сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7873 прочитания

    Как стартира „Мусала Софт“ в България?

    Историята на компанията научете от президента й Елена Маринова
    14 февруари 2022, 16:58 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира „Мусала Софт“ в България, научете от Елена Маринова, президент на компанията.

    Как стартира "Мусала Софт" в България?
    Стартирахме преди 21 години – на 1 април 2000. Избрахме специално тази дата за наш рожден ден, за да ни е леко и красиво, когато работим. Започнахме двамата с Делян Лилов, който и в момента е изпълнителен директор на компанията и който имаше вече сериозен опит в ИТ индустрията. Аз точно завършвах университет и наистина беше малко на шега в началото.
    Започнахме с проекти в Силициевата долина, в САЩ, за много иновативни стартъпи тогава. Близо година след като стартирахме, се случи дотком краша – първата гигантска криза в ИТ сектора. В резултат на което загубихме всичките си първоначални клиенти. Остана един единствен клиент – малка технологична компания в Норвегия. Това беше първият и последен път, когато се наложи да се разделяме с наши служители заради липса на работа. Съкратихме може би половината от тях. За щастие, моя приятелка имаше приятел, който имаше приятел, който искаше да започне да разработва много иновативно към онзи момент софтуер за онлайн покер. Оказа се изключително интересно от технологична гледна точка, а от бизнес гледна точка на практика спаси компанията. Междувременно малката технологична компания в Норвегия беше придобита от IBM. Ние като един от доставчиците на норвежците бяхме одитирани и така започнахме да работим за IBM. Последваха други големи имена и така до ден днешен, когато основната част от клиентите ни са големи мултинационални компании.

    Какви бяха първите трудности?
    Дори и сега – 21 години по-късно, мисля, че наистина това беше най-тежкото: когато стартираш и все още не си наясно как ще структурираш бизнеса, да те удари толкова голяма криза. Това беше каляване, което ни помогна да преминем и през следващите кризи, защото кризи винаги има. Но когато си успял още така в начална детска възраст да се справиш с такова голямо предизвикателство, придобиваш увереност и самочувствие, че и това ще мине.

    С какви технологии работехте в началото?
    И досега основно работим с технологии, които са в enterprise света заради профила на нашите клиенти. Непрекъснато експериментираме с новостите, които се появяват, така че да бъдем в крак с най-новото. Причината е, че и голяма част от клиентите ни са иновативни компании, макар и толкова големи и изглеждащи по-консервативни, в голяма част от случаите ние работим за техните иновативни отдели и там виждаме технологиите понякога много преди те да се появят на масовия пазар.

    Какви бяха първите служители?
    Стартирахме с Дидо – двамата имаме много различен профил – моят - бизнес, а неговият - технологичен. Тъй като той е сред първите състезатели в националния отбор по информатика на България, след това и ръководител, по тази линия много от първите ни служители бяха олимпийци от отборите. Това се запазва и до днес – имаме доста хора в екипа, които са минали през отборите по информатика. Това ни дава като CSR много работа в тази посока с изявените таланти на България.

    Какво представлява компанията днес?
    Днес компанията продължава да има своята централа тук в София. В момента присъстваме с физически офиси в България и Северна Македония. На път сме да открием един офис в Африка. Служителите ни са над 650, вървим към 700. У нас имаме офиси в София, Бургас, Русе и в Пловдив, където имаме малък coworking space, а не толкова старомоден офис.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на MUSALA SOFT AD в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира „Абалта Технолоджис“ в България?

    Как стартира Progress в България?
    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 17 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 17 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 19 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 21 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант