Търсим софтуерни инженери и бизнес ориентирани специалисти - Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София, пред Economy.bg
Почти две годни след откриването на Технологичен център Комерцбанк София, българското технологично подразделение на германската банка продължава да се разраства и да търси нови специалисти. В момента в ИТ хъба на Commerzbank у нас работят близо 250 души. За догодина целта е да бъдат привлечени още 200 нови специалисти, отбеляза пред Economy.bg Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“ в технологичния център.
Технологичен център Комерцбанк София беше основан през юни 2020. Целта му е разработването и управлението на приложения, които ще позволят цялостната дигитализация на бизнес процесите на банката. Фокусът на екипа са модерни ИТ решения, чрез които да се подобрят съществуващите системи и да се създадат нови приложения.
Как се стартира офис в пандемия, как един нов и непознат играч на пазара успява да намери нужните му кадри, как се расте в тези предизвикателни условия – тези и други въпроси коментирахме с Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София.
Илияна, по време на интервюто ни с г-н Мознер миналата година той каза, че една от причините Commerzbank да открие ИТ хъб у нас е заради нуждата от квалифициран ИТ персонал. Успяхте ли да запълните тази нужда? Имате ли планове да разширите екипа си у нас?
Да, нуждата от квалифицирани кадри на българския пазар е доста голяма. Виждаме много компании, които се борят да привлекат най-добрите специалисти. Смятам, че успяхме да постигнем целите дотук. Смятам, че успяхме да създадем доверие в българския пазар, така че да привлечем хората, които наистина отговарят на профилите, които търсим, но отговарят и на културата, която имаме като организация.
Да, продължаваме да се разрастваме. Банката продължава да върви по стъпките на своята стратегия за трансформация и дигитализация на своите процеси, така че за нас е необходимо да наемем още професионалисти, които да подпомогнат тези процеси. В момента имаме близо 250 души и само за следващата година целите са да наемем още близо 200. Така че пред нас стои огромно предизвикателство, същото като миналата година, но може би вече на основата на това, че вече успяхме да създадем доверие като компания. Вярвам, че бихме могли да успеем и с тази цел.
Как успяхте в пандемията да се справите с предизвикателството като нов играч на пазара, да изпълните целта си и да привлечете 100 професионалисти? И как смятате, че ще успеете да реализирате амбициозната цел за още 200 следващата година? Каква е Вашата стратегия за привличане на таланти на вече доста конкурентния пазар у нас?
Когато започнахме по време на пандемията миналата година, основните неща, които ни помогнаха да спечелим доверието, бя историята и брандът на компанията. В ситуация на пандемия, когато хората се чувстват несигурни, една институция, която е на 150 години, звучи като сигурно място, в което те биха могли да започнат. Така че това беше може би стартиращият момент, с който успяхме да привлечем първите си специалисти. Започнахме да търсим съответно и мениджъри, които да могат да изградят екипите си. И оттам нататък това усилие стана екипна работа. Така заедно успявахме и продължаваме да успяваме да привличаме нови таланти.
А за следващата година? 200 нови служители също звучи доста сериозно и амбициозно. Вече сте установен играч на пазара. На какво ще разчитате?
Ще разчитаме на обратната връзка от нашите служители. Сега вече имаме доста служители. Тяхното мнение, тяхната ангажираност, това доколко те препоръчват свои бивши колеги, за нас е знак дали се справяме добре. Дотук имаме много сериозно участие от страна на нашите колеги в привличането на нови таланти. Така че ще разчитаме основно на тях, на нашия екип, който продължава да е изключително добър и мотивиран. Както и на партньорски компании, с които работим.
Какъв тип специалисти търсите?
Продължаваме да търсим специалисти в две основни направления – по-технологично насочени, като софтуерни инженери, DevOps, testing инженери, съпорт на приложения, които имаме в момента и от друга страна, бизнес ориентирани профили, като business analysts и продуктови специалисти.
Наемате ли хора и от други страни в и извън ЕС?
Да, наемаме. Имаме голям успех да привличаме кадри извън България. От една страна, това са чужденци, които имат знания за технологии, които все още тук в България не са развити. Имаме такива специалисти от Италия, от Турция, от Северна Македония, дори от Куба. Другият ни успех, с който всъщност се гордеем дори още повече, е броят българи, които се завърнаха от чужбина, за да работят с нас. С тях продължаваме да се опитваме да достигнем до още такива наши сънародници и да им покажем, че биха имали възможност да се развиват в България.
Как работихте в пандемията, как работите в момента и какъв модел на работа ще следвате в бъдеще?
В момента предлагаме голяма гъвкавост що се отнася до предпочитанията на нашите колеги дали да работят от вкъщи или от офиса, при спазване на всички необходими мерки за безопасност. В бъдеще плановете ни са да продължаваме да предлагаме тази гъвкавост. Нашето вярване е, че само от вкъщи или само от офиса, са по-скоро крайности, които не карат хората да се чувстват добре. Винаги трябва да има един баланс и това ще бъде моделът, който ще продължим да следваме и в бъдеще.
Как въвеждате новите хора в работния процес в тези предизвикателни условия?
В момента въвеждането на нови хора може да се случи по същия този гъвкав модел в зависимост от позицията, в зависимост от нуждите на конкретния колега. Ние разработваме план, който да може да отговори на тази стартова програма и да може да му помогне да събере необходимите знания, за да успее да свърши своята част от работата след това. Така че моделът може да бъде също така комбиниран - между офиса и работа от вкъщи, но може да бъде само и изключително виртуален, а може да бъде и също така посрещнат единствено в среда в офиса.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg тук