събота, 21 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2183 прочитания

    Каква 2022 очаква бизнесът в България?

    Вижте какви са очакванията за годината на изпълнителни директори на водещи компании от различни индустрии
    04 януари 2022, 10:10 a+ a- a

    Кои ще са тенденциите, които ще движат бизнеса през 2022 – вижте какви са очакванията на изпълнителни директори на водещи компании от различни индустрии в България:

    Емил Илиев, управител на Woodward Bulgaria:

    Ще продължим да назначаваме нови служители, ще увеличаваме производството и ще пуснем нови продукти

    Очакванията са умерено оптимистични. Ще продължим да назначаваме нови служители, поетапно да увеличаваме производството на компоненти и части за самолетостроенето, като ще стартираме и с нови продуктови групи. Такива са предвижданията ни на база прогноза за увеличение на производството в самолетостроителните компании и продължаващото възстановяване на пасажерския и карго трафик. Важно е и дано очакваното преодоляване на COVID-19 да се случи през 2022.

    Сандра Сантуш, главен изпълнителен директор на BA Glass:


    2022 ще е трудна и болезнена за всички година

    2022 ще бъде болезнена за всички. Ще бъде година на преход. Защото инфлацията, която наблюдаваме в момента в повечето европейски страни заради ръста на цените на енергийните ресурси, ще се задълбочи догодина. Считам, че цената на тока няма да падне, не и под нивата преди 2021, което ще повиши цените на всичко, вкл. храни и напитки. Всеки очаква заплатите също да бъдат увеличени и ще се случи. Но няма да е лесно това да компенсира инфлацията. 2022 ще е трудна година. Но през 2023 всичко ще е по-добре. По отношение на бизнеса смятам, че ще е предизвикателна година. Трябва да гарантираме, че хората имат достатъчно доходи, за да продължат да потребяват.

    Светослав Гаврилов, изпълнителен директор на „Фантастико“:

    Продължаваме инвестициите си с нови проекти

    Ще стартираме годината с високи цени на електроенергията, нива на инфлацията, невиждани от години, продължаваща здравна криза и най-ниско ниво на ваксинация в Европа. Каква ще бъде за българския бизнес, зависи от това какви мерки ще предприеме новото правителство за подпомагане на засегнатите бизнеси, за компенсиране на спадащата покупателна способност на домакинствата, а оттам и на потреблението.
    Плановете на „Фантастико“ за 2022 са за продължаване на инвестициите, като стриктно следваме плановете си. Още през месец януари стартираме модернизация на два от обектите ни – в ж.к. “Младост-4“ и на бул. „Симеоновско шосе“. Двата супермаркета ще бъдат напълно обновени и ще придобият модерната визия на новопостроените ни обекти, като успоредно с това ще се увеличи и търговската им площ. Продължава проектирането и подготовката на строителство на нов обект в квартал „Левски Г“, чието изграждане ще започне през втората половина на годината. Предстои мащабно разширение на Централната ни складова база в гр. Елин Пелин, чието проектиране вече е в ход. За нас предстои интересна година, в която ще реализираме няколко сериозни проекта.

    Александър Димитров, главен изпълнителен директор, А1 България:

    Ще инвестираме 109,2 млн. лева в цялата мрежа

    Разчитам, че в политически и икономически план обстановката в страната ще възвърне своята стабилност, която ще позволи предвидимост и за нас, и за нашите клиенти и партньори. Ние ще следваме инвестиционния си план и ще продължаваме да разширяваме покритието в страната, за да можем да предоставим възможностите на петото поколение мрежи на все повече клиенти. За нашата най-бърза 5G ULTRA ще вложим около 40,9 млн. лева, а в цялата мрежа ще инвестираме 109,2 млн. лева. Бизнесът у нас ще спечели много от супербързия трансфер на информация и малкото времезакъснение на 5G и наша цел е да предоставим тези възможности на нашите клиенти – в промишлеността, производството, логистиката и развлекателната индустрия.
    Устремили сме се да станем водещия системен интегратор в страната, а дигитализацията на бизнеса чрез ICT и IoT ще продължи да бъде един от ключовите ни фокуси и през 2022. Ще продължим да предоставяме предимствата на дигиталните технологии за индивидуалните ни клиенти както в комуникациите, така и в развлеченията и платежните услуги.

    Питър Рубен, главен изпълнителен директор на ОББ и кънтри мениджър на КВС Груп в България:

    Клоновете ни няма да изчезнат, въпреки че мобилният телефон се използва все повече за банкиране

    В днешно време и компаниите, и индивидуалните ни клиенти извършват основни платежни и финансови услуги чрез канала, който вече познават и използват - мобилния си телефон - и затова съм сигурен, че банковият „супермаркет“ ще продължи да се трансформира във високо персонализирано меню от опции, съобразени с конкретните нужди на всеки – в полза на потребителите навсякъде. Все повече ще виждаме как се използват изкуствен интелект и масиви от данни, а посоката ще продължи да бъде как да предлагаме персонализирано удобство на отделните клиенти.
    Въпреки това в KBC Груп вярваме, че печелившият модел на бъдещето ще бъде смесица от дигитализация преди всичко, но подкрепена и от нашите служители в случай на нужда. Клоновете ни няма да изчезнат - има много хора, които харесват този класически модел. Ние искаме присъствието ни да бъде видимо за по-малките общности. Казвайки това, аз съм сигурен, че бизнесът ще трябва да направи много повече по отношение на ангажираността си по темата ESG. Мисля, че се очертава ясна йерархия – водещите играчи разглеждат проблемите на ESG като бизнес императив: те управляват рисковете, като се възползват от възможностите, споделят своята история и визия за бъдещето и се подготвят за дългосрочен успех. Други, от своя страна, изостават и игнорират темата, сякаш това е едно просто упражнение, което трябва да отметнат, и се фокусират върху обикновени доброволчески дейности. В KBC Груп сме готови да застанем редом до лидерите по тази тема. Предприехме всички необходими действия и интегрираме темата за устойчивост в нашата групова стратегия като основен компонент. От 2015 сме намалили въглеродния си отпечатък с -56% и предвиждаме да достигнем 100% до 2050. А онези компании, които се стремят да останат адекватни на настоящето, също ще трябва да инвестират в овластяване, повишаване на квалификацията и обучение на своите служители по темата за устойчивостта.

    Георги Брашнаров, основател на БАСКОМ и CEO на „Немечек България“:

    Залагаме ръст между 15-20% на софтуерната индустрия

    Залагаме ръст между 15-20%. Зависи сега с новото правителство и съответните евентуално данъчни промени в осигурителната система. Това може да засили, но може и да поспре ръста.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    Проучване: Първи признаци на консолидация на ритейл парковете у нас
    Споделените пространства се превръщат във все по-важен елемент от офис средата, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 1 ден
    ЕК признава COVID-19 за професионално заболяване
    Вижте работници от кои сектори ще получават обезщетения
    преди 1 ден
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 2 дни
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 2 дни
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.