петък, 12 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2155 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Zariba Games

    Повече за проeктите, екипите и технологиите научете Димитър Неделчев – Head of Development, и Иван Градев – Head of Business Development в ЗАРИБА
    19 май 2022, 16:11 a+ a- a

    Димитър Неделчев (вляво) – Head of Development и Иван Градев (вдясно) – Head of Business Development в ЗАРИБА снимка: изпратена до нас

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.

    По какви продукти работи Казуалино, разказват Иван Градев – Head of Business Development, и Димитър Неделчев – Head of Development в компанията.

    Иван Градев е професионалист с над 10 години опит в различни SaaS, финтех и гейминг компании. По време на кариерата си добива отличен микс между търговски и проджект менидмжънт умения.

    Димитър Неделчев започва работа в компанията през 2015 година и е отговорен за разработката и имплементацията на технологичната стратегия на Zariba Games.

    Разкажете ни кои са ключовите проекти, по които работят екипите в България. Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Иван: Екипите в Zariba работят по много интересни и предизвикателни проекти. Тъй като нашият бизнес е свързан с гейминг индустрията още от далечната 2007 година, всички екипи работят в насока мобилните ни игри да носят удовлетвореност на играчите, които да изпитват общностна принадлежност. Ние сме лидери в една от нишите на гейминга, а именно картови и бордови игри, които са много обичани в международен аспект. В България сме известни с играта Belot.BG, в която всеки ден се забавляват над 100 000 души с любимите си игри – белот, сантасе, не се сърди баце, блато (3-5-8), табла и много други.

    На международната сцена предлагаме портфолио от над 50 игри, които са локализирани и адаптирани според спецификите на държавата и региона. Игри като Spades (популярна в Щатите), Hearts (Щатите, Франция и Великобритания), Euchre (Австралия, Канада, Нова Зеландия), френска вариация на белот (Белгия и Франция), балут (Саудитска Арабия) и много други локални игри, заинтригуващи над 3 милиона души от цял свят всеки месец.

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    Димитър: В Zariba работят над 40 девелопъри, които сформират микроекипи според спецификата на проекта, над който работим. Девелопмънт екипите са cross-functional и във всеки екип има – Game developers, Sound designer, 2D/ 3D Artists, Front-end, Back-end и QA.

    Иван: В маркетинг отдела сме над 25 души и работим върху user acquisition рекламни кампании, подобрение на монетизиционните модели в игрите, Live Ops и менажиране на социалните сайтове. Имаме и community мениджъри, тъй като поддържаме игри на много езици за международните пазари. Най-силните от тях са Франция, САЩ, Холандия. Също така за отделни по-екзотични дестинации, работим с партньори публишъри, като например в Саудитска Арабия, където сме картова игра номер едно на пазара от няколко години насам.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Димитър: Имаме доста голям технологичен стак. За бекенд инфраструктурата използваме .NET, NodeJS, PostgreSQL, Couchbase, RabbitMq, Typescript, Docker. За уеб игрите използваме Angular, Typescript и Phaser, а за мобилните игри използваме Unity.

    Как е организиран работният процес, каква е мениджмънт структурата при отделните проекти и как се вземат решения в компанията?
    Иван: Тъй като сме изцяло българска независима компания, всички решения на всяко ниво се вземат в България. Имаме пълен контрол над продуктите.

    Димитър: Всеки проект има продуктов мениджър, който отговаря за посоката на проекта и за всички бизнес решения. Девелопмънт екипите имат тиймлийдове и за всеки проект се назначава и QA в зависимост от спецификата на проекта, разбира се.

    Как се промениха проектите през годините?
    Иван: Най-голямото ни студио – „Казуалино“, през 2014 стартира със само 10 души с пилотен продукт в България – играта Belot.BG. Днес в студиото работят над 60 души и обслужваме игри с над 1 милион потребители на месечна база. Имаме играчи от почти всяка националност, което за нас е огромна гордост.

    Кои са най-големите предизвикателства при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    Димитър:
    Едно от предизвикателствата е поддръжката на игрите. Всяка игра е интегрирана с най-различни системи, които изискват светкавична намеса и ресурс. Тъй като сме в много нишова за България индустрия, подборът на кадри със специфични за индустрията умения е предизвикателна задача.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за ключовите проекти, по които работите?
    Иван: Горди сме да споделим, че именно нашата компания е един от пионерите в мобилните игри. Още в далечната 2009 година, когато тепърва App Store на Apple прохождаше, нашите апове бяха едни от първите в категорията „Игри“. До днешна дата игрите ни са теглени над 100 милиона пъти.

    Димитър: В периода 2007 – 2010 работихме като аутсорсинг компания за гиганти като Walt Disney, Samsung и LG. През април 2015 г. Zariba е класирана от Red Herring в топ 100 на най-обещаващите и динамично развиващите се технологични компании в Европа (изцяло финансирани със собствен капитал). Най-успешният ни бранд е дъщерната ни компания „Казуалино“, основана през 2014 г. като разработчик и доставчик на онлайн социални игри. „Казуалино“ е на първо място в класацията на „Капитал“ за 2020 г. за най-рентабилния динамично растящ малък и среден бизнес.

    Иван: Откъм постижения в игрите сме горди да споделим, че на дневна база нашите игри се играят от над половин милион души, а на месечна база от над 3 милиона. Покорявали сме американския и френския пазар, където игрите ни са пробивали в топ 10, а в България Belot.BG е най-обичаната, популярна и социална игра.

    Какво предстои при отделните проекти?
    Иван: В момента работим над платформа за румънския пазар с локалната игра Rummy и още няколко игри в същата платформа, които ще запазим в тайна засега. В процес на работа е и много атрактивна картова игра за японския пазар, на която залагаме големи надежди.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЗАРИБА в Jobs.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ Е БЪЛГАРИЯ:

    По какви проекти работи СТАНГА?
    По какви проекти работи отделът по киберсигурност на DXC Technology България
    ?
    По какви проекти работи SEPA Cyber Technologies?
    По какви проекти работи Accedia?

    По какви проекти работи Festo в България?
    По какви проекти работи SoftGroup?
    По какви проекти работи LimeChain?
    Какъв продукт разработва AMPECO? 
    Какви продукти разработва WPX?
    Какви продукти разработва Gtmhub?

    По какви проекти работи Региоком България?
    Какви продукти разработва „Уча.се“
    По какви проекти работи DROXIC?
    Какви продукти разработва Delasport?

    По какви проекти работи Бош Инженеринг Център София

    По какви проекти работи ТехноЛогика?
    По какви проекти работи Godel Technologies
    Какви продукти разработва ICDSoft
    Какви продукти разработва „Алтерко“
    Какви продукти разработва OfficeRnD?
    По какви проекти работи Motion Software?

    По какви проекти работи Matrix Eastern Europe?
    По какви проекти работи Mobile Wave Solutions?
    По какви проекти работи TINQIN?
    По какви проекти работи Tek Experts?
    Какви продукти разработва TIMIFY?
    По какви проекти работи GemSeek?
    По какви проекти работи Milestone?
    По какви проекти работи ITGix?
    По какви проекти работи Devision?
    Какви продукти разработва Acronis?
    По какви проекти работи EPAM Systems
    По какви проекти работи KPMG ITS?
    По какви проекти работи Scalefocus?

    Какъв продукт разработва OpenTag?
    По какви проекти работи Anakatech?
    По какви проекти работи Flat Rock Technology?
    По какви проекти работи Atos Bulgaria Competency Center
    Какви продукти разработва Balkan Services?
    По какви проекти работи Нетера?
    По какви проекти работи Fourth?
    По какви продукти работи Dynamo Software?
    По какви проекти работи Мнемоника?
    По какви проекти работи Paysafe?
    Какви продукти разработва Alcatraz AI?
    Какви продукти разработва PROS?

    По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
    По какви проекти работи Tick42?
    По какви проекти работи Grafixoft?
    По какви проекти работи Gameloft?
    Какви продукти разработва VMware?
    По какви проекти работи HeleCloud?
    Какви продукти разработва AtScale?
    По какви проекти работи Smart IT?
    Какви продукти разработва Infragistics?
    По какви проекти работи Appolica?
    По какви проекти работи Astea Solutions?
    По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    По какви проекти работи HPE?
    По какви проекти работи Mansion?
    По какви проекти работи А1 България?

    По какви проекти работи Dreamix?
    По какви проекти работи Immedis?
    По какви проекти работи SEEBURGER?
    По какви продукти работи DIGITALL
    По какви проекти работи Енетпулс?
    Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    По какви проекти работи Блубито?
    По какви проекти работи Модис?
    Какви продукти разработва Playtech?
    По какви проекти работи Coherent Solutions?
    Какви продукти разработва Experian?
    По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    По какви проекти работи МенторМейт?
    По какви проекти работи Proxiad?
    По какви проекти работи DataArt?
    По какви проекти работи Resolute Software?
    Какви продукти разработва Progres

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 2 часа
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 3 часа
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    преди 6 часа
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    преди 8 часа
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие