Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, разказва Димитър Русев - Team lead of Operations Support team, Effortel
Димитър Русев - Team lead of Operations Support team, Effortel
Effortel се ражда в Белгия още през 2006 година. В началото компанията стартира като отдел в огромния ритейлър Carrefour, който иска да развива свой собствен виртуален мобилен оператор, за да подобри клиентското преживяване. Така Effortel съвместно с Carrefour Mobile се превръщат в технологичен хъб и генератор на иновации в сферата на телекомуникациите.
С течение на времето и след успешната реализация на първите проекти в Белгия, Италия, Полша и Тайван Effortel взема решението да разшири своята дейност извън рамките на Carrefour. Така компанията навлиза на глобалния пазар на виртуални облачни услуги и от 2007 година активно развива изцяло облачно софтуерно и инфраструктурно решение за управление на телеком бизнеса и операциите. Растежът не спира дотук и Effortel започва да се разраства с нови офиси в Еропа и Близкия изток, а множеството успешно реализирани проекти и нови клиенти дават възможност на Effortel да се реализира като водеща компания както в сферата на услугите по управление и поддръжка, така и в домейна на иновациите и разработката на нови решения. От 2015 година дейността на Effortel включва и системи за поддръжка на бизнеса и операциите на телеком оператори. Така постепенно дейността се преструктурира в продуктово ориентирана.
В България компанията стартира през 2014 г. Какви възможности за кариерно развитие предлага, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех? Пред Economy.bg разказва Димитър Русев - Team lead of Operations Support team.
Име: Effortel
Сфера на дейност: Effortel е компания, която развива високотехнологични решения за управление на бизнеса и операциите на телекоми от всякакъв тип.
В България е от: Компанията стъпва на българския пазар през 2014 г.
Брой служители глобално: 150
Брой служители в България: 100
Офиси в България:
София - ул. Черковна 38, р-н Оборище
Пловдив - ул. Белград 6, ет.4, офис: 2
Основни продукти/марки: Водещият продукт на Effortel е платформата EMS - уеб приложение с модули, които покриват ежедневните операции на всеки мобилен оператор.
Клиенти/Пазари: Effortel работи както в Европа, така и в Близкия изток. Офисите на компанията, освен в България, са и в Белгия, Сърбия и Русия. Сред клиентите на Effortel са компании като Globe Mobile, Voo Belgium, Carrefour Тайван и Полша, Vodafone Malta и още много. Компанията управлява милиарди трансакции за над 13 оператора с над 4 милиона активни клиенти. Постоянно надграждащото се портфолиото с услуги позволява адаптивност на бързоразвиващия се пазар за телекомуникации, а стремежът на Effortel е да осигури високо качество и иновации за клиентите си във всеки аспект.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги, клиенти?
Effortel е продуктова компания, развиваща високотехнологични решения за управление на бизнеса и операциите на телекоми от всякакъв тип. Наши известни конкуренти са компании като Ericsson, Amdocs, Netcracker, Cerillion и други. Effortel е стройна система за изграждане и поддръжка на виртуални мобилни оператори (MVNO). Фирмата съчетава готови решения и такива с фина настройка спрямо нуждите на клиента.
Сред клиентите на Effortel са Carrefour, Bank of Equity и VTB. Всички наши клиенти са с различен бекграунд и имат различна ниша на работа, но това, което ги обединява, е апетитът към сферата на телекомите и нужния ресурс. Ние им помагаме да реализират своя мобилен оператор от нулата, едновременно на технологично и бизнес равнище. Бизнес моделът на Effortel е да таксува клиентите си за всяка активна SIM карта на платформата ни. Ние го наричаме pay as you grow. С него позволяваме нисък праг на вход в бизнеса и инвестираме в растежа на клиентите си, защото техният успех е нашата основна цел.
