до целенасочена кариера фокусирана в сферата на електронната търговия. Възможностите за развитие в компанията ни са големи, предвид че се разрастваме бързо и започваме да оперираме на място и в редица други държави. При нас има примери за служители, които само за година се издигат до ръководни позиции, ако са показали нужните лидерски качества. Обученията, които предлагаме са тези от нашия Learning center, но инвестираме и във външни обучения, на нашите служители, защото за нас професионалното им развитие в техните сфери на знания е много важно. 

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Предлагаме на нашите служители възможност за работа от вкъщи при нужда, а в  офиса ни винаги има хубаво кафе, свежи плодове, газирани напитки и добро настроение. Компанията насърчава предприемаческия дух на служителите си и предоставя безплатна възможност за изграждане на собствен онлайн магазин на CloudCart. И не на последно място, създателите на CloudCart са отделили специализиран 5% pool от акции, които да се разпределят на най-доказалите се и допринесли за развитието на компанията служители. 

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Важно е да знаят, че вземайки решение да се присъедини към нашето малко сплотено семейство, всеки един човек получава шанса да се докосне до създателите на компанията директно всеки ден и да допринесе лично да се направят правилните промени в компанията. Ние растем и се развиваме бързо и това се дължи именно на нашите служители. Всеки наш колега, който забележи нещо в CloudCart, което може да бъде оптимизирано, може да говори свободно със своя ръководител и да предложи конструктивни подобрения. Ние уважаваме служителите си и гледаме на тях като на инвестиция в бъдещето на компанията. Също така за нас е много важно те да разбират, че със своята всекидневна работа помагат на други хора, които не познават лично, да променят живота си към по-добро - онлайн търговците. Всеки онлайн бизнес започва с една мечта и зад него седят много труд, отдаденост и упоритост. Когато хората, работещи в екипа ни, се приберат вечер у дома, трябва да помнят, че работата им през изминалия ден е била важна и е имала значение. И е оставила следа върху нечий друг живот.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на CloudCart AD в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 1 час
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 2 часа
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    преди 6 часа
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    преди 7 часа
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие