неделя, 14 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2869 прочитания

    United Partners отбелязва 25 години в България с нов офис и с планове за глобално развитие

    Какво се промени за четвърт век и какво предстои - Мария Гергова-Бенгтссон - основател на United Partners, Виктория Солакова - Head of Operations and Culture, и Николай Събев - Business Development Manager
    24 февруари 2022, 13:24 a+ a- a

    Мария Гергова-Бенгтссон - основател на United Partners, Николай Събев - Business Development Manager, и Виктория Солакова - Head of Operations and Culture 

    На 25 февруари комуникационната агенция United Partners навършва 25 години. По този повод компанията обяви, че се премества в нов офис - на същата локация, но изцяло променен, адаптиран и вдъхновен от тенденциите за модерни работни пространства.

    С дългогодишен успех в България зад гърба си компанията насочва фокуса си и към външи пазари. През 2021 United Partners добави клиенти от чужди пазари и създаде UP Network -  глобална мрежа от агенции-партньори, обхваща пазарите в ЦИЕ, Австрия, Гърция, Турция, Бенелюкс, Швейцария, скандинавските страни, страните от Персийския залив и Израел.  

    По време на пандемията агенцията промени и начина си на работа - хората в екипа вече работят хибридно - от вкъщи и от офиса, има служители в Германия, както и други в други градове на България. 

    Повече за тези промени и плановете за бъдещо развитие на компанията, научете от Мария Гергова-Бенгтссон - основател и собственик на United Partners, Виктория Солакова - Head of Operations and Culture, и Николай Събев - Business Development Manager.

    Тази година United Partners навършва 25 години. Каква считате, че е Вашата формула за устойчивост и успех вече четвърт век в толкова динамичен и предизвикателен сектор, какъвто е комуникационният бизнес?
    Мария: Този въпрос ме накара да се замисля и да направя една ретроспекция, което е много приятно. Формулата е сбор от няколко ключови елемента: 

    Първо: фокус върху хората и културата на компанията ни. Това е духът на UP. А духът е важен, защото ни поддържа и в тежки, и в предизвикателни времена. 

    Второ: фокус върху клиентите и резултатите за тях. За нас е важно всяко действие да има смисъл и полза както за нас, така и за клиентите ни. 

    Трето: любопитство към новото, непознатото. Търсим, откриваме, иновираме не за да сме в крак с времето, а за да го изпреварваме. Това ни дава безценна преднина.

    Разкрихте, че тази година ще се настаните в обновен офис. Какво променихте и защо избрахте да инвестирате в офис пространство на фона на все по-широко налагане на работата от разстояние?
    Виктория: Преди две години, когато пандемията започна, имаше много неизвестни пред нас. Всичко беше трудно - да съхраним бизнеса си, сплотеността на екипа, клиентите си. Имахме две опции - да се предадем на неизвестността или да запретнем ръкави. Избрахме втория път. Силно вярвам, че в това нелеко начинание силата на екипа, културата ни и споделените ценности ни помогнаха. Разработихме редица нови услуги за клиентите ни, за да отговорим на тогавашните им нужди. Предприехме сериозна и дълго отлагана стъпка - да излезем на пазари извън България. Създадохме UP Network - мрежа от агенции в ЦИЕ и днес вече имаме 4 големи клиента в международното ни портфолио.

    С една дума - иновирахме и не само оцеляхме, но и регистрирахме огромен бизнес ръст. Това заедно с отговорността ни да бъдем добър работодател доведе и до редица промени по отношение на начина ни на работа. За да отговорим на глобалните тенденции, изцяло трансформирахме офиса си в хъб, който да служи като социална точка - място, на което не само да работим, когато пожелаем, но и да се срещаме, да се забавляваме, да бъдем по-често заедно. Екипът е много сплотен и социалните контакти са нещо, на което много държим. Професията ни е такава и се радвам, че успяхме да случим тази промяна. Сега имаме изцяло обновен офис с няколко зони - open-space, 3 вида зали за срещи и зони за почивка. Днес колегите ни са свободни да избират откъде желаят да работят (hybrid working model), а новият ни офис е резултат от общите ни усилия да останем заедно.  

    Обновеният офис на United Partners

    Каква работите в момента?
    Виктория: Пандемията форсира промяната в модела ни на работа. Ако допреди това имахме опция за ползване на няколко дни работа от вкъщи всеки месец, днес всеки може да избира откъде да работи. Имаме колеги, които са в София, Варна, Сандански. Стараем се да сме максимално гъвкави и да предоставим комфортни условия на труд на колегите ни. Заради COVID-19 първоначално работихме изцяло дистанционно от вкъщи. От средата на 2021 г., когато разбрахме, че пандемията ще продължи по-дълго от очакваното, взехме решение да трансформираме модела си на работа в хибриден - всеки сам избира откъде да работи. Предоставихме на служителите ни еднократен бонус за оборудване на home office с всичко необходимо, което да осигури комфорт при работа. Този пакет се запази и като част от социалните ни придобивки за всички новонаети колеги. Официално hybrid working моделът е нещо, което наложихме като политика на работа и ще се придържаме към него и занапред. 

    От колко души се състои екипът ви в момента, планирате ли разрастване и наемане на нови хора?
    Виктория: В момента екипът ни се състои от близо 25 души. Тази година планираме 20% ръст на персонала, като се очаква да наемем поне още петима. Бизнесът ни се развива в две направления - пазар България и пазар ЦИЕ, което налага сформирането на ново звено, ангажирано изцяло в управлението на международните ни клиенти и проекти. 

    През изминалата година обявихте, че вече ще работите и с клиенти от чужди пазари. Имате ли вече такива клиенти и по какви проекти работите за тях? Какви са плановете и амбициите ви в тази посока?
    Николай: В международен план започнахме работа с брандове като Johnnie Walker, Tanqueray, Guinness и Gordon’s, които са част от портфолиото на Diageo, наш клиент по линия на партньорската ни мрежа от агенции в централна и източна Европа - UP Network. 

    Проектите с подобни пазарни лидери ни дават възможност да бъдем смели и да мечтаем – кой би си помислил, че само в рамките на няколко месеца ще изградим успешни кампании с водещи световни знаменитости като Ейдриън Броуди & Мила Йовович (бел. ред. мултимаркет кампания за Johnnie Walker Black Label).

    По линия на международната ни агенционна стратегия – тя е свързана с влагането на планирани усилия в международната ни експанзия чрез UP Network, увеличавайки вътрешния ни дял интернационални проекти. 

    UP Network - глобалната мрежа от агенции-партньори на United Partners

    Какво представлява UP Network - как функционира и каква е целта й?
    Николай: Горди сме с развитието на нашата глобална мрежа от агенциип партньори UP Network. В рамките на 12 месеца успяхме да изградим солиден ресурс от партньори, който покрива около 30 пазара в рамките на Европа и Близкия изток. Това ни позволява да участваме в международни проекти и да бъдем полезни на глобални брандове като Diageo, Daikin, Kyndryl, SAAB и други. Партньорски договори сключваме с доказани имена на локалните пазари и екипи, с които сме имали работа в миналото – това е нашата гаранция, че може да доставим най-високото качество услуга за нашите клиенти. Целта ни за тази година по линия на UP Network е да добавим нови оперативни територии, разширявайки портфолиото ни от партньорски агенции, което би допринесло за още по-всеобхватен международен растеж. 