Водещият продукт на Effortel е платформата EMS. Тя представлява уеб приложение с модули, които покриват ежедневните операции на един мобилен оператор от А до Я. През 2017 г. имахме успешно реализиран проект по интеграция на първата версия на продукта ни в Италия, а непосредствено след това и в Русия. Не спираме да го надграждаме и развиваме, за да подобряваме клиентското преживяване, а неговата трета версия отвори нови врати пред тази технология, което за пореден път доказва, че в сферата на облачните услуги няма граници и винаги можем да създаваме още по-добри и работещи решения за клиентите.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
Компанията има два офиса в България. Единият е тук, в София, а другият в Пловдив. Общо в България, работят около 100 души, като тази бройка търпи изменение, тъй като непрестанно откриваме нови таланти, които да се присъединят към сплотения екип на Effortel. За нас България е място, в което виждаме огромен потенциал от опитни и талантливи професионалисти в сферата на IT технологиите, които имат необходимите умения, желание и страст да работят по начин, който позиционира страната ни сред водещите в полето на технологиите и web development.
Останалите офиси на компанията са в Белгия, Сърбия и Русия.
Колко и какви специалисти работят в компанията?
Като бизнес, който непрестанно се развива, освен че при нас работят специалисти в сферата на технологиите и IT като web developer-и, Java специалисти, .Net специалисти, Front end и Back end дивелъпъри, все повече виждаме нужда и кадри, които се занимават с продажби, BA и технически съпорт, за да можем да сме гъвкави и да даваме на нашите клиенти, точно това, от което се нуждаят. Радваме се, че семейството на Effortel у нас има възможност да расте и с удоволствие приветстваме новите колеги. А най-приятното е, че ранообразието в офиса е огромно. Например в общия ни чат сутрин можете да видите поздрави за добро утро между колеги от Африка, Сърбия, Русия, Украйна, Албания, Латвия и още много краища на света. Говори се на английски, така че не е проблем, ако си позабравил своя суахили.
Колко са ИТ специалистите и по какви проекти работят?
Конкретно IT специалистите при нас са около 70%. Като основното ядро в офисите на Effortel, те са хората, с които най-често се разминаваш по коридорите. Работата изисква абсолютна синергия между екипите ни, затова всеки независимо от своята позиция или естетсво на работа участва по един или друг начин при работата по всеки от нашите клиенти и проектите, които разработваме за тях.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
Както вече споменахме, в България специалистите, които се занимават с IT технологии, не са малко. Кадрите на местно ниво имат не само правилните знания, но са и много добре подготвени с богат технологичен опит. Забелязваме у тях, че са силно отворени към въвеждане на нови технологии, изобретения и иновации, а правилната среда дава възможност за растеж и шлифовка, като така те продължават да се развиват и обогатяват благодарение на досега с колеги от целия свят.
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
За нас развитието на таланта е една голяма цел, която преследваме и изграждаме във времето. Не само че даваме възможност на хора с по-малко опит да стартират и да придобиват знания и умения заедно с нас, но и инвестираме в качественото българско образование. Наши колеги провеждат лекции в Техническия университет в София. Надяваме се скоро да можем да надградим още работата си с млади таланти и да им дадем повече възможности за практически опит в сферата, която ги вълнува.
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
Като IT компания в телеком сектора, имаме разнообразни функции, които включват както разработката на наши собствени софтуерни продукти, така и предоставяне на специализирани услуги в сферата на мрежовата и системна администрация. Затова и работим с широк набор от технологии, които колегите от съответните екипи използват - Java, .NET, Javascript, Spring, REST, Kafka, релационни бази данни, Linux/Windows, виртуални машини, интелигентни телекомуникационни мрежи и специфични протоколи.
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Стремим се въвеждането на нови колеги в екипите да е плавно. Първата стъпка е да ги запознаем с основни понятия и логиката, която следваме в бизнеса. След това всеки екип следва специално разписан план, по който се ръководи. Това включва както административната част, без която също не може, така и менторство на новия колега, който стартира работата си под напътствията и съветите на свой колега (ментор), който да го насочва и да му помага, когато има специални въпроси. За нас е важно поетапното навлизане в ежедевните задачи, за да бъдем сигурни, че новите служители усвояват устойчиво всички умения, които ще са им необходими, за да бъдат успешни и да се реализират по най-добрия за тях и компанията начин. В момента работим по внедряването на лърнинг мениджмънт система, която допълнително да подреди и структурира въвеждането на новите хора и съхранението на знанията в компанията.
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
За нас е много важно служителите ни да бъдат непрестанно мотивирани и да им помагаме да се самоусъвършенстват в професионално отношение. Подходът ни е да се вслушваме в нуждите на хората с които работим. Регулярно правим запитвания към екипите, за да ни споделят от какъв тип обучения имат нужда. След това в зависимост дали можем да използваме вътрешни или външни ресурси с гост лектори, формираме конкретното обучение. Пример за такива обучения е Java курсът организиран от Pragmatic за QA екипът ни. В Effortel поощряваме споделянето на знания вътре в компанията и развитието на пълния потенциал на хората и сме достатъчно гъвкави да можем проактивно да инвестираме в техните таланти.
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Стараем се да осигурим максимален комфорт за нашите служители. Като започнем с базовите нужди като служебен телефон и техника от висок клас, паркомясто и допълнително здравно осигуряване за нашите служители и техните деца и преминем през карта за спорт, онлайн библиотека с достъп до аудио книги и онлайн обучения и специален детски кът в офиса, за да дадем възможност на служителите с деца да бъдат винаги спокойни, че могат да реагират при всякакви непредвидени ситуации.
Освен това поощряваме офис културата, като даваме допълнителна възможност на служителите да се забавляват с тематични дни като пица ден, суши ден, осигуряваме им намаления за избрани заведения около офиса, а след работа, който желае може да разпусне с игра на джага. Скоро ще можем да се похвалим и със собствена крафт бира.
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
Ние наистина вярваме, че нашите служители са нашият най-ценен капитал и всеки, който прекрачи прага, го усеща моментално. При нас няма строга йерархия и всички ценим труда, опита и познанията на колегите. Що се отнася до самата работа, тя върви по утвърдените методологии за съответната дейност, а фирмената техника е безкомпромисна. Културата в офиса ни събира и често целият е заедно, дори просто така, за да си поговорим, а от контакта с колегите винаги можеш да извлечеш и научиш нещо ново и полезно, което да ти помогне в работата, да обогати общата ти култура. Намираме време и за почивка и вярваме, че даваме възможност на служителите ни да водят балансиран начин на живот, за което свидетелства качеството на работата им.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Network Management Innovations Ltd./Effortel в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Какво е да работиш в CloudCart?
Какво е да работиш в myPOS?
Какво е да работиш в Lab08?
Какво е да работиш в Grafixoft?
Какво е да работиш в Appolica?
Какво е да работиш в Resolute Software?
Какво е да работиш в M2M Services?
Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
Какво е да работиш в Melon?
Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
Какво е да работиш в Delta Source?
Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
Какво е да работиш в Лидл България?
Какво е да работиш в МенторМейт?
Какво е да работиш в Proxiad?
Какво е да работиш в Endava?
Какво е да работиш в Адастра България?
Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
Какво е да работиш във Fadata?
Какво е да работиш в Walltopia?
Какво е да работиш във Fourth България?
Какво е да работиш в TELUS International Europe?
Какво е да работиш в DataArt?
Какво е да работиш в Schwarz IT България?
Какво е да работиш в Anakatech?
Какво е да работиш в A1 България?
Какво е да работиш в Cargotec?
Какво е да работиш в Kaufland България?
Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
Какво е да работиш в Paysafe?
Какво е да работиш в Карлсберг България?
Какво е да работиш в Melexis България?