    Обновеният офис на United Partners

    Промениха ли се и как изискванията на вашите клиенти през последните години и как това рефлектира върху дейността ви? Как от гледна точка на вашия опит се промени комуникационният бизнес в България през последните години?
    Мария: Ние имаме много дългогодишни клиенти и хубавото на това е, че растем и се променяме заедно. Например с P&G (Procter & Gamble) сме рамо до рамо 24 години. А комуникационният бизнес се промени много - през последните няколко години с още по-забързано темпо. В началото имаше дори и факс комуникация, днес говорим за комуникация в метавселената. Каналите за комуникация драстично се промениха. Докато преди години фокус и ключов канал за комуникация бяха медиите, днес до различните аудитории достигаме с широк набор от канали като например социални медии, инфлуенсъри, блогъри и т.н. Форматите на съдържание също се трансформираха, като все по-важно място заема видео съдържанието. В момента работим в посока позициониране на марките в метавселената. 

    Какво се очаква да знае и може един PR професионалист във време като днешното? Как пандемията промени PR професията?
    Мария: Очакванията към PR специалистите стават все по-големи. От една страна защото границите между PR, маркетинг, HR започват да се размиват. От друга страна, консумацията на съдържание расте и се променя непрекъснато. Пандемията забърза процеса на виртуализация на работата и комуникацията, накара ни да бъдем по-иновативни и креативни, да откриваме нови канали и формати за създаване и разпространяване на съдържание, за ангажиране с различни аудитории и това прави работата ни изключително интересна и динамична.  

    Обновеният офис на United Partners

    Все по-актуална напоследък става темата за Employer Branding-а, особено в ИТ сектора. Какво показват вашите наблюдения? Провеждате ли повече такива кампании и какви предизвикателства от гледна точка на вашия опит срещат компаниите в позиционирането си като добър и предпочитан работодател? А какви грешки най-често допускат?
    Виктория: Ние сме пионер в сферата на Employer branding (EB) в България, заради което за нас този сегмент в комуникациите е сред основните ни услуги. Бяхме сред първите решили да въведат EB като услуга на пазара преди близо 6 години. В резултат имахме възможност да помогнем на редица технологични гиганти в страната да изградят, подобрят или трансформират изцяло имиджа си на работодател, за да постигнат бизнес целите си - по-големи и по-ефективни сплотени екипи. Имаме щастието да сме в основата на редица наградени с отличия в България и региона кампании за привличане на таланти с Paysafe, VMware, Melexis, Hyperscience и др. Предизвикателствата ни са свързани с това да надскачаме собствените си идеи, защото за успешен и устойчив EB се изисква голяма креативност, смелост и най-вече инвестиция. Изграждаме data-driven стратегии, в които вплитаме персонализирани инструменти за постигане на по-добър резултат - въпреки че всяка технологична компания се бори за сходни таланти на пазара, предимствата ѝ следва да се идентифицират прецизно и да се комуникират ясно. Имаме изцяло in-house екипи, ангажирани с Insights и Creative. За наши клиенти сме правили ескейп стаи за подбор, виртуални куизове, 360-градусови JAVA предизвикателства и др. В края на деня основен фактор за една успешна работодателска марка е ясното съзнание, че усилията и инвестициите в нея са дългосрочни. 

    Какви са плановете ви за 2022?
    Мария: Пандемията за нас бе едно гориво да се фокусираме върху проекти и пазари, които ще ни осигурят не само стабилност, но и растеж. Последните 2 години имаме силен фокус върху развитието на нашата верига от независими агенции. Към днешна дата имаме и няколко важни клиенти, като Diageo, Kyndryl, Saab, WWF, които обслужваме в регионален план (Централна и Източна Европа, Бенелюкс, Австрия, Швейцария, Скандинавските страни, Израел, Турция, Русия). През 2022 ще продължим този фокус, като ще надграждаме и услугите за настоящите си клиенти. Силен фокус върху иновациите и хората в екипа ни като наше ключово предимство. И още един важен план - да прекарваме повече време заедно в новия ни офис.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 2 дни
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 2 дни
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    12 август 2022, 11:46
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    12 август 2022, 10:25
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие